Skip to main content

Heyy iedereen!

Ik wilde even iets delen waardoor ik me heel rot voel.

Mijn zus M zit op een school en een oud klasgenoot (basisschool) Jayli (nepnaam, meisje) zit daar ook, zij was iemand die mij vaak pestte. Ik werd vaak gepest omdat ik anders was, en daardoor had ik soms woede uitbarstingen, dat vonden kinderen toen grappig en die gingen mij uitlokken en erger pesten. Ik heb heel veel therapie gekregen en dat soort gedoe. (Nog steeds wel, maar dat gaat over ander gezeik) ik kreeg steeds minder woede uitbarstingen, maar het gepest werd niet minder. Toen ik naar mijn 1e middelbareschool ging (ik zit nu op mijn 3e) zat er een meisje in mijn klas Jani (nepnaam, meisje) zij zat in een hockeyteam met iemand uit mijn oude klas. En ik was een keer op kamp geweest en zij zat in mijn tent, ik was boos geworden op dat kamp en onterecht weggestuurd. En zij zat in mijn klas.

En laatst kwam mijn zus M dus Jayli tegen, Jayli vroeg schaamteloos of ik nog steeds woede uitbarstingen had terwijl zij heel goed wist dat dat was gestopt. M zei Nee, hoezo? En toen zei Jayli: “Ja ik hoorde dus zo van Jani dat jouw zusje dus een kluisje had ingetrapt op haar school (mijn 1e middelbareschool) M zo van: “Dat is niet waar.” en toen is M doorgelopen. Ik voel me echt heel rot nu, want ik weet zeker dat al mijn oude klasgenoten nu zo over me denken, en dat terwijl ik juist zoveel vooruit gang heb geboekt het afgelopen jaar.

Jayli was een echte bitch dat weet ik nog heel goed en ik heb dus nooit een kluisje ingetrapt of ben nooit boos geworden op die middelbare school.

Ik ben echt geraakt door dit. En ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. Ik vind het gewoon zo jammer dat dit mij weer gebeurt, en dan ook nog eens achter mijn rug om. Ik heb mezelf nooit hiertegen mogen verdedigen, en ik ben echt teleurgesteld in de mensen die dit hebben veroorzaakt.

Ik snap het echt niet, want ik geloof dat die Jani me wel aardig vond.

Dit wilde ik graag even kwijt.

-OnlyMe

Hoi @OnlyMe ,

Dat snap ik heel goed!

Ik heb zelf in de 1e en een deel vd 2e ook last van roddelen gehad, en dat is heel erg naar. 

Sindsdien valt mij echt op hoeveel het ook bij anderen gebeurt. 

Wat je er mee moet weet ik echt niet, maar als je vaker zoiets meemaakt vertel het wel gewoon. Hier of tegen vrienden. Dat hielp bij mij het beste. 

Hoi lieve @OnlyMe  wat onterecht en vals ! Als mensen zo dom doen zijn het geen vrienden.  En de anderen zouden het niet zomaar moeten geloven, die zouden moeten nadenken en anders jou vragen en jou geloven. In hoe je nu bent. En wat je allemaal hebt bereikt. En een persoonlijke noot: jouw lieve complimenten en adviezen vind ik geweldig en getuigen van een groot en lief hart! Ik wil jou ook moed geven net als jij mij. En ook zeggen dat jij verdient om rust en respect te krijgen. En hopelijk zijn er in je leven ook veel mensen die wél weten hoe je bent en je waardering geven. Van mij en van ons krijg je dat in elk geval!!! Be strong be happy ❤️❤️

Veel liefs van Tover die jou dankjewel zegt!! 

Stap naar een mentor of een docent die je vertrouwd, en vraag of ze wat kunnen doen, of dat jij kan zeggen tegen de klas dat het niet waar is. 

Ik heb vandaag ook een gesprek gehad met mijn mentor en ouders (4x per jaar, standaard voor elke leerling), over dat het thuis wat minder gaat en wat ik eraan kan doen. Ook over hoe het gaat in de klas en dat ik een soort van gepest wordt, zowel in als buiten de klas. Het was wel moeilijk, maar het helpt echt en lucht ook echt op!

Veel succes meid!

1.  

Ja, roddels zijn kut. Leg, als iemand je er mee confronteert, uit dat het niet waar en probeer er verder niet te veel aandacht aan te besteden. Maak het niet groter dan het is en zo.

Jij en je echte vrienden (mensen die de roddels geloven zijn geen vrienden) weten hoe je echt bent. Probeer daar aan te blijven denken.

Dankjullie wel allemaal!

@Natureflower Het probleem is dus dat dit de ronde gaat op mijn oude middelbare school en nog een andere middelbare school waar mijn zus M dus op zit, en niet op mijn nieuwe school, dus het is een beetje moeilijk om er iets tegen te doen.

-OnlyMe

@OnlyMe ,

Probeer het dan gewoon los te laten, op een gegeven moment zullen ze ook stoppen, ze zien je toch niet (vaak) meer. En jij hun ook niet denk ik.

Reageer