Vraag

positief denken, eten zonder schuldgevoel

  • 14 March 2022
  • 5 reacties
  • 84 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Hoe kan ik weer mezelf zijn, en weer gaan eten zonder schuldig te voelen en hoe kan ik weer positief denken


5 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Saar525 
Naar dat je hiermee worstelt. 
ik zag dat je nog niet veel reacties hebt gehad, ter verduidelijking van jouw topic, heb ik de titel aangepast. Hopelijk is jouw topic dan beter vindbaar, en krijg je meer ondersteunende reacties.

Je bent natuurlijk ook van harte welkom om te bellen of te chatten met De Kindertelefoon.  Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. 
 

Een goede plek om hulp te vinden bij problemen met eten, is bij de site www.99gram.nl.

groetjes, Mariska

 

 

Wat ik begrijp is dat je graag jezelf wilt zijn en eten zonder schuldgevoel. Je plaatst dit in subforum pesten, ben je zelf gepest? Zou je als je durft meer informatie kunnen geven, dan kunnen we proberen om specifieke tips te geven.

Heb je een schuldgevoel omdat je te veel eet of voel je je dik als je eet? En waarom voel je niet jezelf. Dat kan echt een moeilijke zoektocht zijn en daar blijf je altijd mee bezig..

Reputatie 3
Badge

-onnodige quotes verwijderd-

 

Ik ben erg onzeker over mijn lichaam, heb altijd minder gewogen dan een gemiddeld kind. Het voelde wel goed dat mensen jaloers waren over mijn lichaam. Tot het een obsessie werd, bijzonder willen blijven. In het geheim afgevallen. Het voelde zo goed dat ik er mee door wou gaan, maar nu beginnen mensen het te merken, lager gewicht dan  gezond voor mijn leeftijd. Ik kan het nu niet langer onopgemerkt doen.

Is er iemand die van jouw obsessie weet? Het lijkt me handig als er iemand met je meedenkt en je gaat helpen, voordat het echt te gevaarlijk wordt

Reputatie 2
Badge

Hoiii zoek een escape bij mij helpt lachen met vriendinnen of muziek en soms helpt heel hard huilen ook gewoon maar zoek afleiding!! En je bent nu in een soort “Gevaren zone” met het eten ik zou het met je huisarts mentor of iemand anders die je vertrouwt overleggen!!

Ur beautifull ily stay safe!!xxx<3

Reageer