Skip to main content
Vraag

pesten door sociale media

• April 8, 2025
  • 6 reacties
  • 107 Bekeken

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee

Hoi allemaal, 

Ik ben 14 jaar oud en zit op mma en muaythai. 

Maar heb een probleem. Ik plaats al sinds dat ik begon met vechtsport filmpjes hiervan op insta.  Alleen nu is een groep ouder jongens van mijn school hier achter gekomen.  En wachten me nu op school vaak op omdat ik in hun ogen te stoer doe en ze me een lesje willen leren. Dit is nog niet zo erg maar ze hebben ook foto's bewerkt van mij waardoor het lijkt dat het naaktfoto's van mij zijn en deze gaan nu de hele school rond. Gelukkig weten de meeste dat het bewerkt is maar toch is het vervelend. En vooral de dreigementen maken me bang en altijd als ik na loop komen ze met een hele grote groep achter me aan totdat ik alleen ben en daarna gaan ze een beetje dreigen en me proberen te slaan.  

Samenvatting ze willen dus dat ik stop met vechtsport en het stoer doen op internet over me sixpack. Ik doe trouwens niet stoer over me sixpack maar dat vinden zij... ik plaats eigenlijk alleen een complicatie van me wedstrijd. En soms wat foto's van een staredown.

6 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • April 8, 2025

Kan je insta niet op prive

Forum|alt.badge.img+3
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • April 9, 2025

@Appelmoes69 

Mijn eigen insta staat op privé. Probleem is dat het meeste gedeeld word via de insta van waar ik train. 

Annabelle456
Forum|alt.badge.img+2
  • Weet de weg
  • October 17, 2025

Echt he heel raar

Annabelle456
Forum|alt.badge.img+2
  • Weet de weg
  • October 17, 2025

Ik zou je sociale dinges gewoon verwijderen het is toch alleen maar slecht voor je gezondheid ik heb het zelf ook niet 

Tover01
Forum|alt.badge.img+18
  • Ster
  • October 17, 2025

Hey, zeker niet toegeven aan die losers zou ik zeggen. Wat een dom gedrag van hun. Praat er over op school en wat zij doen kun je zelfs aangifte van doen! Ik ben ook wel eens op mn knieën geduwd en moest zeggen dat ik een sis ben dat soort dingen. Daardoor ben ik er een vechtsport bij gaan doen (judo en jiu Jitsu) en dat geeft wel zelfvertrouwen. Maar ik snap je lastige situatie. Echt, neem een vertrouwenspersoon of mentor in vertrouwen en praat er over. Niet laten sudderen want jij mag gewoon zijn wie je bent! En zoals ​@Annabelle456  zegt anders maar zonder socials. Ik mag ze zelf helemaal niet hebben en ben prima happy 😉

Succes! Liefs Tover xxx

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 17, 2025

Wat een rot situatie! Die jongens hebben geen recht om je zo te behandelen. Je moet dit echt vertellen aan een vertrouwenspersoon op school of aan een volwassene die je vertrouwt, zoals je ouders of je coach. Ze moeten weten wat er speelt, want wat ze doen is echt niet oké en zelfs strafbaar. 

xx liefs Wolf 🐺