Skip to main content

Heyy,

ik denk dat ik misschien vroeger ben gepest, maar ik weet het eigenlijk niet zo goed of het wel echt pesten was.

Ik denk rond groep 4 gebeurde het, elke dag gingen meisjes uit mijn klas me bij mijn sjaal pakken en heel hard weg trekken in de poging om mij te laten stikken, soms gingen ze dan ook op zo’n karretje zitten en wegrijden (terwijl ze mijn sjaal vasthadden) zodat ik als een soort hondje ze moest achtervolgen.

soms waren er ook andere gebeurtenissen,  ze deden express mijn toilet deur open,  ze duwden me in het water en logen er dan over,  ze sloegen me, of ze zorgden ervoor dat ik nergens aan mee kon doen.

ik weet eigenlijk niet of dit telt als pesten, ik schaam me er eigenlijk echt heel erg voor.  Vroeger vertelde ik het nog een paar keer aan mijn familie, maar ze geloofden me niet of gingen me uitlachen. 

@Bamgyuuu 

Hallo! 

Dit is eigenlijk wel pesten ja, zoals ik het lees lijkt mij dat die meisjes in groep 4 een stelletje klootzakken (hoe hard het ook klinkt) zijn.
Oftewel pesten is wanneer je constant vervelende dingen doet tegen mensen. Zoals met die wc deur, je in het water duwen en LIEGEN erover.

En iemand helemaal niet aan iets mee laten doen zijn wel signalen/kenmerken van pesten.


Het breekt ook mijn hart als ik zie dat je familie je uitlacht of je niet gelooft!
En je hoeft je niet te schamen, de enige mensen die eigenlijk moeten schamen is jouw familie want ze geloven deze vreselijke dingen niet! Helemaal met die sjaal! 


Dit is inderdaad pesten. Iemand slaan, duwen en (bijna) laten stikken vind ik pesten ja


@Bamgyuuu , heb je het al opnieuw geprobeerd te vertellen?

Groetjes mij @Anoniemxv 


Reageer