roddelen achter mijn rug om

  • 18 December 2023
  • 7 reacties
  • 99 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Hoii ik ben panda en zit in groep 8. Ik ben er vandaag achter gekomen dat er achter mijn rug om over mij word geroddeld! Dit is mijn ervaring:

Ik zal je eerst laten weten hoe ik deze roddelaar aangeef in een zin:

 Als er een 1 staat in de zin gaat het dus over deze roddelaar.

 

het begon allemaal met AK. In een groepje van vier moesten we een spel maken met de aangewezen informatie erin. Dat ging goed totdat ik en iemand anders werden uitgelachen door alles wat we deden. De laatste les was vandaag. Deze keer paktten ze (1 + iemand anders) alleen maar mij uit te lachen. Dit komt hoogstwaarschijnlijk, omdat ik aan het begin van de les eindelijk een keer voor mezelf opkwam. Hierdoor kwam ik zelfverzekerder over! Maar goed even terug naar het gedeelte van de roddels!

 

Zelf wist ik helemaal niet dat 1 over mij roddelde. 1 zit namelijk in de andere klas, daar spreid ze de roddels uit. Toen ik samen met een vriendin naar haar huis liep kwamen we iemand uit de andere klas tegen (zij word ook zelf gepest) en vertelde me dat 1 achter mijn rug om me allemaal namen noemden. (Zoals k*t kind, b*tch) het maakte me toen nog niet uit maar nu begint het pas door me door te dringen. Ik hoop niet dat de kinderen uit de andere klas hiermee dan ook door gaan..

(ik vind praten met anderen ook al lastig, en ben dan best rustig en verlegen). Ik word daardoor vaak als target voorgezien… (dit is niet de eerste keer dat dit gebeurd..—> nepvriendin, gepest)

 

Het voelt fijn om dit eruit te halen en ik hoop dat dit minder erg zal worden! Voor degene in hetzelfde soort situatie is mijn tip: Haal het er ook even uit, praat er met iemand over en denk er vooral niet te veel over na, althans kan dat natuurlijk erg lastig zijn!)


7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

er werd bij mij ook geroddeld. ze vonden mij dik en stinken. ik ben daar achter gekomen toen 1 van de Pesters zich schuldig voelde en tegen mij zei dat ze roddelde. ik vond het fijn dat ze het toegaf. maar ik vind het jammer dat ze zo over me dachten. ik vond het niet heel erg. ik was toch al gevoelloos. iets anders was wel hard bij mij aangekomen.

dat was in volgensmij groep 7 of 8. we moesten een Cito toets maken (de toets die bepaalt of je over gaat). ik moest naar de wc en er zat een jongen naast me. hij zei allemaal lelijke dingen over mijn moeder die als pleinwacht op school liep. ik hield het vol om niet te huilen maar toen ik in de klas kwam en ik weer veder ging met het Cito begonnen de tranen te vallen. iemand naast me had het door en zei het tegen de juf die mij bij haar riep. we zijn toen samen naar zijn klas gegaan en toen is mijn juf heel erg boos op hem geworden. hij kon niet geschorst worden want dat ging al bijna gebeuren.  dus moest hij een oeps-papier schrijven. 

Reputatie 3
Badge

Jemig dat is heftig!

Reputatie 5
Badge +1

Erg vervelend wat er bij jullie is gebeurd!

Er werd vroeger ook over mij geroddeld. (Ik ga niet precies zeggen wat ze over me zeiden, want ik wil niet herkend worden)

In groep 7 of 8 van de basisschool roddelden andere kinderen uit mijn klas veel over mij. Ik ben er achter gekomen omdat ik toevallig achter een roddelend groepje stond, terwijl ze over mij aan het roddelen was en het niet doorhadden dat ik daar was. Een vriendin van me op de basisschool zei ook dat er over haar geroddeld was. Ik weet niet meer wat er over haar gezegd werd, maar de dingen die over mij gezegd waren raakten me niet echt, want het gebeurde niet per se heel vaak en de dingen waren niet heel erg.

Maar op de basisschool was het niet eens zo erg vergeleken met op de middelbare. Toen ik in de eerste kwam, ben ik heel stil/verlegen geworden, en dat maakte mij een doelwit voor die minder aardige types. Tot en met de derde en af en toe in de vierde werd er iedere week, soms wel iedere dag over mij geroddeld. Ze zeiden allemaal racistische dingen over mij/mijn achtergrond, ze probeerden me af te kraken op ieder aspect en ze verzonnen leugens  over mij. Omdat ik erg stil was, geloofden andere kinderen die ook echt. Ik wist niets over de leugens voordat een meisje uit mijn klas me vroeg of die leugens echt waren. Ik had het natuurlijk ontkend, en sindsdien zijn er veel minder leugens en roddels over mij.

Ik had er vroeger met mijn moeder erover gepraat en dat hielp. Sinds die roddels is er veel tijd eroverheen gegaan, en ik denk er niet meer aan terug, en als ik dat doe, dan raakt het me niet meer.

