Skip to main content
Vraag

Roddelen achter mijn rug om

• April 25, 2025
  • 2 reacties
  • 64 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hee,

Ik zit in de eerste en er wordt wel eens achter mijn rug om gepraat door twee meiden. Natuurlijk doe ik het zelf ook en daarom mag ik eigenlijk ook niks zeggen. 

Maar ik wil het eigenlijk wel even kwijt, want ik zit er toch wel mee. 

Het zijn twee meiden uit mijn klas, zij doen super fake in mijn gezicht, maar achter mijn rug om praten ze gewoon om mij. Zij denken dat ik het niet door heb, maar dat is dus niet zo. Het ene meisje, we noemen haar even A. A begint altijd met het roddelen, het maakt niet uit met wie ze praat over iedereen. Zelfs haar eigen vriendinnen. Laatst tijdens gym zat ik met haar in een groepje en ging ze helemaal blij in mijn gezicht doen dat ze bij me zat. Maar met het andere meisje (die niet blij was met haar groepje) zei ze ' Ja ik zit met haar’ Het ging dus over mij. Ik probeer ze altijd wel negeren, maar soms zit ik er echt mee. Net zoals nu!

Oja, een jongen zei dat hij mij raar vond. Moet ik me daar iets van aantrekken?!

Iemand tips??

Ps: Het is niet heel heftig dus ook niet als in pesten, maar het is wel irri

xx

2 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 2, 2025

Hey ​@Ilseee! Het is echt vervelend om te merken dat er achter je rug om over je gepraat wordt, zeker als mensen in je gezicht heel anders doen. Het is goed dat je het even deelt, want het kan best zwaar voelen, ook al is het niet heel heftig.

Misschien helpt het om te bedenken dat het vaak meer over die meiden zegt dan over jou. Soms roddelen mensen om zichzelf beter te voelen of erbij te horen, en dat zegt niks over jouw waarde. Probeer zoveel mogelijk afstand te nemen van die negatieve gedachtes die dat oproept.

Over die jongen die zei dat hij je raar vond: probeer het niet te persoonlijk te maken. Iedereen vindt wel eens iemand “raar” of anders, maar dat betekent niet dat er iets mis is met jou. Je hoeft je niet te veranderen voor iemand anders.

xx liefs Wolf 🐺

Chiaraaaaxx
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • August 10, 2025

Ze zijn vast jaloers ofzo ik zal er niks van aantrekken 🩷