Pesten stoppen

  • 11 September 2022
  • 5 reacties
  • 102 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi iedereen,

Een groepje kinderen op school wachten mij op en slaan mij. Ze gooien stenen. Ze schelden mij uit. Ze zeggen dat ik kanker moet krijgen. Ze zeggen dat ik dood moet. Dat iedereen mij haat. Dat iedereen mij dood wil want ik ben stom. Dat iedereen blijer is als ik dood ben. Andere kinderen kijken erna en lachen dan. Niemand helpt mij. Niemand wil ook meer vriendinnwn zijn. Ze zijn vang.

Ze doen het stiekem. Mijn mentor geloofd mij niet. Die zegt dat er geen bewijs is. Ik voel mij in de steek gelaten. Mijn rug en buik en armen hebben blauwe plekken. Die doen zeer. Mijn ouders zijn al op school wezen praten. Maar het helpt niet. 

Ik wil niet meer naar school. Ik weet niet eens of ik nog wil leven. Soms denk ik dat het zo is. Dat get echt beter is als ik dood ben. Wat kan ik doen om het te stoppen?


5 reacties

Reputatie 6
Badge +4

(Ik ben zelf een jongen, dus dit wat ik zeg, kan allemaal iets anders lopen/zijn dan voor een meisje)

Hey,

Wat naar dat dit gebeurt.

 

Ik ben zelf altijd gepest geweest. Ik was zelf altijd 'te dik' etc. wat ook klopte, ik had overgewicht, maar dat kwam door een oorzaak.

Maar wat ik uiteindelijk terug deed was:

Gewoon reactie geven en uiteindelijk soms ergere dingen. Toen stopte het voor altijd. Ze durfden het toen niet meer.

Maar negeren is ook een optie. Maar mijn tip is dan het compleet negeren en gewoon alleen maar op jezelf focussen en kijken naar de positieve dingen, dat opschrijven en (misschien?) (nieuwe) hobby's vinden als afleiding.

 En als dat pesten zo door blijft gaan, ergere maatregelen nemen. 

En je kan die blauwe plekken ook laten zien, die door die pesters zijn aangedaan. En je kan ook nog stiekem filmen van wat ze doen bij jou, dan heb je officieel bewijs. 

Maar als hun dingen doen, zoals slaan, schoppen et cetera, doe het dan terug. Dat heet zelfverdediging!

 

Bye!

Badge

je kan ook de politie bellen, dit is serieus illegaal wat zij doen.

Badge +1

Hii zonnenbloem,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

je kan ook de politie bellen, dit is serieus illegaal wat zij doen.

Mijn moeder en ik gaan morgen naar de politie. Ook gaan mijn ouders de directeur melden.

Ik heb wel een gesprek met de mentor gehad. Dat hielp niet. Ik voel mij alleen maar nig slechter. En ook verteld dat er met stenen gegooid werd. En dat ze mij in elkaar willen slaan. Uitschelden.

Hij antwoorde dat de klas het heel leuk heeft met elkaar. Dat ik de enige ben van de 27 die niet past.  En dat ze graag klassenfeesten organiseren. Maar dat ze als ze hele klas uitnodigen ze mij ook moeten uitnodigen. Maar mij niet gezellig vinden. En ik nu hun ook wel voor een blok zet. Dat dat ook wel zwaar is voor de rest van de klas. Dat het mij zou helpen als ik mij meer zou inleven aan anderen in de klas.

Ik vind het niet eerlijk. Ik ben gewoon aardig. Ik pest ook niemand. Ik vraag ook vaak  hoe het met de zieke vader van een klasgenoot gaat als enige zij hij. Als iemand verdrietig is ben ik de eerste die troost. Ik moet mij inleven in iedereen. Maar zij mogen mij gewoon Pesten. Niemand hoeft zich in mij in te leven.

Mijn moeder zegt het is victem blaming.

Badge

 

Mijn moeder en ik gaan morgen naar de politie. Ook gaan mijn ouders de directeur melden.

 

Hoe is het gegaan bij de politie & de directeur? Hopelijk kunnen zij je helpen! Als je niet van klas mag wisselen omdat de directeur je ook niet wil helpen zou je misschien moeten kijken of je van school kan wisselen, online les kan volgen of thuis les mag krijgen van je ouders, want dit is echt niet te doen, Vind ik

Reageer