Pesten zelfmoord en sova training

  • 25 February 2022
  • 17 reacties
  • 286 Bekeken

Reputatie 2
Badge

hoi,

Ik ben een meisje van 15 en word al super lang gepest. Nu word het alleen steeds erger en zie ik er steeds meer tegenop om elke dag naar school te gaan. Sinds kort snijd ik mezelf ook en dat is een beetje mijn uitlaatklep geworden. 

maar nu waren er op school dus mensen die dachten dat het goed was als ik sova training ging doen.  Ik doe dat nu dus en het gaat maar het is niet super ofz.  ik hoop dat je het begrijpt. ik ben echt super bang dat de pesters erachter komen en ze me nog meer gaan uitlachen...

Ik zou mezelf wel iets aan willen doen, maar soms ook weer niet. ik ben soms echt bang van mezelf. Vanmiddag heb ik gym en ik hoop dat niemand mijn geheim ontdekt. 

 

Sorry voor dit warrige verhaal. maar ik hoop dat iemand tips ofzo voor me heeft. ????

groetjes van mij

 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregel 9: plaats geen choquerende of troggelende inhoud op het forum.


17 reacties

Reputatie 7
Badge +19

niks mis met zon sova training, je kan er alleen maar van leren en het is ook nog best handig. Hoe zouden die pesters hier achter moeten komen dan?

Reputatie 7
Badge +7

Heey, 

wat naar allemaal!

je zou met een vertrouwde leraar of je mentor kunnen praten over het pesten, zij kunnen je helpen er mee om te gaan of het misschien laten stoppen. Ik weet niet wat een sova training is, maar het is vast niet iets om je voor te schamen. 
voor een trein spingen is niet de oplossing en bovendien heen egoïstisch. Ik weet dat snijden verslavend kan zijn, maar probeer een andere manier te zoeken om met je gevoelens om te gaan, schrijf het bijvoorbeeld op. 
Je zou ook een keer contact op kunnen nemen met de kindertelefoon, zij hebben meer kennis en kunnen je beter helpen bij het vinden van een passende oplossing. Als je denk dat het allemaal te veel word, kun je ook contact opnemen met 113 (anoniem, je kan zowel bellen als chatten) zij zullen je uit de situatie halen.
groetjes,

kwakend1tje 

ik wordt zelf ook gepest , omdat ik voor de gepeste opkomt

ik ben mee eens met @kwakend1tje

Praat met een vertrouwenspersoon hierover

ik voel me ook vaak eenzaam en wilt een zelfmoord plegen

maar ik voelde me al beter toen ik de website 113 bezocht had

 

 

Tips voor als ze je pesten

Negeer hun

Ga naar je mentor

Praat met je ouders hierover

 

mijn goude tips

kom voor jezelf op

kijk maar naar deze gesprek

Pester : je bent zo lelijk en stinkt naar een stinkdier

Ik : is dat niet de eerste zin die je moeder zei toen je geboren werd ?? (of alsof jij dat niet bent of wist je dat niet)

Pester blozend : dan even naar je kleren ,die zijn zo ouderwets

Ik : ben je blind ??? heb je nooit naar je eigen kleren gekeken

Eind gesprek

 

X Zelle

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +19

Wat is. Sova training?

Reputatie 2
Badge

Sova training is sociale vaardigheden training.(@wilhelmavemela)  en dat is bij mij op school dus zo zouden de pesters er achter kunnen komen.(@jaivy)

Op die training doen we een heleboel dingen om je sterker te maken in bepaalde situaties en  met sommige gedachten beter om te kunnen gaan. 

(@zelle) dat gesprekje wat jij heb staan in je reactie dat durf ik dus juist niet. meestal reageer ik niet en probeer ik weg te gaan als dat kan.

Reputatie 7
Badge +19

Sova training is sociale vaardigheden training.(@wilhelmavemela)  en dat is bij mij op school dus zo zouden de pesters er achter kunnen komen.(@jaivy)

Op die training doen we een heleboel dingen om je sterker te maken in bepaalde situaties en  met sommige gedachten beter om te kunnen gaan. 

(@zelle) dat gesprekje wat jij heb staan in je reactie dat durf ik dus juist niet. meestal reageer ik niet en probeer ik weg te gaan als dat kan.

oh wat naar voor je ik hoop dat het goed komt

Je moet gewoon proberen om op te komen voor jezelf 

Mijn gesprekje is wat ik tegen hun doen , maar negeren is altijd de beste optie

Ik zou even met de kindertelefoon chatten of bellen , misschien kan hun je helpen

Je kan ook met je mentor over praten

 

Zelle

 

Heeft @kwakend1tje je gehulpen dan ???

Reputatie 7
Badge +7

Een sova training lijkt me echt niet iets om je voor te schamen, als het je sterker maakt is dat alleen maar goed! Zo’n training zou misschien ook wel wat voor mij zijn. 
misschien kun je met de begeleider/leraar die de training geeft even kunnen overleggen dat je bang bent gepest te worden vanwege de training en misschien kun je dan samen tot een oplossing komen:)

groetjes,

kwakend1tje

Reputatie 7
Badge +19

Ik denk juist dat het goed is dat je dat doet daar word he sterker van en zelfverzekerd

@kwakend1tje 

Heeft helemaal gelijk 

Reputatie 2
Badge

@Zelle Gewoon opkomen voor jezelf is makkelijker gezegd als gedaan. dat is een van de redenen van mijn sova training. 

@kwakend1tje  ik heb er al wel een beetje mee gepraat met mentor en vertrouwenspersoon maar die hebben wat doorverteld aan mijn ouders terwijl ik dat niet wou. dus ik zeg het niet meer tegen hun. 

Maar die training heb ik het al wel besproken met wie het geeft en we hebben wel een beetje een oplossing gevonden, dus tnxxx!!!

 

Reputatie 4
Badge +1

Ik heb ooit gehoord dat in een appel prikken met bijv een sate prikker kan helpen als je drang voelt om te snijden. Probeer het een keer als je drang voelt. Verder weet ik ook niet zo veel maar succes er mee.

Ps (doe jezelf a u b niets aan!)

 

Kusjes magnetronbakje❤️

Reputatie 2
Badge

@Magnetronbakje  dankje voor de tip maar het werkt niet bij mij want dan voel ik niks. van pijn zegma. 

Reputatie 3
Badge +1

Hoi allemaal. Ik ben nu even op een ander account want ik kon niet meer op mijn oude account. Ik ben @Anoniempersoon2006 zegmaar. Ik wou ff latenweten dat het nu goed met me gaat! ik ben nu van het pesten af enzo en nu gaat het beter!

@kwakend1tje  @jaivy @wilhelmavemela @Magnetronbakje 

Groetjes mij….

Reputatie 1
Badge

lieve meid, ik wil 1 ding tegen je zeggen.

Je bent het niet waart om dit over je heen te krijgen!!!!!! zelfmoord is niet de beste oplossing, praat er alsjeblieft met iemand over of neem contact met iemand op. desnoods vraag je aan je ouders of je naar een andere school mag. jezelf snijden is niet de oplossing, jij ben een lief peroon en je bent het niet waart!!!!!! alsjeblieft zoek hulp en laat dit niet meer over je heen komen.

Ik sta achter je!!!!!!!!!

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @hanna123432123 

Het gaat nu goed met mij, ik heb een nieuw account. 

Reageer