Skip to main content

pestgedrag wordt niks aan gedaan, wil van school maar mag niet

• May 6, 2025
  • 6 reacties
  • 109 Bekeken

Ik word af en toe gepest. De laatste tijd gebeurt dit vaker. Laatst werd ik bijvoorbeeld struiken in geduwd, en werden er grappen gemaakt over mijn uiterlijk. Vandaag had ik het niet echt naar mijn zin tijdens een activiteiten les. We zitten tijdens zo een les met een paar verschillende klassen. We moesten zitten en stil zijn van de docent. Er zijn een paar meiden die al het hele jaar vervelend tegen mijn en mn vriendinnen doen. (van propjes gooien, vervelende name roepen, naar je letterlijk uitschelden waar je bij bent, noem het maar op) ik zag ze al naar me kijken en kreeg meteen een naar gevoel. Alsof ik wist dat ze iets van plan waren. Ze begonnen over me te roddelen en grappen te maken. Ik negeerde het zoals normaal (omdat ik anders volgens mn school foutzit voor reageren) toen ging een van hen voor me zitten en spoot ze parfum recht in mn gezicht. Ik dacht dat ze dat perongeluk deed, maar ze deed het keer op keer. Ze zei dat ik stonk en ik voelde me vreselijk. Mijn vriendinnen zeiden er ook niks over en dat vond ik ook niet leuk. Daarna begonnen ze weer over me te roddelen en zeiden ze dat ik er niet uit zie en dat niemand mij ooit Zou willen etc. Ik dacht dat ik ging overgeven zo vreselijk vies voelde het. Ik wist ineens helemaal niet meer wat ik deed en werd helemaal angstig Enzo. (Heb ik wel vaker maar dit keer was het erger) Het liefst wil ik gwn van school af maar het mag niet van mn ouders (snap ik ook wel) ik weet niet meer wat ik hiermee aanmoet, de docenten zeggen er niets van.

Het voelt alsof ik overdrijf dus sorry als dat zo is

groetjes eendje

6 reacties

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hii lieve ​@eendje ,

Awhhh jeetje wat vreselijk zeg😓♥️. Ten eerste je overdrijft écht niet!! ♥️ wat naar dat die meiden dat bij je doen en docenten zich er niks van aantrekken, kun je misschien niet beter naar de directeur gaan of iemand hoger dan een docent/ vertrouwenspersoon op school? Als je dat spannend vind kun je misschien je vriendinnen mee vragen ze waren er tenslotte bij... wel naar dat je vriendinnen niet voor je opkwamen misschien waren ze ook bang dat ze daardoor doelwit werden maar dan nog is dat niet fijn voor jou natuurlijk. 😓♥️♥️ ik vind het wel erg dat docenten er niks mee doen, misschien moet je het blijven aangeven dat er misschien een lampje bij ze gaat branden...🤨 ik weet verder niet goed wat ik verder moet zeggen maar hoop dat die meiden er mee stoppen want dit slaat echt nergens op en hoop dat de docenten er iets aan gaan doen! ♥️

Veel liefs en knuffel ♥️

• May 6, 2025

Hoi. 

Mieschien is het handig om tegen 1 of 2 docenten echt eerlijk te zijn, ook hoe je er bij voelt. 

Ik had problemen met 1 bepaald kind en ik ging zelfs dromen hoe ik hem ging pijn doen (hij is de pestkop ik niet, ik ben allen groter en sterker dan hem dus durft die niet, maar wel mijn vrienden) 

En dat had ik dus eerlijk tegen mijn mentoren verteld wat ik daar van vond en als ik een keer echt boos ben moet ik nu naar me mentor lopen en pakt zij een stoot kussen en mag ik het stootkussen slaan. 

Dus mieschien is het voor jou ook een oplossing. Gewoon echt eerlijk zijn. 

