Skip to main content
Vraag

pesten, aanvallen en bedreigen

• November 21, 2025
  • 10 reacties
  • 163 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi allemaal

Ik ben op de basischool heel erg gepest ze waren fysiek agressief en ik heb het nooit tegen iemnad durven te zeggen. Ik dacht dat als ik na de middelbare ging dat het wel over zou zijn dat was het ook tot dat de pesters van de basischool me begonnen op te wachten na school. Ze volgen me naar huis en een keer vielen ze mij aan met geweld.  Ze zeggen ook dat als ik het zeg dat ze me iets aan gaan doen. Dus mijn vraag is wat moet ik nu doen want ik weet het gewoon niet meer

--tekst is aangepast omdat deze in strijd was met forumregel 6. Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum.--

10 reacties

Yusa
Forum|alt.badge.img+15
  • Vaste gast
  • November 21, 2025

Je moet dat echt tegen iemand zeggen. Dit is niet oké. Je ouders bijvoorbeeld. Of je leraar. Maar er moet iets aan gedaan worden.

Liefs Yusa 😘😘

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • November 21, 2025

dit is echt niet oke meer, ik zou er met een vertrouwenspersoon over praten= een volwassene op school die je daarbij kan helpen of iemand die je zelf echt goed kan vertrouwen of je eigen mentor op school. je eigen ouder kan ook altijd maar ik kan het begrijpen als je dat niet echt fijn vind. je hoeft echt niet bang te zijn met dat ze iets gaan doen. als je het iemand hebt verteld die je kan vertrouwen ga je met diegene eerst wat gesprekjes voeren met hoe jij je voelt en hoe het gaat. als het de tijd is word er actie ondernomen. ik hoop echt dat je bij iemand terecht kan die jou de goede steun kan bieden want dit is echt niet oke. heel veel sterkte❤️

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • November 22, 2025

Hoi ​@Anoniempje_4567 ,

wat die mensen doen, is echt niet in orde. Dit is mishandeling en bedreiging en dat is strafbaar voor de wet. 

Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Dobymeis13
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • November 22, 2025

Hoi lieve schat toch 🫂♥️ alsjeblieft volg het advies van ​@Marieke  en de anderen. Je hoeft hier niet mee te blijven worstelen. Het is inderdaad al heel goed dat je hier nu bent en weet je, het zijn echt heel lieve aardige mensen als je belt en ze gaan echt naar je luisteren en mee denken. Heel veel kinderen hebben dat al gedaan, zelfs heel stoere jongens, en ook hun waren heel blij dat ze hebben gebeld! Ga je dat doen ? 😘 Ik hoop het, en veel sterkte en succes hoor, je kunt ook altijd over je gevoelens schrijven hier op het forum! 

Doby xxx

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • November 22, 2025

Hey ​@Anoniempje_4567  ik ben het eens met Doby, ik ben een van de jongens die ook heeft gebeld en het is echt fijn, niet eng ofzo en het helpt je echt vooruit. Ik ben het eens met de anderen je hoeft dit niet te laten door duren, het moet stoppen en jij mag echt hulp en steun krijgen. Wat mw Marieke zegt is het goede advies dus probeer het eens ♥️

Liefs, Tover xxx

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • November 23, 2025

@Marieke  en de anderen bedankt voor alle tips maar ik durf het nog  steeds tegen niemand te zeggen ze zijn met 8 kinderen dat durf ik echt niet ik weet gewoon echt niet meer wat ik moet doen ben er zo klaar mee en ik ben veels te bang om het tegen iemand te zeggen

Liefs,anoniempje_4567 

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • November 24, 2025

hoi ​@Anoniempje_4567 

wat heftig ik ben het helemaal eens met de anderen. het is belangrijk dat je hier met iemand over praat want het kan erger worden. misschien kan je een briefje schrijven in plaats van dat je het zegt dat vind ik persoonlijk veel fijner. misschien helpt het jou ook. en als je dat moeilijk vind heb je misschien een hele goede vriend of vriendin? misschien als je een briefje schrijft kan je het aan die vriend of vriendin geven en dan kunnen jullie samen naar een volwassenen gaan bijvoorbeeld een mentor. 

heel veel liefss vi❤️

PleunLoL67
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • December 4, 2025

Dat stalken en fysieke moet echt gestopt worden dit kan echt niet meer!  Ugh, dat mensen zo ver een gemeen zijn om iemand pijn te doen.😩

ik zou het wel gaan zeggen want dit gaat ver over de grens heen!

als je het hebt gezegd dan gaan ze eerst met jou in gesprek jou en daarna word er actie ondernomen💪🏼

Heel veel sterkte en hopelijk gaat het beter💞💞

Veel liefs Pleun😘😘😘

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • December 4, 2025

hi ik ben 12 en kinderen hebben mij ook heel erg gepest in groep 3,4,6, 7 en 8 ze gingen me duwen en ook hebben ze een paar keer als ik naar huis wilde gaan dat ze zijden dat ik niet naar iemand toe mocht gaan en zo en het werd zoo erg dat ik bijna 2 en een half jaar niet naar school geweest ben omdat ik gepest werd en ik word nog steeds gepest door een meisje ze zegt dat ik stommen kleren heb en dat ik dom ben omdat ik havo heb en geen vwo en ik heb soms nog steeds dat ik niet naar school wil en dat komt door haar ik heb het wel tegen mijn moeder ge zegt maar ze mag het van mij niet vertellen dat kan je ook tegen je ouders zeggen dat ze het niet mogen vertellen dat heb ik gedaan en nu geef ik haar elke dag een complimentje en nu begint het langzaam te stoppen 

ik hoop dat het snel beter word liefs lilou 😊

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • February 12, 2026

Hoi Iedereen dankjewel voor de lieve reacties maar het pesten wordt steeds erger en er komen steeds meer kinderen bij en ik weet echt niet meer wat ik moet doen want ik durf het echt niet te zeggen want ik ben echt heel bang dat het nog erger word 

Groetjes anoniempje_4567