Skip to main content

Hey allemaal,

Ik heb het de laatste tijd echt moeilijk op school. Niet alleen met mijn cijfers maar ook dat ik gepest word. Ik heb geen idee waarom mensen mij pesten want ik ben wel gewoon aardig tegen hun maar ik heb het gevoel dat ze me haten. Ik weet niet of het vanwege mijn afkomst komt sinds ik daar wel vaak racistische opmerkingen over krijg of gewoon hoe ik ben en eruit zie. Ik heb het zelf wel gewoon negeerd sinds ik er wel gewend aan ben. Alleen de laaste tijd gedragen mensen op mijn school maar vooral in mijn klas echt alsof ze me haten. Ze kijken me dan heel arrogant aan en laats zei iemand in mijn klas dat ze me haten en me dood willen hebben. Ik weet niet zeker of het over mij ging maar ze zeiden wel iets over mijn afkomst dus waarschijnlijk hebben ze het wel over mij.

Ook al hadden ze het niet over mij voel ik me nog steeds wel heel verdrietig dat mensen mij haten terwijl ik niet eens gemeen tegen ze ben. Daardoor kan ik ook moelijk opletten in de les en krijg daardoor ook slechte cijfers. Ik heb wel vrienden alleen die komen niet echt voor me op of zien het niet gebeuren. Ik weet niet wat ik nu moet doen sinds ik mijn oude school ook al werd gepest en waarschijnlijk als ik naar een andere school ga alweer dat ik nog meer en erger gepest word.

Waarschijnlijk is het ook niet echt mogelijk om te stoppen met school alleen ik voel me zo niet fijn en veilig op elke school. Eenmaal als ik thuis blijf voel ik me zoveel beter maar als ik naar school ga denk ik steeds om maar niet te leven. Ik vind het echt een vreselijke gedachte en het is niet zo dat ik het echt wil doen alleen die gedachten blijven maar steeds in mijn hoofd.

Weet iemand misschien wat ik moet doen? Dankjewel alvast :)

Groetjes, Anoniem1000

Heyyy!

Wat vervelend om te horen, mijn ouders komen uit Somalië en ik word vaak piraat genoemd.

Hii,

Ahh jeetje wat verschrikkelijk en heftig zeg!😣

Kun je dit aangeven bij je mentor of iemand anders die je vertrouwd op school, zodat er wat aangedaan wordt? Je kunt dit ook aangegeven bij je ouders die willen vast wel in gesprek met school gaan, want dit kan gewoon niet en mag ook niet.  Hopelijk wordt het snel weer wat beter.  ❤️

Veel liefs en een knuffel 🤗

Lieve ​@Anoniem1000 

Wat goed dat je dit met ons deelt, en wat zit je in een een nare situatie, ik kan me voorstellen dat je hier heel verdrietig van wordt. 

Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Liefs,

Fem, De Kindertelefoon

Reageer