Reputatie 2
Badge

wat vervelend dat dit bij je gebeurt

ik ben zelf ook een meid en word/werd ook gepest ik zag altijd naar een andere school of klas gaan als een optie maar nu merk ik zelf ook dat dat nooit goed zou komen ik zou als ik jou was het sws aan je ouders vertellen wand dan weten hun ook wat er aan de hand is. je kan het ook vanuit de andere kand bekijken pesters die hebben altijd een paar mensen op het oog. en dat is niet voor niks omdat hun weten dat je sterker bent en daarom probeeren ze je klein te maken. je moet er echt niks van aan trekken en geen aandacht geven wand dan word het alleen maar erger. en jij kijkt straks over een paar jaar terug en dan denk je van ja toen werd ik gepest maar zie hoe sterk ik nu ben geworden en wat ik nu heb berijkt. 

Reputatie 7
Badge +9

en jij kijkt straks over een paar jaar terug en dan denk je van ja toen werd ik gepest maar zie hoe sterk ik nu ben geworden en wat ik nu heb berijkt. 

zo denk ik dus ook. ik heb een groot doel voor mezelf en ik wil het graag halen. ik geef toe die pesters halen me ook naar beneden maar elke keer als ik weer boven kom dan zie ik dat als een overwinning en een teken dat ik sterker ben dan ervoor. er is ook een pester in mijn klas en ik mag hem echt niet. en hij doet opeens aardiger tegen me. het kan zijn omdat hij al meerdere keren in de problemen is gekomen door mij te pesten of dat hij probeert om mijn vertrouwen te krijgen om mij daarna naar beneden te halen. maar wat er ook maar gebeurt ik ben er klaar voor. en als ik er niet klaar voor ben dan geef ik dat toe. dan huil ik maar. dat is een teken dat ik lang genoeg sterk ben geweest. 

ik merk wel dat we allemaal zeggen dat we rustig en verlegen zijn. misschien zien die pesters ons dan wel als mysterieus en gevaarlijk (misschien niet gevaarlijk). en dat ze ons pesten in de hoop iets los te halen of omdat ze gewoon bang zijn.

hebben jullie omdat jullie zo rustig zijn ook dat je op school energie opneemt en die bij de eerste en beste persoon die je vertrouwt uit? ik heb dat wel en als ik dan samen met m'n broer ben ofzo zegt hij ‘iets teveel suiker gehad ofzo?’ maar dan zeg ik dus ‘nope, je hebt pech dat je de eerste bent met wie ik praat’ en daar kan hij wel om lachen. tenzij hij chagrijnig is.

Reputatie 6
Badge +5

Ik zou zeggen, praat erover met je leraar of je ouders en laat het van je afglijden. Nog een half jaar, dan ga je naar de middelbare en als het effe meezit ben je van haar af. 

 

Trouwens, heel goed dat je voor jezelf opkomt! Je mag best van jezelf afbijten hoor!

Reputatie 2
Badge

en jij kijkt straks over een paar jaar terug en dan denk je van ja toen werd ik gepest maar zie hoe sterk ik nu ben geworden en wat ik nu heb berijkt. 

zo denk ik dus ook. ik heb een groot doel voor mezelf en ik wil het graag halen. ik geef toe die pesters halen me ook naar beneden maar elke keer als ik weer boven kom dan zie ik dat als een overwinning en een teken dat ik sterker ben dan ervoor. er is ook een pester in mijn klas en ik mag hem echt niet. en hij doet opeens aardiger tegen me. het kan zijn omdat hij al meerdere keren in de problemen is gekomen door mij te pesten of dat hij probeert om mijn vertrouwen te krijgen om mij daarna naar beneden te halen. maar wat er ook maar gebeurt ik ben er klaar voor. en als ik er niet klaar voor ben dan geef ik dat toe. dan huil ik maar. dat is een teken dat ik lang genoeg sterk ben geweest. 

ik merk wel dat we allemaal zeggen dat we rustig en verlegen zijn. misschien zien die pesters ons dan wel als mysterieus en gevaarlijk (misschien niet gevaarlijk). en dat ze ons pesten in de hoop iets los te halen of omdat ze gewoon bang zijn.

hebben jullie omdat jullie zo rustig zijn ook dat je op school energie opneemt en die bij de eerste en beste persoon die je vertrouwt uit? ik heb dat wel en als ik dan samen met m'n broer ben ofzo zegt hij ‘iets teveel suiker gehad ofzo?’ maar dan zeg ik dus ‘nope, je hebt pech dat je de eerste bent met wie ik praat’ en daar kan hij wel om lachen. tenzij hij chagrijnig is.

ja dit is zo en omdat je word gezien als verlegen enz willen ze iets uit je halen en als ze dat niet kunnen dan iriteersen ze zich daar aan maar straks over een paar jaar dan zul je zien de gepeste zijn metaal heel sterk en zullen ook een betere baan enz krijgen dan de mensen die pesten

Reageer