Skip to main content

school neemt je niet serieus terwijl je wordt gepest...

• February 12, 2026
  • 6 reacties
  • 66 Bekeken

Forum|alt.badge.img

even een anoniem  berichtje hoe ik me voel, op school is t afschuwelijk, in het begin van het jaar heb ik aangegeven, ik voel me niet thuis in deze klas, later werd ik gepest en gingen mijn vrienden hierin mee. gesprekje enz, ging ze alleen sorry zeggen, maar wat is sorry als je er gewoon weer mee door gaat. ik heb aangegeven ik wil heel graag naar een andere klas, nou, volgend coachgesprek, BAM, je stelt je aan, '’ik zie dat ze heel graag vrienden met je willen zijn'’. tuurlijk niet, ik word gepest, maar ja, mevrouw was wijzer, ouder, maanden lang geloofde ik, t ligt aan mij, kut kind, val dood. s avonds huilend en schreeuwend in slaap vallen, telkens wakker worden en dan wild om me heen kijken of mn pesters er niet waren, werd steeds erger, maar toen dacht ik, is dit wel mijn fout, wat kan ik er aan doen dat zij vinden dat ik lelijk ben, afspreken om mijn rug om, schreeuwen duwen, buiten sluiten,zeggen hoe veels te klein mn kleren zijn. gister allemaal nieuwe gekocht, goed om me heen kijkend wat heeft de rest aan. alles voelt als een politie verhoor. alles wat ik zeg kan en mag tegen me gebruikt worden en dat is afschuwelijk, school wiegert hier iest mee te doen terwijl dit steeds ereger wordt. als ze veel eerder actie hadden ondernomen was dit niet zon mega groot ding geworden, IK WORD GEWOON NIET SERIEUS GENOMEN….

Ik schreef eerder in een soort dagboek :

"’met moeite dwing ik mezelf om niet te huilen, nooit, die eer gun ik haar niet. ik zou zo graag willen huilen, iemand laten weten hoe ik me voel, wat ik meemaak, ik zou zo graag mn vehaal delen.

'’in plaats daarvan zit ik naar vogels en de wolken te kijken"’

6 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • February 12, 2026

Hey! Wat indrukwekkend wat je vertelt. Ik weet niet zo goed wat een goed advies is daarom zet ik dit neer 

https://www.kindertelefoon.nl/bellen

Je kunt daar echt gerust naartoe bellen en je verhaal kwijt. Ik vind het echt heel naar voor je. Ik ben ook eens door een groepje pestkoppen gekleineerd, dat was al erg maar als ik dit dan zo lees hoe lang je dit verduurd dan hoop ik dat je gauw geholpen wordt en dan op de goede manier ipv van zulke rare opmerkingen van die school mensen. Dit moet stoppen. Ik kan je zeker aanraden te bellen (of chatten kan ook)!! Heel veel sterkte en een virtuele 🫂 ! 

Liefs, Tover xxx

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • February 12, 2026

Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon

dank je ​@Tover01  

echt bedankt, ik heb vanmiddag alle schoolbeleiden uitgekamt en meer mails gestuurd over dat ik me echt niet veilig voel, vanmiddag ook al een coachgesprekje gehad maar ze ging tegen me razen en me kleineren als een gek, Morgen ga ik ook niet naar school, kan t gewoon niet meer aan. Dus ja dat een beetje

Liefs, Ikke, (ik blijf nog ff anoniem) xxx

ps: kan je ook onderling berichtjes sturen, dus ik bijvoorbeeld alleen naar jou zonder dat iemand dit leest?

Anna_KT
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • February 12, 2026

Hoi ​@Gewoon_ikke,

Je kunt op het forum van de Kindertelefoon geen privéberichtjes naar elkaar sturen. Dat doen we om jullie veiligheid en anonimiteit te beschermen. Als jullie elkaar berichten zouden kunnen sturen die wij als moderatoren niet kunnen zien, kunnen we niet meer goed letten op wat er gebeurt.

Hopelijk beantwoordt dit je vraag!

Groetjes,

Anna, De Kindertelefoon 

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • February 13, 2026

Hey!  Je kunt je vragen ook zo stellen dan hoor, het is immers toch anoniem 😉

Liefs, Tover xxx

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • February 13, 2026

hey!, ik heb eigenlijk totaal geen vragen haha, vertel maar wat je wil vertellen. Trouwens ik ga nu niet meer naar school, totdat ze een oplossing hebben, zoals naar een andere klas wat ik eigenlijk eis, omdat in mijn geval niks meer te redden is. Hou je op de hoogte, (als je dat wil ofc) 😉

Liefs, ikke xxx  en een virtuele hug

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • February 14, 2026

Hey, ik ben benieuwd! Ze zullen toch moeten helpen met een oplossing en anders is dit misschien niet de goede school. Hopelijk lukt alles, en goed dat je zo opkomt voor jezelf. 

Liefs, Tover xxx