Skip to main content
Vraag

pesten

• November 1, 2025
  • 3 reacties
  • 89 Bekeken

Heyy, ik word op school al een tijdje gepest en weer gewoon niet meer wat ik moet doen. Ik sta op school alleen in de pauzes en in de klas word ik alleen maar uitgelachen en word er over mij gepraat. Ik voel me zo alleen dat ik soms zelfs gewoon niet meer wil leven. Weten jullie misschien hoe ik dit moet aanpakken of beter kan voelen?

3 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+18
  • Ster
  • November 2, 2025

Hey! Wat je kan helpen is hulp en steun zoeken lieverd! Begin bijvoorbeeld eens met dit: 

https://www.kindertelefoon.nl/bellen 

En je kunt daarnaast ook bij een club of vereniging gaan waar je leuke mensen ontmoet. Die jou waarderen en je nemen zoals je bent ♥️ Scouting bijvoorbeeld. Ik ben daar nu 2 jaar bij en het is geweldig. Maar er zijn natuurlijk ook heel veel andere clubs. Maar eerst kun je het beste over je gevoelens en problemen praten en de mensen bij de Kindertelefoon zijn echt heel lief! Veel sterkte je kunt het 👍🏼😘

Liefs Tover xxxx

Robin59
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • November 2, 2025

Hoi ​@Yara123 ,

Wat vervelend dat er op school zo tegen je word gedaan en wat ontzettend naar dat jij je zo alleen voelt. Onthoud dat je er niet alleen voor hoeft te staan. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of chatten. Bij ons kun jij anoniem je verhaal delen en/of  een van onze vrijwilligers kan met je meedenken over hoe jij jouw situatie mogelijk kan veranderen.  

Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Door hierover te praten, ben jij jezelf al aan het ondersteunen. 

Veel sterkte!

Robin59 (De Kindertelefoon) 

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • November 11, 2025

Hey ​@Yara123 , wat naar.  Ik zou het aanraden het er met je mentor over te hebben, en hou je hoofd omhoog hé! Hoe moeilijk het ook is om je er niks van aan te trekken, hun mening maakt *niet* uit.  Wat mij helpt is het feit dat het voor mij toch niet nodig is om vrienden te zijn met mensen die zulk gedrag vertonen. Het betekent niet dat je altijd wat terug moet zeggen of arrogant moet zijn, maar probeer je ook niet aan te trekken van wat ze doen. En focus op de leuke dingen *buiten* school! 

Sterkte! 💪