Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18
Beantwoord

pesten

• 10 augustus 2019
  • 12 reacties
  • 266 Bekeken

Reputatie 1
Badge
  • Weet de weg
  • 17 reacties
Ik word op school veel gepest. Door me geloof. Dat ik jurkjes en rokjes draag. Ik word op school met een groepje kinderen gepest. Ik heb al van alles gedaan om te stoppen maar het lukt niet. Wie kan me helpen?
icon

Beste antwoord door Wezelman 24 september 2019, 17:03

Hej!
Wat erg dat je gepest word vanwege je geloof!
Ik geloof ook! En zit op een school waar meiden verplicht rokken of jurken dragen. (Een van de grondslagen!)
Persoonlijk vind ik het wel fijn aan de ene kant.
Mar het is natuurlijk niet goed als je gepest wordt omdat jij je geloof uitdraagt (mag ik het zo noemen?)
Ga er met iemand over praten! (Bidden kan ik in jou geval ook zeggen!)
Maar zorg dat je er niet alleen voor staat!
Sterkte ermee!
Bekijk origineel

12 reacties

Hey Sara,
Wat vervelend voor je! Wat een laffe, irritante kinderen zijn dat!

Kan je het niet aan je mentor vertellen? Het is niet klikken, het is jezelf helpen.
Je kan ze bijvoorbeeld ook gewoon negeren. Schelden ze alleen, of pesten ze ook fysiek?

Eerlijk gezegd weet ik voor de rest niet veel tips. Succes!
Xx simonesz
Reputatie 1
Badge
Hey simonesz ik heb het al tegen me mentor gezegd maar ze doen er niks aan. Negeren doe ik al maar ze blijven door pesten. Ze schelden gelukkig niet maar ze pesten me fysiek. In ieder geval bedankt!
Badge
Ik weet niet in welke klas je zit maar misschien kan je het aan de decaan of directeur vertellen. Want wat zij doen is echt niet oke. Heb je dit anders aan je ouders verteld? Misschien kunnen zij iets doen? Want het is echt niet oke dat niemand hier iets aan doet, hoe erg jij je best doet. Wat je ook misschien kan doen, ik had laatst een filmpje gezien en dat was bewezen dat het werkte: Pesters willen altijd zich beter voelen dan jij enzo. Dus als je tegen hun ingaat of niets zegt, gaan ze door. Maar als je ze bijvoorbeeld een compliment geeft, wat misschien heel raar klinkt, maar als je bijvoorbeeld zegt: "Je bent mooi". Ze hebben dan geen idee wat hun overkomt. en zo kan je doorgaan. er is een engels gezegde: kill 'em with kindness./ Dood ze met liefde
Ik hoop dat dit werkt. Sterkte ❤
Reputatie 1
Badge
Ja ik ga het proberen. Bedankt
Badge
ik weet ook hoe het voelt ik werd 2 jaar lang gepest alleen door een andere reden ik was ook naar me mentor gegaan en die dee er ook niks aan ook naar iemand die veel te zeggen had over ons geweest deden er ook niks aan maar ik heb wel een tip gewoon als er iets gebeurd is naar je mentor of decaan gaan ofzo ze worden dan helemaal gek van je en dan doen ze er uiteindelijk iets aan doen alleen ik zag dat toen niet in en ik snap dat het moelijk is om het te negeren want dat zei mij mentor ook maar het is makelijk gezecht dan gedaan
Reputatie 1
Badge +1
Hej!
Wat erg dat je gepest word vanwege je geloof!
Ik geloof ook! En zit op een school waar meiden verplicht rokken of jurken dragen. (Een van de grondslagen!)
Persoonlijk vind ik het wel fijn aan de ene kant.
Mar het is natuurlijk niet goed als je gepest wordt omdat jij je geloof uitdraagt (mag ik het zo noemen?)
Ga er met iemand over praten! (Bidden kan ik in jou geval ook zeggen!)
Maar zorg dat je er niet alleen voor staat!
Sterkte ermee!
Badge
Hey, wat vervelend om te horen hierover! Ik hoorde dat je mentor en niks tegen deed. Misschien kan je hier met je ouders over praten? Is van school veranderen misschien geen goed idee?
Reputatie 1
Badge
Hoi A wezzelman
Sorry voor de late reactie.
Het is inderdaad niet leuk dat ik word gepest. Ik ben al wel wat gewend want ik word al 3 jaar gepest. Bidden doe ik elke dag. Wat fijn dat jij gelooft. Word jij ook gepest of niet?
Reputatie 1
Badge
Hoi Helpingyouout
Ik ben nu naar een andere school gegaan. Dus het gaat gelukkig een stuk beter!
Reputatie 1
Badge
Hoi iedereen.
Bedankt voor alle jullie lieve reacties.
Ik ben ondertussen paar maanden & weken veder. Ik zit op een nieuwe school en gaat een stuk beter. Ik wil jullie zeggen dat het pesten nog heel lang bezig is geweest. Ik ben oververmoeid geweest en ben ik paar weken niet op school geweest. Hoe het nu gaat is heel verschillend. 4 maanden geleden is mijn opa overleden. Dus het gaat met UPS en downs. Iedereen bedankt voor de lieve reacties.
Badge +1
pesterijen zijn stom maar komen veel voor, ben zelf transgender meisje en het gepest maakt je onzeker. 1 leerde ik hieruit pesters hebben meelopers maar geen geliefden en omdat ik transseksueel ben ik ben trots op wat ik ben. Ik herinner me een school onderzoek en we moesten wachten op de verpleegkundige in ons ondergoed door vrouwelijke hormonen had ik borsten maar ook nog mijn penis en veel je hoort hier niet thuis freak voor wat is het nodig om te lachen met mensen die wat anders zijn?

Zelf ben ik niet gelovig omwille dat niet heteroseksualiteit een schande is maar ik kon niet kiezen bij mijn geboorte dat ik liefst een meisje was. Er zijn er die graag pesten maar ook die je graag hebben en daar zijn pesters jaloers op
Reputatie 1
Badge
Hoi allemaal.
Weer veel reacties ander ik een nieuwe bericht heb geplaatst. Ik lees hier ook dat veel van jullie gepest worden om alles. Het is zo maar op gepest te worden. Het is echt niet leuk en je kan er iemand kapot mee maken. Jullie zijn allemaal gemaakt hoe het is of je nou iets heb of niet

Reageer