Vraag

Spijt van bedreigen pester


Reputatie 7
Badge +19

Heyy ik durf het niet te vertellen maar ik heb iemand bedrogen met een mes.

D1 zat mij te treiteren met D2 oké is goed maar het bleef doorgaan en werd pesten. Ik heb meerdere keren aangegeven. Dat ze moesten stoppen maar ze gingen door. Ze hebben diep vervelende dingen gezegd. Toen we het met de meester aan het oplossen waren. Beschuldigde hij me met van alles en toen kwam Kras (mijn boosheid) uit zijn boom en wilde hij D1 laten voelen wat ik voelde. Ik heb gezegd dat als ik een mes had dat ik D1 zou vermoorden.

 

Heel slecht van mij. Ik heb spijt. En heb hem dat gezegd hij heeft me vergeven. Maar we zitten nu in een samenwerk groepje en hij ging mijn weetjes verwijderen omdat ik 1 keer had gespamd. Dus toe heb ik gezegd D kappen als je dat nog een keer doet ga ik naar de meester en toen deed hij het nog een keer. Dus toen heb ik de meester erbij gehaald. Gat hij mij beschuldigen van deze dingen:

Zij is bazig.

Zij spamt de hele tijd. (Terwijl ik was gestopt toen ze het vroegen.)

Zij beslist de hele tijd wat er op de poster komt en wat niet. (Ik ben constant het hele groepje langs gegaan om te checken wat zij vonden.)

 

Ik heb gezegd ik stap uit het groepje. En toen ben ik weggelopen. Toen werd ik op de gang getroost door wat meiden. Komt de meester zegt hij : ‘we gaan even met zijn allen in gesprek.’ zeg ik: ‘meester dat is geen goed idee.’ maar hij wilde het perce. Toen ging D1 zeggen dat ik over hem zat te roddelen. Terwijl ik dat nóóit zou doen. Ik zei dat is niet waar ze zaten mij te troosten. Zegt hij dat ik alles fout doe en dat dat is omdat ik hem heb bedrogen met een mes en een oorbel.

(Oorbel in groep 5 vanwege valse beschuldig gingen. Haha oorbel dood eng hoor;) )

Toen heb ik gezegd dat ik dan al helemaal niet meer met hun ging werken.

Gaat hij zitten zeggen IK VIND L WEL AARDIG MAAR….. (en dan valse beschuldigingen.)

Een meisje B heeft gezegd dat zij het niet ging doen zonder mij echt heel aardig vind ik maar toen heb ik gezegd dat ik niet kan samenwerken met D1. En dat dat geen goed idee is en dat zij lekker lol Miet beleven. En zo ben ik uit dat groepje.

 

Vinden jullie mij nog aardig?

Heb je iets soortgelijks meegemaakt?

Zo ja wat?

Heb ik goed gehandeld?

Wat moet ik nu doen?

Wilhelmavemela.

 

De tekst is aangepast omdat deze in strijd was met forumregel 6. Plaats op het forum geen persoonsgegevens.


15 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Sorry voor het lange verhaal.

Wilhelmavemela.

Reputatie 7
Badge +17

Vinden jullie mij nog aardig? Ja natuurlijk !! 🙂 zeker weten ! Geen twijfel.

Heb je iets soortgelijks meegemaakt? iedereen heeft wel eens ruzie en is dan super boos ik heb m'n ouders wel eens uitgescholden en had later veel spijt en heb het goedgemaakt, bleef nog lang bij mij dat gevoel. Ook toen het al uitgepraat was.  Maarhet gaat weer weg 🙂 En ik heb een keer gevochten toen een jongen  ( in gr7) een meisje voor hem met een potlood in de rug stak. Ik werd zó boos ! Is niet goed maar het gebeurt soms. En dat werd opgelost later op de manier die ik bij je laatste vraag typ :)

Zo ja wat? zie boven ;)

Heb ik goed gehandeld? Ja je hebt je toch uiteindelijk keurig beheerst en na die fout netjes gezegd dat je spijt had ( én het mes had je niet je zei het alleen ) en als hij het heeft vergeven en jij had duidelijk spijt  moet het ook voorbij zijn. Joh we maken allemaal fouten en zijn wel eens heel  boos , dat kan gebeuren !

Wat moet ik nu doen? misschien met een “bemiddelaar”erbij een 1 op 1 gesprek met D1 ? Dat je je hart kan luchten en hij ook ? En vaak als je écht goed praat zonder allerlei anderen er omheen kom je veel beter in gesprek en is er een oplossing.  En ook fijn dat je vriendinnen hebt die jouw steunden. :)  Ik was er natuurlijk niet bij maar dan zou ik proberen jullie goed te laten praten in alle rust en dan bereiken dat je er een hele dikke streep onder zet en dit van tafel is :)

 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en je bent een geweldige lieverd !  En dapper dat je dit bespreekt !

