Vraag

Racisme tegen Nederlanders


Reputatie 4
Badge +2

Dus ik vraag me af… Krijgen Nederlanders ook te maken met discriminatie? (natuurlijk, wat een domme vraag) En wat krijgen jullie dan te horen?

 

alvast bedankt,

XxFashionDivaxX


11 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Hoi, 

ja tuurlijk heel vaak. ik ben gewoon een nederlander geen andere huidskleur oid… 

Ik word heel vaak gediscrimineerd met mijn naam, ik heb een beetje een andere naam als anderen. of dat ik niet een goede conditie heb …… vanalles en nog wat zegma 

groetjesss

Reputatie 7
Badge +15

Hoi, 

ja tuurlijk heel vaak. ik ben gewoon een nederlander geen andere huidskleur oid… 

Ik word heel vaak gediscrimineerd met mijn naam, ik heb een beetje een andere naam als anderen. of dat ik niet een goede conditie heb …… vanalles en nog wat zegma 

groetjesss

Wat bedoel je met een “andere” huidskleur? Vindt jij een huidskleur met een tint “anders”? 
 

volgensmij is er geen “andere” huidskleur, maar ben je blank of heb je een tintje. 
 

het is niet, het EEN is de normale huidskleur, enhet ANDER is anders…. 

 

 

nou, iig, om antwoord te geven op de vraag van @Fashion Diva, ikzelf be nooit gediscrimineerd of dergelijke omdat ik Nederlands ben. 
 

ik denk dat discriminatie ook voorkomt bij Nederlanders, maar wel minder vaak dan bij mensen van een andere afkomst. 
 

ik denk, dat als er een Nederlander, op een plek gaat wonen, waar (bij wijze van) alleen  maar Marokkanen wonen. De kans heel groot is dat de Nederlander wordt gediscrimineerd, puur omdat ze in “de minderheid” zijn.  En in dit geval de Nederlander “anders” is dan de rest. 
 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 3
Badge +1

@Mij_niet_gezien 

Ik vind een huidskleur met een tint niet anders maar ik bedoel dat een huidskleur met een tint anders is als de meeste nederlanders hebben…. 

Om maar even op het woord tintje van jou in te gaan, dat vind ik zelf niet netjes klinken daarom houd ik er niet van om dat woord te gebruiken. 

Of discriminatie bij nederlanders minder voorkomt betwijfel ik, het gebeurt anders. het gaat dan niet om een huidskleur maar meer om iets wat iemand doet of denkt. 

Reputatie 4
Badge +2

@ik ben tegen pesten @Mij_niet_gezien  Bedankt voor het antwoorden! Ik had de antwoorden echt nodig. 

Reputatie 3
Badge +1

@Fashion Diva graag gedaan! 

Reputatie 7
Badge +15

@Mij_niet_gezien

Ik vind een huidskleur met een tint niet anders maar ik bedoel dat een huidskleur met een tint anders is als de meeste nederlanders hebben…. 

Om maar even op het woord tintje van jou in te gaan, dat vind ik zelf niet netjes klinken daarom houd ik er niet van om dat woord te gebruiken. 

 

Hoe vindt jij dan  dat ik het moet noemen? Zelf vind ik “Andere huidskleur” altijd wel raar klinken, omdat er geen “andere” huidskleur IS. 
 

maar wat vindt jij een goed woord? Dit is trouwens een vraag voor iedereen. Hoe moet je het DAN zeggen? 
 

@Mij_niet_gezien

 

Of discriminatie bij nederlanders minder voorkomt betwijfel ik, het gebeurt anders. het gaat dan niet om een huidskleur maar meer om iets wat iemand doet of denkt. 

Ik heb een onderzoek gelezen waar het volgende instaat: 11% van de inwoners in Nederland voelen zich weleens gediscrimineerd: 

————————————-———

5%  wordt gediscrimineerd om hun ras of huidskleur ​​​​​​ 

3%  worden gediscrimineerd om geslacht, leeftijd, en godsdienst 

2%  worden gediscrimineerd om hun levensovertuiging 

en de overige 1-2 % om andere, nog niet genoemde redenen… 

—————————————————

Dus vaan alle inwoners voelen 11% zich (weleens) gediscrimineerd, en 5% van alle Nederlanders door hun huidskleur of ras 

dus val alle mensen die gediscrimineerd worden is 5% (bijna de helft) gediscrimineerd omdat ze een bepaalde huidskleur hebben/ een bepaalde afkomst hebben. 
 

ik denk, dat blanke niet zo snel worden gediscrimineerd om hun huidskleur… ik denk ook dat Nederlanders niet zo snel worden gediscrimineerd om hun afkomst (Nederlands). 
 

wat ik hiermee wil zeggen is, ik denk zelf, dat Nederlanders écht wel minder gediscrimineerd worden. 
 

Mij_Niet_Gezien 

Ps, bron; cbs.nl

Reputatie 3
Badge +1

@Mij_niet_gezien 

Als ik anders zeg bedoel ik anders als mijn eigen huiskleur. Jouw huis is toch ook anders als dat van mij. Ik bedoel helemaal niks discriminerend ofzo. Gewoon dat iets anders is, zoals zo veel dingen anders zijn als bij je zelf. 

Nederlanders worden idd niet gediscrimineerd om hun afkomst en huidskleur maar des te meer om hun geloofsovertuiging of levensovertuiging. Daar heb ik vaak genoeg mee te maken gehad, ik ben christelijk en ben daarom ook gepest…..

Reputatie 7
Badge +15

@Mij_niet_gezien

Als ik anders zeg bedoel ik anders als mijn eigen huiskleur. Jouw huis is toch ook anders als dat van mij. Ik bedoel helemaal niks discriminerend ofzo. Gewoon dat iets anders is, zoals zo veel dingen anders zijn als bij je zelf. 

 

Ok, dan is dat mijn fout. 
 

@Mij_niet_gezien

Nederlanders worden idd niet gediscrimineerd om hun afkomst en huidskleur maar des te meer om hun geloofsovertuiging of levensovertuiging. Daar heb ik vaak genoeg mee te maken gehad, ik ben christelijk en ben daarom ook gepest…..

Ik bedoelde alleen te zeggen dat Nederlanders echt minder worden gediscrimineerd. DAT ze worden gediscrimineerd weet ik. 
Ik hoop dat je nu wel minder of niet meer wordt gepest :)

 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 3
Badge +1

Ik word nu minder gepest. bijna niet meer gelukkig. ik ben nu ook naar een andere school. 

Badge

---- tatta

 

 

 

-bericht aangepast door de kindertelefoon i.v.m. forumregel 2-

Reputatie 3
Badge +1

@Slaaf  bedankt voor je compliment, kben wel eens voor ergere dingen uitgescholden. 

Reageer