Pesten..

  • 30 September 2020
  • 6 reacties
  • 136 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hallo allemaal ik word heel erg veel gepest met Dikzak, Kleintje, Dombo en gehandicapte terwijl ik niet eens gehandicapt ben ik en ik veel respect heb voor de mensen die dat wel zijn.  Mijn ´vrienden´ laten me ook telkens achter, in de steek en doen niks voor me daarom voel ik me heel erg alleen. Vandaag werd ik hard geslagen en getrapt. Waardoor ik heel erg onzeker ben geworden over mezelf ook al was ik dat als. Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen. Ik ben bang.  :sob:


6 reacties

Reputatie 3
Badge +4

Ik leef heel erg met je mee, dit is een vreselijke situatie. Misschien kan je je vrienden eens aanspreken dat als het nog een keer gebeurt dat ze helpen. Maar wat nog beter is, jouw docent/juf/meester vertellen wat er gebeurt. Die zullen jou dan helpen.

Echt, het helpt.

 

Ik hoop dat het goed komt!

Heyy

Meld dit bij je mentor of ouders! Het is niet leuk, over dat soort dingen praten, maar toch moet je het doen. Zo kan het niet blijven! Zoals je zegt wordt je geslagen en getrapt en dat is echt niet oké! Er moet verandering komen in de situatie, want dit kan niet zo.

Zolang het pesten blijft doorgaan zul je je niet goed voelen, en de enige echte oplossing is het melden bij een leerkacht of begeleider ofzo, anders zal er geen verandering komen. Dus alsjeblieft, meld het bij iemand.

Groetjs

Reputatie 1
Badge

Echt heel erg bedankt voor alle steun. Ik ben jullie heel erg dankbaar

Reputatie 2
Badge +3

meld dit echt bij iemand die je kan vertrouwen. dat kan iedereen zijn: je ouders, opa, oma,  buurman, buurvrouw kan iedereen zijn maar zeg dit echt tegen iemand. als je vrienden je laten zitten denk ik echt niet dat het je vrienden zijn sorry voor dat antwoord trouwens, maar vrienden horen elkaar te helpen en steunen. Toch!? Ik heb ook zo´n soort incident gehad (zelfs meerdere) ik werd ook gepest en dit is ook al mijn 4e school. Als er ook geen leraren naar je luisteren denk ik echt dat je beter naar een andere school kan gaan waar ze je wel respecteren. IEDEREEN VERDIEND RESPECT!! gr anonymous

Ten eerste denk ik dat die ‘vrienden’ inderdaad geen echte vrienden zijn. Of ze zijn zelf bang om ook gepakt te worden. Hoe behandelen ze je verder? Misschien op zoek gaan naar echte vrienden. En zo te lezen ben je een aardig persoon, dus dat komt echt wel goed met je.

 

Als je jong bent is het leven hard (survival of the fittest). Het zijn altijd de lievere/verlegen jongens en meisjes die gepakt worden. Want daar durven ze het bij, omdat ze meestal niets terug durven te doen, bang voor nog meer pesterijen of klappen. Negeren van pesten etc helpt vaak niet (genoeg). Want dan laat je ook zwakte zien omdat zij het zien als dat je niet durft te reageren..

De beste tip die ik jou (en iedereen die gepest wordt!) daarom kan geven is: ga op een vechtsport voor zelfverdediging.  Karate, taekwondo, judo, etc het maakt niet uit wat je kiest. Al is het maar voor een jaartje. Je zal zien dat je vanzelf anders gaat reageren, dingen niet meer pikt en je zelfvertrouwen groeit. Als pesters merken dat ze zelf sowieso klappen terug krijgen dan stopt het. Als je niets terug doet gaan ze door.

Mensen zeggen altijd maar dat er moet worden gepraat, naar de leraar gaan, negeren...Dat kun je natuurlijk proberen (want geweld is de laatste optie), maar dit werkt vaak gewoon niet of zelfs met tegenovergesteld effect. De pester moet weten dat er niet met jou te sollen valt. Dat je ergens een grens trekt.

Het zal dus waarschijnlijk een keer vechten worden, en ja dan kun jij ook klappen krijgen. Maar die krijg je nu ook al dus wat heb je te verliezen? Je zal zien dat het pesten stopt, want ze weten dat jij het niet pikt en net als ieder ander respect verdient. Vraag je ouders of je op een vechtsport mag. Kan dat niet, dan kan je tegenwoordig via internet ook technieken leren. Zorg dus dat je weerbaarder en sterker wordt!

Sterkte en succes! 

Badge

Wat een vreselijk verhaal! Ik snap dat dit je heel erg raakt en dat je bang bent! Ik heb hier zelf ook ervaring mee en wat bij mij hielp is dit:

  1.  Vertel het aan je mentor of ouders/verzorgers, je bent hierdoor geen klikspaan maar juist stoer want je durft voor jezelf op te komen.
  2. Bedenk wat je anders zou willen in je leven, bijvoorbeeld in een andere klas komen of misschien zelfs naar een andere school.
  3. Laat niet zomaar over je heen lopen! Het is belangrijk dat je voor jezelf opkomt, het is niet oké wat er gebeurd is en deze mensen kunnen geschorst worden!
  4. Als ze jou via sociale media benaderen, op een nare manier, screenshot alles! Hiermee kan je naar je docent en zelfs aangifte mee doen!

Ik hoop echt dat het je geholpen heeft!

Veel sterkte!

Magic

Reageer