Groetjes en liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +4

Hey @wilhelmavemela 
Vinden jullie mij nog aardig is een gekke vraag, want je weet toch dat je de forumers kunt vertrouwen en je er dus vanuit kunt gaan dat we je aardig vinden? 
Ik heb voor scouting dus een mes en soms maken we met de vrienden knife jokes, maar iemand bedreigen helpt niet en doe ik nauwelijks (hooguit als iemand heel vervelend is dat we een pijnlijke grap met hem uit gaan halen zoals kaalscheren).  Alleen is bedreigen met iets fysieks heftiger als bedreigen met een verlangen, want zolang je geen mes hebt ben je ongevaarlijk. Op het middelbaar dragen meer kinderen een mes (verschilt per school en niveau/jaarlaag), maar hoe ouder je wordt hoe serieuzer dus zoals nu kan het nog en later pakt iemand anders ook een mes. 

Misschien het gekste wat ik ooit heb meegemaakt is dat iemand uit mijn lokaal bij hw begeleiding ineens een ijzeren staaf (wapenstok) en een keukenmes tevoorschijn toverde, maar het was gwn om te ‘showen’ .

Op dat moment was je keuze de beste, hij stopte niet en het ziet er niet naar uit dat hij stopt, maar negeren is in het vervolg misschien beter al is dat lastig. Op school (klas 4) ben ik nog steeds paranoïde als ik pesters van de basisschool tegenkom, maar ik kan het steeds beter onderdrukken. Negeren is lastig en zwaar omdat je eigenlijk iemand vrij spel geeft. Het probleem is alleen dat als niemand anders je helpt, de pesters in principe bepalen of je gepest wordt of niet en zolang ze het leuk vinden blijven ze het doen.

Wat je nu moet doen is vooral onthouden dat je hier altijd geliefd bent en dat je uit moet kijken dat je door het negeren van pesters je niet je emotie verliest en een robot wordt. Mens zijn is mooi al wordt het lastig gemaakt door de medemens.

Groetjes DaVinci

Reputatie 5
Badge +1

Heyy @wilhelmavemela 

 

Ik ben het volledig eens met @Julian12 en @DaVinci !
Ik weet ook zeker dat je niet de enige bent. Iedereen doet weleens iets uit boosheid waar je later spijt van krijgt. Ik hoop echt voor je dat het goed gaat komen en dat je het naar je zin hebt in je klas.

Succes! Liefs<3

Reputatie 7
Badge +19

Ik ben zooo opgelucht gelukkig. Ik zal het proberen. En oplossing zal niet komen maar ik laat het. @DaVinci Werd jij gepest?! Maar je bent zo een goede jongen/meisje? Waarom jij? Je bent hartstikke lief. Bedankt voor jullie hulp ik voel me al een stuk beter.

Wilhelmavemela.

Ja natuurlijk vind ik je nog aardig. Ik heb veel van dat soort dingen meegemaakt. 

Ik heb en ben gepest.

Reputatie 7
Badge +19

Wat voor soort? Dat staat in 1 van mijn vragen.

@wilhelmavemela Wat bedoel je? Ik ben in elkaar geslagen

Reputatie 7
Badge +5

Hey meidddd @wilhelmavemela <3  ik heb ZO VEEL MENSEN BEDREIGD MET EEN STANLY MES OF VLINDER MES. zd worden maar niet bang en ze pesten maar door. Daarom wil ik zm plegen!! Ik durf het wel... maar... de mensen... de familie... vrienden..

 Oja, die heb ik niet in de klas....   IK WIL HET ZO GRAAG MAAR OOKWEER NIET

Reputatie 7
Badge +19

Vergelijkbare dingen als dit.

Wilhelmavemela.

Reputatie 7
Badge +19

@Een hulpvol meisje Niet doen!

Wilhelmavemela.

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @Een hulpvol meisje ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Groetjes en sterkte,

Renske (De Kindertelefoon) 

Reputatie 7
Badge +19

Jullie zijn zo lief.

Wilhelmavemela.

Badge

Sorry voor het lange verhaal.

Wilhelmavemela.

geen probleem maar je moet je woede niet zo snel de baas laten worden.

over of ik je lief vind kan ik hier niet echt me over uitspreken. het is wel zeer volwassen om hier al zegt en ms ook tegen hem hebt gezegd dat je er spijt van hebt 💪

Reageer