pesten

  • 26 February 2019
  • 5 reacties
  • 457 Bekeken

Badge
hallo ik zit op de middelbare (1ste klas) en ik word gepest door de hele klas omdat ik stink... zelfs mijn vriendinnen zeggen dat... en ik gebruik wel deo en ik douche 1x per week (ik durf niet vaker wegens omdat mijn ouders arm zijn en vroeger toen ik vaker in de douche ging hoorde ik dat mijn vader zij dat hij krap zat toen was ik gestopt met vaak douchen) en ik heb wel gedacht is aan zelfmoord plegen maar dat wil ik niet doen wegens mijn familie vooral voor mijn nichtje
wie weet wat ik kan doen??
gr.. anoniem

5 reacties

Je kan je elke ochtend even wassen met een vochtig washandje en wat zeep. Het klinkt vast knullig maar zorg dat je altijd een hemd draagt, dat voorkomt dat je kleren gaan ruiken. Dan gewoon elke dag een schoon hemd aan en dan stinken je kleren al een stuk minder en kan je denk ik echt wel 3 dagen kleren aan zonder dat het gaat ruiken. Ik weet niet hoe je relatie met jou en je ouders is maar je kan proberen te praten met een van de twee. Als het kan kan je ook bvb als je uit bent naar de gymzaal gaan. Daar heb je meestal wel een wasbak en zijn meestal weinig mensen. Vooral als je bvb even 20 minuten wacht, dan is de volgende les al begonnen en de vorige les is dan weer weg dus zijn er als het goed is geen kinderen meer in de kleedkamer dus dan kan je daar gebruik maken van water.
Als je thuis niet vaak en lang kan douchen, probeer dan om de 3dagen ofzo heel snel je af te spoelen onder de douche, zet ook tijdens het inzepen de douche uit en probeer maximaal 5 minuten te douchen. Doe ook de douche iets kouder, dat scheelt weer in stookkosten. Het hoeft niet zo koud dat je er half bevroren onder vandaan komt maar meestal kan het best een paar graden kouder.
Ik weet niet in hoeverre je je vriendinnen vertrouwd maar als je er een genoeg vertrouwd kan je met haar praten over je thuis situatie. Anders kan je ook nog met je nichtje praten (ik weet niet hoe oud ze is maar ja). Ik hoop dat je er wat aan hebt!😘😘😘
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Vaker douchen lijkt mij een goede optie. Het kan helemaal geen kwaad om elke dag even onder de douche te staan. Je gaat dan 7x vaker douchen dan voorheen, maar de toename van de prijs is bijna verwaarloosbaar.

Water is namelijk in Nederland belachelijk goedkoop. Prijzen verschillen per aanbieder, maar stel we nemen Dunea als voorbeeld. Daar betaal je voor een kuub (1000 liter) net iets meer dan één euro. Als je een ‘gewone’ douche hebt kan je volgens schattingen ruim 114 minuten daarvan douchen. Als jij je elke dag ‘s morgens voor school even snel (zeg 5 minuten) wast kun je dat bijna 23 ochtenden doen. Een maand heeft bijna altijd 21/22/23 werk en dus ook schooldagen. Je ouders zullen er dus 1 euro per maand (qua water) meer voor moeten betalen als jij elke dag even snel onder de douche zou stappen.

Dan zijn we er nog niet want jij neemt denk ik geen douches van 10 graden Celsius. Wederom gemiddeld genomen kost het een kleine 4 euro om die 1000 liter op temperatuur te krijgen (zie artikel onderaan). Dat komt dus neer op extra kosten voor je ouders van 5 euro per maand als je per werkdag 5 minuten onder de douche staat.
Dan moet je natuurlijk niet steeds onnodig veel shampoo e.d. gebruiken, maar dat zal je wel niet doen.

Je ouders zullen er ongetwijfeld begrip voor hebben als je elke dag even onder de douche staat. Mocht dit niet het geval zijn kan je aangeven dat je wordt gepest op school omdat kinderen vinden dat je niet fris ruikt. Misschien brengt dit hen dan op andere gedachten. 5 euro per maand is mogelijk erg veel geld binnen je gezin, maar ik denk dat je ouders dat zeker ervoor over zullen hebben als hun dochter daardoor niet meer door de hele klas gepest wordt. Heb je het ook al met je mentor gedeeld dat je wordt gepest? Vanuit school zou daar ook iets aan gedaan mogen worden.

Desnoods kan je ervoor kiezen om jezelf aan de wastafel te wassen met een washandje. Dat kost al helemaal geen moer.

Je kunt allemaal berekeningen omtrent de kosten van douchen hier vinden. Het artikel is wel wat verouderd, maar het zal niet ver van de huidige werkelijkheid afzitten.
Hey,

Wat erg dat je gepest wordt!


Gebruik een washandje en azijn!! Het klinkt echt vies en het ruikt misschien ook vies maar het helpt echt!! Je moet het gewoon in een klein emmertje doen en dan moet je de washand daar in laten weken dan knijp je de azijn eruit. Dan smeer je het onder je oksels, dan laat je het even uitdrogen en dan kun je roller gebruiken (Geen spray!)

Ik hoop dat je er wat aan hebt❤❤
😥
Wat vervelend dat je gepest wordt omdat je 'stinkt',

Ten eerste wil ik zeggen dat zelfmoord echt niet goed is. Je bent het waard en blijf jezelf want dan ben je het mooist!

Je hebt crème die je onder je oksels kunt doen waardoor je minder zweet. Dat helpt erg veel. Ook kan je als je naar school doet als je vest draagt dat thuis nog even uit laten en op school aan doen dan zweet je minder. Misschien helpt sporten ook. Dan krijg je meer conditie en zweet je minder snel. Je hebt zelfs anti zweet T-shirts die je kan dragen waardoor je van de buitenkant niet kan zien dat je zweet of anti-zweet pats.
Ook kun je luchtige kleren dragen.
Stress kan er ook voor zorgen dat je 'stinkt of zweet'. Misschien dat het daardoor komt?

Misschien kan je er met iemand over praten? Dan hoef je niet perse te zeggen dat je 'minder fris ruikt', maar dan kan je zeggen wat voorn nare opmerkingen ze maken. Praat bijvoorbeeld met je familie, vrienden of iemand op school erover.

Het komt goed en veel succes!

Groetjes Anne

Reageer