Vraag

pesten altijd fijn

  • 17 January 2022
  • 2 reacties
  • 79 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2

Heyy guys

Ik weet niet wat ik bij het hoofdstuk moet zeggen de ene dag doen ze alsof ik een vriendin ben de andere dag doen ze alsof ik niks ben ik weet niet of ik het pesten moet noemen maar leuk vind ik het niet ze noemen me emo dat ben ik niet ik luister naar mijn smaak muziek en naar hoe me stemming is ik draag geen eyeliner en mijn kleding is gwn normaal dus wat doe ik verkeerd buiten mezelf zijn hebben jullie tips hoe jullie hier mee omgaan 


2 reacties

Hey,

1 ding dat heel belangrijk is om te onthouden is dat jij NIKS verkeerd doet. Je moet gewoon jezelf zijn en al helemaal blijven. Ik ben zelf van groep 3 (basisschool) tot en met klas 4 (vmbo) gepest en ik ben er eigenlijk nu pas (2e klas MBO) achter gekomen dat als mensen je niet accepteren zoals je bent, je hun gewoon moet vergeten. Voel jij je niet veilig, comfortabel, gewaardeerd of wat dan ook in een relatie, wat voor relatie dan ook (vriendschap, vriendje of vriendinnetje of nog een andere relatie) probeer er dan uit te stappen voordat het jou in de toekomst alleen nog maar meer problemen en onzekerheden gaat geven. Ondanks dat ik zelf zolang ben gepest heb ik helaas geen tips over hoe je er echt goed mee om kunt gaan, behalve zeggen dat je gewoon moet onthouden dat het niet aan jou licht. Heel veel succes er mee❤️
 

uiteindelijk komt het allemaal goed💪🏼

Heyy guys

Ik weet niet wat ik bij het hoofdstuk moet zeggen de ene dag doen ze alsof ik een vriendin ben de andere dag doen ze alsof ik niks ben ik weet niet of ik het pesten moet noemen maar leuk vind ik het niet ze noemen me emo dat ben ik niet ik luister naar mijn smaak muziek en naar hoe me stemming is ik draag geen eyeliner en mijn kleding is gwn normaal dus wat doe ik verkeerd buiten mezelf zijn hebben jullie tips hoe jullie hier mee omgaan 

Heey! Wat vervelend om te lezen, zeg! Naar mijn ervaring blijf ik van dat soort "fake” mensen ver uit de buurt, ik ben zelf 2 jaar lang gepest en dat heeft me een PTSS opgeleverd (zoek maar een x op als je tijd hebt.) Laat het niet zo ver komen! De meeste mensen die pesten zijn heel onzeker over henzelf en wat anderen van hen vinden. Ga naar een vertrouwenspersoon die jou wellicht kan helpen hierbij, wees ook niet bang om erover te praten met anderen, het lucht op!

Als je nog vragen hebt, of iets anders misschien, laat het me weten!

Reageer