Skip to main content
Vraag

Pester wordt gepest

• January 21, 2026
  • 3 reacties
  • 70 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi, 

op de basisschool was ik altijd gemeen naar 1 meisje toe. nu op de middelbare school zitten we bij elkaar in de klas en wou ik normaal doen. maar nu pest zij mij. ze heeft de hele klas vertelt wat ik heb gedaan en iedereen is helemaal boos enz. ik heb gezegd tegen de meester maar er gebeurd nog niet veel. is het mijn schuld en moet ik het misschien gewoon laten?

3 reacties

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • January 21, 2026

Ja, het is wel een beetje je eigen schuld dat ze je nu probeert terug te pakken.

Maar fijn is het natuurlijk niet voor je en het maakt voor haar verdriet van de basisschool niet goed.   Kun je niet met haar gaan praten en je verontschuldigingen aanbieden en voorstellen dat jullie voortaan gewoon met elkaar omgaan?  Je hoeft geen vriendinnen te worden maar je kunt elkaar gewoon met rust laten.

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • January 21, 2026

ja kijk ik had gewoon op de basisschool een beetje moeilijke tijd en toen reageerde ik zo, het was niet netjes en ben ook rond groep 8 na therapie enzo gestopt met pesten. maar ze laat het niet los. ik vind het eng om te praten omdat iedereen lacht als ik uberhaut tegen haar praat 

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • January 21, 2026

Maar als je niet met elkaar praat, komt het nooit goed.  Misschien kun je aan je mentor of aan een andere docent vragen om een gesprek te organiseren zonder dat de anderen er vanaf weten en ze je niet kunnen uitlachen.