pesten en snijden...Wat nu?


Reputatie 2
Badge +1


hoi!

Ik ben Lisa, een meisje van 14 jaar.

Ik word intussen al 1,5 jaar gepest...ze schelden me uit, verzinnen stomme bijnamen, sturen dreigmails en duwen me van de trappen. Dit alles doen ze omdat ik goede punten behaal op school. Hierdoor leer ik niet meer in de hoop dat het ophoudt. Als ik dan een normaal punt behaal gaan ze pesten omdat ik een ‘lelijke trui’ aan heb,... ze verzinnen altijd wel iets nieuws om me te kunnen pesten. Ik ben het helemaal zat! Soms voel ik me echt zo anders en nutteloos dat ik mezelf straf als ik een goed punt terugkrijg. In het beginnen was dat: een week geen snoep of 48u niets drinken, maar nu is het snijden en pillen nemen. De school is hiervan op de hoogte (enkel van het pesten). Ze zeggen dat ze niets kunnen doen omdat het niet 1 persoon is, maar meerdere. Ik weet echt niet hoe het verder moet...en of ik nog verder wil…

Met mijn ouders kan ik er niet echt over praten. Ik heb het al geprobeerd, maar ze snappen er niets van…

Alvast bedankt!

groetjes Lisa


10 reacties

Reputatie 6
Badge +4

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Als je het heel zwaar hebt is het ook goed om te weten dat je contact kunt opnemen met 113 suïcide preventie 0800- 0113.(gratis nummer komt niet op de telefoonnota).

 

Sterkte Ab W de kindertelefoon

Reputatie 2
Badge +1

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Als je het heel zwaar hebt is het ook goed om te weten dat je contact kunt opnemen met 113 suïcide preventie 0800- 0113.(gratis nummer komt niet op de telefoonnota).

 

Sterkte Ab W de kindertelefoon

Bedankt voor de informatie! 
Miss is het toch eens goed om contact met jullie of 113 op te nemen ookal is dat lastig...

Reputatie 1
Badge

Hi Lisa! Ik snap waar je doorheen gaat en ik werd ook 2 jaar gepest. Ik ben nu van school verandert en het gebeurt nogsteeds maar je moet zorgen dat je tijdens school met mensen omgaat waar je blij van word. Je kan ook altijd een dag voor jezelf doen bijv. in het weekend. Dan kan je je haar doen, leuke kleding uitzoeken, online shoppen, je makeup etc. dat helpt altijd bij mij! Over dat snijden is een moeilijkere topic. Ik heb zelf nooit mezelf gesneden maar wel andere dingen zoals niks eten voor een dag of met mn nagels op mn benen heel hard en dat deed ik omdat ik pijn wou voelen omdat ik het alleen emotioneel voelde. Je kan proberen om een van je oudere manier te doen zoals geen snoep eten, niks drinken is erg gevaarlijk dus doe dat maar niet. Als je  bijv. probeert om een week te stoppen met snijden en implaats de snoep manier doet dan word je misschien er meer gewent aan. Daarna kan je altijd proberen om helemaal te stoppen. Ook heel goed advies is dat je een “i dont give a fuck” attitude op school kan doen. Als ze kut doen gwn hun een boring gezicht geven. Ik weet dat iedereen dit advies geeft maar het helpt echt! Als het beter met je gaat wil ik het graag horen! Btw ik ben 13 dus niet denken dat ik een raar oud wijf ben lol.

 

XXX Molly

Reputatie 6
Badge +12

Hallo Lisa_xxx. Je moet echt proberen het aan je ouders uit te leggen zodat zij er iets aan kunnen doen. En goede punten halen is niks mis mee! Ik weet zeker dat als jij goede punten blijft halen jij veel verder in het leven zal komen dan al die pestkoppen. Snijden en pillen zijn nooit een oplossing dus dit moet je zeker niet doen. als je je op een moment heel ellendig voelt moet je proberen het van je af te zetten. Misschien kan je proberen om in een andere klas te komen? En ga naar je vriend(inn)en toe om erover te praten. Anders kun je het zelfmoordnummer bellen wat de kindertelefoon zelf hierboven heeft gestuurd. Stay Strong!

Reputatie 2
Badge +1

 
(onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon)

 

Hey Oink,

heel hard bedankt voor je tips! Hier heb ik zeker wat aan!
 Zin 3 en zin 4 zijn mooi verwoord hebben me weer een beetje moed gegeven dankje!

grtjs Lisa

Reputatie 6
Badge +12

Graag gedaan! Hier is het forum voor!

Reputatie 6
Badge +12

Trouwens als je nog eens wordt gepest kan je gewoon hier nog iets schrijven en kan ik misschien nog een tip geven / iets schrijven zodat je je misschien beter voelt :)

Reputatie 3
Badge +2

Ik zou toch proberen om met je ouders te praten. Die kennen jou het beste en hebben het beste voor je over. Als ze je niet begrijpen, dan vertel je het gewoon nog een keer totdat ze je wel willen helpen. En dat mensen jou pesten, daar kan ik helaas niks aan doen. Wel moet je proberen zo veel mogelijk jezelf te zijn en je niet laten veranderen door andere mensen. Als ze trouwens gemene dingen zeggen, negeer ze ofzo maar ga niet zielig doen. Dat vinden pesters alleen maar leuker. Bij ons op school wordt er trouwens wel wat aangedaan als je wordt gepest door meerdere mensen. Als het lang door blijft gaan, zou ik gewoon nog een keer met je school spreken. Dit is namelijk niet normaal. En vergeet niet dat dit niet aan jou ligt!

Badge

Hey, ik denk dat het het beste is om dit met je mentor of de zorg coördinator van je school te bespreken. Ik weet zeker dat ze je hierbij kunnen helpen. In ieder geval moet je nooit jezelf pijn doen. Je bent echt veel meer waard dan dat.

Reputatie 6
Badge +12

Zij zijn pas zielig als ze met een groep een iemand pesten...

Reageer