Skip to main content
Vraag

Pesten blijft maar doorgaan

• 14 januari 2025
  • 3 reacties
  • 58 Bekeken

J_anoniem
Forum|alt.badge.img

Hallo ik wordt gepest op school ik heb mijn mentor er al over geinformeerd maar het blijft maar door gaan.

wat kan ik er tegen doen?

3 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+16
  • Ster
  • 2519 reacties
  • 14 januari 2025

Hey!  Ja pesters zijn echt vervelend en ze zijn zo dom bezig.  Vaak kuddedieren. Oh wee als het ze zelf overkomt.  Ik zou iig bijhouden wie wat zegt en doet, en probeer altijd rustig te blijven. Doe ik ook als mensen commentaar op me hebben. Negeren werkt ook goed.  Van je af schrijven ook. Noem de pestkop bijv. in je dagboek.  Wees hun de baas in je hoofd. En als je niks aan ze hebt, hoef je ook niks op ze uit te doen. Heb je wel een paar besties? En misschien kun je bij een club gaan, zodat je daar wél leuke jongeren ontmoet. Dan worden die sukkel-pesters een stuk minder belangrijk! 😁En als je mentor er niks mee doet, zou ik naar een directeur gaan ofzo, of een vertrouwenspersoon als je school die heeft. Als ze er dan nog niks aan doen kun je zelfs naar de onderwijs inspectie stappen. Maar dat is meestal  niet nodig. Ikzelf negeer ze en kijk vaak alsof ik iets heel vies zie xD. En ik heb gelukkig een goeie groep besties. Dat zou  ook schelen. Hopelijk krijg je nog meer tips en je kunt ook boven in de zoekbalk “pesten”typen. Dan zie je ook veel resultaten. En je kunt natuurlijk bellen met de kindertelefoon  https://www.kindertelefoon.nl/bellen

Liefs en sterkte ! Tover xxx

J_anoniem
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • 4 reacties
  • 15 januari 2025

Oke bedankt ik zal er over gaan denken

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+4

Hey! Wat zei/deed je mentor? 

Heel stom van die pesters, wat Tover al zegt.

Ze zullen stoppen als je ze nergeert, wordt gezegd. Dat geloof ik niet. En de frustratie/angst verstoppen is ook niet slim.. 

Liefs 

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen