Vraag

soort van gepest

  • 19 April 2021
  • 7 reacties
  • 115 Bekeken

Badge

Heey ik ben eva ik ben een meisje van 13 jaar oud ik zit in de brugklas. Vorige week bij gym moesten we op een soort van springkussen maar dat speciaal was gemaakt voor turners. Ik vind normaal dit soort dingen super eng maar ik probeerde het toch het lukte ook niet echt maar ik was blij dat ik het had geprobeerd. Tot dat een paar jongens uit mn klas over me gingen praten dat ik dik ben en dat ik niet eens de lucht in kom als ik spring. ik hoorde dat maar deed alsof ik het niet hoorde.  daarna zag mn gym docent dat ik er moeite mee had met het springen en riep me apart hij zei dat het niet uitmaakte als ik moeite er mee had en dat ik iets anders kon proberen, dit zei hij terwijl de hele klas het hoorde. toen gingen we weer verder met andere onderdelen. Toen was de hele klas opeens stil toen maakte een jongen een opmerking maakte zovan “wat is het verschil tussen een skipiebal en Eva helemaal niks” de hele klas begon toen te lachen zelfs m’n gym docent ik deed alsof het me niks boeide en lachte gwn nep mee maar van binnen wou ik super hard huilen. Zulk soort dingen gebeuren super vaak in mn klas en heb het meerdere keren aangegeven bij mn mentrix maar die zegt dat ik me minder moet aanstellen en het gwn moet accepteren dat het leven niet altijd eerlijk is enso. Deze middelbare school was ook niet mn eerste keuze maar ik werd niet aangenomen op de school waar ik naar toe wou gaan en ik mag volgend jaar ook niet van mn ouders naar een andere school dus ja er is niet veel aan te doen . Eerst voelde ik me al onzeker over mn lichaam maar daarna niet meer ik had weer een beetje zelfvertrouwen maar de laatste tijd is die zelfvertrouwen  heeeeelll veeeer te zoeken <|3 maar ik weer dus niet of dit pesten is of dat ik me gwn aanstel want dit soort dingen gebeuren ook vaker:(

PS sorry als ik een beetje een lang bericht heb geschreven en als er geen goede zins opbouw is hihi 

Joeejoee groetjes Eva:)


7 reacties

Hey Eva,

Om je vraag maar gelijk te beantwoorden: ja, dit is pesten.

Wat ontzettend vervelend dat die jongens/je klasgenoten dit gedrag vertonen. Het slaat namelijk helemaal nergens op! Ik kan het niet laten om even een stukje Davina Michelle te quoten :)

‘Tell her nobody is perfect
Try to shine a light on only what's good, you'll see
Days will get much brighter
And you'll wonder why you're thinking you're so worthless
You see, nobody is perfect
Try to smile a bit, I know it sounds cheesy but
You're the only one of you so love yourself for everything you are’

Nobody is perfect - Davina Michelle

Nog even wat betreft je mentrix: dit is niet hoe zij in haar functie hoort te handelen! Een mentrix hoort er voor haar leerlingen te zijn en ze niet weg te wuiven met ‘jE sTelT jE aAn’. Ik ga er even vanuit dat er een vertrouwenspersoon is bij jullie op school. Ga daar anders eens mee praten, wellicht kan hij/zij jou wel helpen want dit kan echt niet verder zo. Of heb je een andere docent waar je bij terecht kan?

You got this! 

Reputatie 2
Badge +1

ok. ik ga jou een goede tip geven. ATREK JE NIKS VAN ANDEREN, LAAT ANDEREN NIET JE LEVEN BESTUREN EN GENIET ERVAN ZOLANG JE KAN. GELOOF I JEZELF. ;)

Heey,

Allereerst wat goed dat ondanks dat je het eng vond wel probeerde op dar springkussen voor turners ( ik denk dat je een tumblingbaan bedoeld)  Wel heel naar dat er dan van die opmerkingen gemaakt worden en je ook zo word uitgelachen.

Goed dat je dit al bij je mentrix hebt aangegeven en jammer dat zij er op die manier mee omgaat, dat zou echt absoluut niet zo moeten zijn.

Kun je bij een andere docent terecht? Of misschien wel een afdelingsleider? Niet iedereen hoeft zo te reageren als je mentrix, misschien hebben anderen iets meer begrip. Je kunt ook altijd eens praten met een vertrouwenspersoon op school.

Heb je weleens aangeven bij de pesters of bij bijvoorbeeld de gymdocent wat deze opmerkingen met je doen? Je kunt best op een rustige manier aangeven dat het je raakt en je het niet prettig vind. Misschien kan een volwassen je hiermee helpen. Het boeit je namelijk wel en het lijkt me dan ook belangrijk dat deze opmerkingen gauw stoppen.

Groetjes,
Simply Me

Badge

Heeyy @Simply Me  ja een vriendin heeft het al gezegd dat ze moeten kappen enzo maar ja ze lachte haar alleen maar uit ik ga zometeen naar de afdelingsleider als ik uit ben of misschien in de pauze dan geef ik wel een update:) maar ik ben bang dat ze het tegen me moeder ofzo zeggen want ik was juist op de basisschool diegene die iedereen mocht en degene die opkwam voor gepeste kinderen en mn moeder wist dat ook en nu durf ik niet eens me mond open te trekken als iemand wat tegen me zegt lolz

Badge

@Anoniem64.7 Ga ik proberen THXXXXXXXX💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕

Badge

@eenanoniemejongen1  dankje voor het beantwoorde van mn vraag. vandaag ga ik naar mn afdelingsleider om te vertellen wat er allemaal gebeurd:3 ik geef wel een update zometeen van wat hij zei!

Heey Evax030,

Fijn dat die vriendin voor je is opgekomen.

Het is niet verwonderlijk dat je nu zelf wat meer onzeker bent geworden en niet zo snel je mond opentrekt. Zeker niet als er van die opmerkingen gemaakt worden.

Wat is er erg aan als het tegen je moeder wordt gezegd? Zij kan je juist wel helpen met je meedenken en steunen. En waarschijnlijk zullen ze eerst wel met jou overleggen voordat ze naar je moeder stappen. Je kunt het ook zelf altijd nog aangeven dat je dat niet prettig vind.

Goed dat je naar de afleidingsleider gaat, succes!

Groetjes,
Simply Me

Reageer