Ik word ook gepest, een beetje op dezelfde manier:
Ik word emo genoemd, 24/7 op school (mijn haar valt soms over mijn ogen)
Mensen zeggen van: ‘HUH?? Weet je ZEKER dat je niet Aziatisch bent?’ Dan zeg ik dat het in de familie zit, dat zien zij blijkbaar als bevestiging dat ik Aziatisch ben…
Ik zit in de 1e dus kan daaraan liggen maar ik ben ook verdrietig.
Ja, dit is ZEKER pestgedrag! Wat je moet doen? Tja… Als je gelovig bent met mensen uit de kerk/moskee of wat dan ook bidden. Anders er veel met je ouders en docenten over praten, of iets terugkaatsen naar die eikels.
Veel liefs en succes,
Een Nederlands Kaasblokje
Hey,
Erg vervelend dat je dit meemaakt!
Omverduwen, uitlachen, vreemde blikken toewerpen, racistische en vuile opmerkingen maken zijn allemaal een manier van iemand proberen te kleineren, dus dit alles het is zeker pestgedrag.
Je zou naar de mentor kunnen gaan, en vragen of die de pesters kan aanspreken op hun verkeerde gedrag. Het is wellicht ook handig om je ouders bij zo'n gesprek te betrekken, want dan zal je mentor deze zaak serieuzer aannemen en kunnen je ouders je ook een beetje bijvullen als je het even niet weet.
Ik hoop dat het pesten snel stopt!
Groetjes van mij
Hoi, wat kunnen mensen toch verschrikkelijk zijn en doen! Ik zou het advies van @Charlotte2024 zeker volgen. Meld het, want je hebt recht op een veilige en prettige schooltijd en dit soort gestoorde idioten maken je het leven zuur, terwijl zij juist degenen zouden moeten zijn die de hel wel even van binnen zouden mogen zien. Sorry hoor, ik wordt echt boos van zulke lui. Laat je niet gek maken en bespreek dit met de juiste mensen, en niet bang zijn dat je snitcht ofzo, want dit soort lui hoef je echt niet met respect te ontzien vanwege hun belachelijke gedrag. Veel sterkte en betere tijden gewenst!
Groetjes liefs Tartan X