Op mijn hoofd geslagen en uitgescholden

  • 28 October 2020
  • 1 reactie
  • 55 Bekeken

Badge

ik word zeg maar vaak op mijn hoofd geslagen eerst was t een grapje maar nu gebeurt het super vaak en ik word ook uitgescholden wat moet ik hier tegen doen?


1 reactie

Hey lorena357,

Wat vervelend dat je op je hoofd geslagen wordt en uitgescholden. Dat lijkt mij niet fijn en is ook niet oké. Ik weet niet door wie dit gedaan word, maar als dit op school gebeurt zou je naar je juf/mentor kunnen gaan. Ligt er aan op welke school je zit, ik weet niet hoe oud je bent, dus dat kan ik niet inschatten.

Maar elke school heeft een protocol voor pesten, ik zie dit als pesten. Als jij zelf aangeeft dat je er last van hebt, kunnen zij jou daar heel goed mee helpen.

Heb je er zelf al iets van gezegd, tegen degene die dit doet? Wat het met je doet en dat het moet stoppen?

Op de middelbare school is er vaak ook een vertrouwenspersoon. Misschien kan je daar eens mee praten en samen kijken wat je zou kunnen doen. Het gesprek is vertrouwelijk en je hoeft je niet te schamen ofzoiets, want die persoon is er gewoon om mensen te helpen. En als je op een andere school zit kan je misschien een docent in vertrouwen nemen hierover. Ongeacht door wie je gepest wordt.

Heb je misschien een vriendin, waarmee je hierover kan praten. Het lijkt me fijn voor jou als je ergens je verhaal zou kwijt kunnen. Dan kunnen mensen jou ook steunen. Eventueel kan die vriendin of iemand anders ook voor je opkomen, dan hoef je het niet alleen te doen.

Sterkte!

-Simply Me-

 

Reageer