Skip to main content

Goede middag iedereen, ik word de laatste weken gepest op school, een groepje klasgenoten pesten mij, bijvoorbeeld één van hen heeft letterlijk beledigende opmerkingen geplaatst op facebook over mijn gezicht zoals wtf is dit of een pukkelgezicht dat je hebt, ik heb hem gelijk geblokkeerd en de opmerkingen verwijderd, maar ik heb het ook aan de mentoren verteld, ze wilden nog een gesprek doen waar ik er bij zat met de pesters, alleen mijn mentor heeft het erover gehad met de hele klas, en niet apart met de pesters zelf en ik, we hadden het in de klas over regels maken, we hadden dus regels gemaakt over dat we niet zouden roddelen over elkaar, en we elkaar vriendelijk aanspreken, maar de pesters houden niet aan de regels in de klas, ze pesten ook anderen in de klas. Dus ik ben niet de enige, ik heb afgelopen woensdag een filmpje opgenomen op Tiktok over wat ik zelf ervaar in de klas met het pesten en dat ik het vervelend vind dat het nog steeds niet is opgelost alleen ik ben aangesproken door mijn mentor over dat ik dat heb gedaan, ik heb het al verwijderd van tiktok, het filmpje, sindsdien wilt bijna niemand met mij praten op school, ik heb gelukkig wel iemand met wie ik vrienden mee ben op school, ik had ook gezegd in het filmpje dat iemand zei over de school waar ik op zit dat de school een downieschool is, toen dacht ik bij mezelf, dus je wilt zeggen dat iedereen op school een downie is, het is een voortgezet speciaal onderwijs school, en dacht ik bij mezelf, bedankt voor de belediging. Ik weet dat het niet verstandig was van mij om mijn gevoelens in een filmpje op tiktok te uiten, ik was zo gefrustreerd dat het nog steeds gebeurt afgelopen woensdag, een klasgenoot had het aan mijn mentor verteld, maar ik denk bij mezelf, dit is hoe ik voel, en ik weet niet wat ik zou moeten doen, ik heb het erover gehad met

mijn moeder, mensen op school en mijn begeleidster, ik heb ook de teamleidster van de afdeling waar ik op zit geïnformeerd, mijn mentor vindt het ook niks dat ik op social media zit, ik denk bij mezelf, het is leuk, hij vroeg aan mij, wil je populair zijn dat je op social media zit, ik zei nee ik wil vrienden maken op social media, ik zoek contact met anderen, hij zei je hebt toch genoeg vrienden, ik vind van niet ik heb letterlijk maar één goeie vriendin, daar ben ik zolang al mee vriendinnen mee, 4 jaar, ik zoek anderen om vrienden mee te zijn, ik weet de gevaren van social media, dat hoeft niemand tegen mij te herhalen, als heel veel kinderen ongemakkelijk doen tegen mij en raar doen op school tegen mij, ja dan is het niet zo gek dat ik dan steeds meer op social media zit, en ik voel me onbegrepen vaak en eenzaam ook. Daarom zit ik ook op social media, ik heb wel één vriendin, maar voor de rest niemand anders, ik heb ook de laatste tijd gedacht heb ik wel het recht om vrienden te hebben, ben ik zo raar dat mensen zo doen, kan ik wel sociaal zijn naar anderen. Soms denk ik bij mezelf ik voel me zo eenzaam, ik weet niet met wie ik zou hierover moeten praten, ze denken dat ik een aandachtzoeker ben maar dat wil ik niet zo genoemd worden.  Wat denken jullie wat ik zou moeten doen? Ik wil het zo graag negeren, ik heb helemaal geen zin om te reageren op de situaties, en ik weet dus  niet wat ik zou moeten doen. Met de vriendelijke groeten van LachBTS 

Hii @LachBTS ,

Wat naar zeg jeetje,

Maar je bent écht niet raar dit is alleen een andere manier van uiten. En je hebt zeker wel het recht om vrienden te hebben, dat ben je ook echt waard. Kun je misschien op een sport of vereniging om meer in een omgeving te komen voor sociaal contact? En kun je het er misschien met je vriendin over hebben dat je je eenzaam voelt en óók behoefte hebt aan nieuwe vrienden, zodat ze je daarbij kan helpen? Je kunt tegen je mentor zeggen hoe je het zelf liever hebt en als je het spannend vind om te zeggen kun je misschien een brief schrijven of mailen. Als je je naar voelt kan het helpen om je gedachten en emoties op te schrijven of op andere positieve manieren te uiten bv tekenen, muziek luisteren, met iemand praten, wandelen etc... hoop dat het snel weer wat beter gaat en je niet meer gepest wordt. ❤️🍀

Veel liefs ❤️

Reageer