Vraag

pesten en mishandeling

  • 29 March 2021
  • 8 reacties
  • 106 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hoi, ik ben een meise van 16. het gaat niet zo goed in mijn leven. ik vind school niet leuk en thuis vind het ook niet leuk. ik zit in 4de van vmbo en op school zin er kinderen die me pesten omdat ik autisme heb ze schelden me uit en slaan me soms schelden ze ook met kanker dat vind ik niet leuk want me broertje is daar aan dood gegaan. ze zeggen ook dat ik bter niet kan bestaan en zelfmoord moet plegen dat heeft een vriend van mi gedaan en dat raakt me ook weer. ik ga vaak huilen. thuis gaat het ook niet zo goed. als ik iets fout doe wod we vader snel boos en gaat schelden en soms slaan dat vind ik niet leuk. ik mag ook bijna niks omdat ik dat nit verdien. en moet veel klusjes in huis doen. me moeder die er al lang niet meer. ik weet echt niet meer wat ik moet doen en zie het leven niet meer zitten. ik durf geen zelfmoord te plegen omdat bang ben dat dat teveel pijn doet. ik kan het ook niet tegen iemand zeggen dan word het alleen maar erger. ik denk soms dat niemand het wat uit maakt als ik er niet meer ben. heeft iemand tips? bedankt alavst

groetjes annoniem


8 reacties

Badge

Jeetje wat heftig. Als eerst pleeg geen zelfmoord. Mijn vriendin heeft zoiets laatst ook gehad en zij heeft ervoor gekozen om naar een andere school te gaan dat is nu lastig omdat je in je examenjaar zit. Ga anders in gesprek met je mentor ik weet dat veel mensen dat zeggen maar mischien kan het helpen. Over je vader ga eens rustig met hem aan de tafel zitten en vraag waarom hij soms zo boos doet. Als het echt uit de hand loopt en hij je blijft slaan zoek dan hulp bij bevoorbeeld de ouders van je vriendin ofz. Ik hoop dat je hier wat aan had en onthoud blijf praten. Veel sucses

annoniempje 48 bedankt voor je reactie

ik ga ook geen echtt geen zelfmoord plgen hoor dat durf ik niet.

ik durf niet zo goed in gesprek te gaan met me mentor ik ben bang dat het pesten dan erger word.

ik heb al keer proberen met me vader te praten maar toen is hij heel bood geworden.

misschien praat ik er nog wel over met iemand.

heel erg bedankt voor je reactie.

 

Badge

je vader zou je niet mogen slaan dat is tegen de wet in ook nog kinderen hebben het recht op veiligheid miss is het handig om het daar met je vader er over te hebben (dat zou ik wel doen met een volwassene er bij want anders slaat ie je weer je moet de volwassene dan ook vertrouwen dat ie niet meteen naar de politie stapt tenzij je wil dat je vader hiervoor gestraft wordt.) wat heel goed helpen kan tegen de zelfmoord gedachten is een huisdier nemen. Dan heb je weer iets waarvan je het laatste jaar van je school kan doormaken want na school zullen die kl*te jongens er niet meer zijn en is het gemakkelijker om nieuwe vrienden te maken. op een sport gaan kan ook helpen want dan begin je weer opnieuw en dan kan je vrienden maken die je weer kunnen helpen.

 

Ps. wat die jongens je ook wijs maken ze doen het alleen maar omdat ze niks beters te doen hebben

Reputatie 7
Badge +6

Hoi,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Wat goed dat je hiervoor steun zoekt op ons forum.

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432), of met ons chatten, als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Groetjes, Mariska (De Kindertelefoon)

weird stuff dankuwel voor je reactie.

ik heb het er een keer over gehad met me vader maar toen werd hij zo boos. en nu durf ik dat niet meer.

ik wil ook heel graag een huisdier of onder een sport maar dat mag ik niet.

die jongens wonen in dorp dus zal ze nog wel zien maar minder.

is het niet me eigen schuld dat word gepest en dat me vader me slaat?