Trouwens hoi eendje 😅

Groetjes badeend 

Vera16xx
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • May 7, 2025

Eendjes onder elkaar!  😆 🤣

Maar serieus, ik vind het zelf wel heftig. Je maakt altijd wel mee dat er naar tegen je gedaan wordt. Het is een 'way of life' voor sommigen. Ik heb geleerd dat de 'pestkoppen' dit gedrag vooral doen omdat ze zelf onzeker zijn. Door zelf te pesten worden ze zelfverzekerder en beschermen ze zichzelf om zelf niet gepest te worden. Ik vind dit een giftige omgeving en probeer dit soort mensen compleet buiten te sluiten. Soms reageer ik slim en droog als: "ach meisje, over 10 jaar ben ik gelukkig, rijk, intelligent en heb ik leuke kinderen, terwijl jij waarschijnlijk aan de drugs zit ofzo". Dat soort opmerkingen probeer ik altijd wel voor te bereiden als iemand mij probeert aan te vallen. Uiteindelijk merkt de klas dat 'Vera niet op haar mondje is gevallen' en druipen ze af. De truc is om eigenlijk heel stil te zijn en dus weinig te zeggen, maar dat wàt je zegt, ook veel impact heeft of slim klinkt. Dan ben je ze te slim af, omdat je ze te kakken zet, zeg maar. Maar makkelijk is dat niet, heel vaak ga ik ook af, haha. 😝

Ik wil nog wel zeggen, dat je vrienden die dan niks doen / stil zijn / zwijgen ik dat eigenlijk het meest naar vind van wat je vertelt. Ik vind dat vrienden voor elkaar moeten opkomen, liever dat zij dat doen dan dat jij het moet doen. Het beste zou zijn als één van je vriendinnen er wat van had gezegd, eventueel gevolgd door een andere vriendin. Dan word je 'gedragen' zeg maar door je vrienden in de zin dat zij jou ondersteunen in je gevoelens en voor je opkomen als die in het geding zijn, bijvoorbeeld omdat je gepest wordt of anderzins oneerlijk wordt behandeld door anderen. Ik vind persoonlijk heel belangrijk dat vriendschap er niet alleen is voor als het leuk is, maar zeker ook dat je elkaar ondersteunt als het wat minder is. In de kern kun je kennissen en vrienden onderscheiden op dit punt. Echte vrienden zijn er voor je, ook in mindere tijden. Investeren in elkaar en een goede vriendschap opbouwen, biedt zekerheid dat jij later als jij een keer iemand nodig hebt, zij ook voor jou klaarstaan. Ik zou zelfs zo ver willen gaan dat vriendschap het allerbelangrijkste is in je leven, omdat dat de basis is waarop je kunt groeien en gelukkig kunt zijn. Ik kan in elk geval echt niet zonder mijn lieve vriendinnen die zijn heilig voor mij. 😇

Weet niet of ik echt tips voor je heb ofzo, vind het gewoon rot voor je dus 💏 **hugs** 💏

Liefs, xxVera 💋

• May 7, 2025

Ga gewoon iets tegen hun doen omdat de docenten doen toch niks

lovegood
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • May 7, 2025

Ach lieve lieve lieve lieve lieve lieve lieve lieve lieve lieve lieve lieve lieve lieve lieve lieve lieve lieve lieve lieve lieve lieve lieve ​@eendje 

Ik ben hier niet van maar ik denk dat het handig is om een beetje drama te maken, ga huilend naar je mentor of ga volledig in het zicht zitten huilen er is vast een aardig iemand die er wat van gaat zeggen.  Als je bij mij in de klas zat had ik er wat aan proberen te doen.

Groetjes Lovegood 

• May 7, 2025

Lieve iedereen❤️ wat een lieve reacties allemaal!

Ik denk dat mijn vriendinnen bang zijn voor ze, maar ik ben heus niet bang voor een stelletje meiden haha

heb van mn Vader vechttips gekregen en Ben tegen de Spiegel aan het oefenen😆 (misschien heb ik het ooit nodig wie weet) ook heb ik tegen mn ouders gezegd dat als ik straf krijg door vechten dat ik dan geen spijt heb. Ze zeiden dat we gaan shoppen als ik in de problemen kom door voor mezelf op te komen haha

nogmaals heel erg bedankt voor alle lieve reacties!🤗❤️

groetjes 🐥