bedankt voor je reactie

Reputatie 4
Badge +2

-Onnodige quote verwijderd-
 

Heel heftig! Punt 1 Pleeg GEEN zelfmoord. Het is niet de oplossing echt niet. 1 lichtpuntje volgend als je nu in de 4e zit mag je weg van die kut school met die kut klasgenootjes! Heb je al een leuke studie op het oog? Er zijn echt veel leuke en spannende richtingen na het vmbo! Het is ongelofelijk vervelend dat het thuis zo slecht gaat. Als je je bedreigt of bang voelt door je klasgenoten, je vader of ander familie lid. Bel altijd de kindertelefoon, hele lieve mensen werken daar! Wat ikzelf altijd doe als ik me slecht voel ga ik gewoon naar buiten. Dan ga ik of een rondje hardlopen of gewoon wandelen dat is ook heel lekker. Denk aan kinderen voor kinderen want bewegen is echt gezond 🙂 Heel goed dat je hierover durft te praten met ons want mijn god wat moet jij het moeilijk hebben. Maar geen paniek want er is altijd licht aan het einde van de soms kilometers lange tunnel. Ga volgend jaar dus lekker studeren. Dat zal je vader vast ook wel goed vinden. Als je deze zomer bang bent niks te doen te hebben. Ga dan lekker in de zon zitten met een goed boek! Je kan er altijd 1 lenen van de bibliotheek maar je kan hem ook gewoon op je telefoon downloaden lekker makkelijk toch! Even naar een andere wereld kan heel fijn zijn als je even weg wilt van de wereld waar je nu op zit. Verstop je dan even lekker in je boeken of de wereld van de muziek! Nu je 16 bent kan je binnekort ook even een lekker centje verdienen. Stap gewoon binnen in de plaatselijke bar of supermarkt. Ik weet zeker dat ze om je staan te springen. Zo blijf je lekker bezig en kan je leuke dingetjes kopen. Het leven is zo mooi echt waar ookal lijkt het nu zo verschrikkelijk. Je bent nu nog een puber en dan is het gewoon lastig soms om je plekje te vinden. Ik kan het weten want ik ben nu 17. Geloof me lieverd er staan altijd mensen voor je klaar en de toekomst heeft jou nog zoveel moois te brengen! Hoe vervelend alles nu ook is zeker met je broertjes overlijden. Laat die stinkjongeren uit je klas lekker achter je en ga zelf door. Dat is mijn advies aan jou. Ik weet zeker dat je een prachtige meid bent met een prachtige toekomst. Je moet er alleen nog maar op af durven lopen!

Als je nog vragen hebt of verder wilt praten reageer gewoon dan zal ik binnekort weer even kijken! STERKTE!

Reputatie 4
Badge +2

weird stuff dankuwel voor je reactie.

ik heb het er een keer over gehad met me vader maar toen werd hij zo boos. en nu durf ik dat niet meer.

ik wil ook heel graag een huisdier of onder een sport maar dat mag ik niet.

die jongens wonen in dorp dus zal ze nog wel zien maar minder.

is het niet me eigen schuld dat word gepest en dat me vader me slaat?

bedankt voor je reactie

Het is echt jouw schuld niet meid! En een tip voor het huisdier, koop vogelvoer en leg dat in je tuin daar komen zeker in de lente prachtige beestjes op af. Ik zelf heb een koppeltje tortelduifjes en pimpelmeesjes in mijn tuin die al een flinke tijd langskomen. (de pimpelmeesjes zijn nu een nestje aan t bouwen in een zelf gemaakt vogelhuisje hoe leuk!!) De duifjes komen al 2 jaar bij ons in de tuin en ze laten ons nu zelfs dichtbij hun lopen. Je krijgt er dus echt wel een beetje een band mee! En die boerenjongens in het dorp lekker niks van aan trekken jij gaat t nog veel verder schoppen dan die dat weet ik zeker! En nogmaals het is echt jouw schuld niet dat je gepest en geslagen wordt. echt niet.

Sterkte <3

Reputatie 4
Badge +2

annoniempje 48 bedankt voor je reactie

ik ga ook geen echtt geen zelfmoord plgen hoor dat durf ik niet.

ik durf niet zo goed in gesprek te gaan met me mentor ik ben bang dat het pesten dan erger word.

ik heb al keer proberen met me vader te praten maar toen is hij heel bood geworden.

misschien praat ik er nog wel over met iemand.

heel erg bedankt voor je reactie.

 

Nog even doorzetten dan tot je van deze rotschool af mag. Maar maak je school wel af! Daarna lekker gaan werken of studeren, genoeg opties! En als het goed is heeft je school ook en vertrouwenspersoon. Als je er nog over wilt praten moet je die eens opzoeken. Die gaat echt niks doen wat jij niet wilt hoor. :)

<3

Reageer