Ontevreden door gepest

  • 11 June 2018
  • 9 reacties
  • 457 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik word al heel mijn leven gepest door een kuiltje in mn kin. nu dat ik ouder ben, erger ik ook zelf aan dat kuiltje. ik durf niet op foto´s. ik wil echt heel graag iets van plastische chirurgie. en heb dit ook vaak aan mn ouders verteld. ze vinden dat ik me enorm aan stel. maar ik ben echt ziek ontevreden ermee. wat moet ik nu? kan iemand me tips geven?

Gr hopeloos meisje ;((

9 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Echt heel erg vervelend dat je al lang hierdoor gepest wordt. Het doet je veel, want je wilt niet meer op foto’s en je wilt zelfs een operatie ondergaan. Is het niet een idee wat aan het pesten te doen?

Pesten hoort gewoon niet en al helemaal niet om iets waar je eigenlijk helemaal niet druk om hoeft te maken. Door de pesters is het in je eigen hoofd geslopen, maar bedenk je dat niemand het een moer uitmaakt dat jij een kuiltje in je kin hebt. Behalve die vervelende pestertjes. Jij hoeft niets aan jezelf aan te passen. De pesters hebben geen gelijk. Een kuiltje in de kin is helemaal niet vreemd of apart. Het is misschien unieker en minder mensen hebben het, maar dat maakt jou juist speciaal. Probeer het als iets positiefs te zien, ook al gaat dit heel moeilijk als je steeds erdoor gepest wordt. Jij hebt het met je eigen lichaam te doen en tuurlijk kun je ontevreden zijn over bepaalde dingen, dat is menselijk, maar dat betekent niet dat je plastische chirurgie moet ondergaan. Je kunt het ook accepteren dat je niet helemaal perfect bent of bent zoals je zou willen. Dat is namelijk ook heel erg menselijk.

Je ‘moet’ proberen óf schijt aan die pesters te hebben óf je ‘moet’ er wat aan laten doen. Tenminste dat zou ik doen als ik in jouw schoenen zou staan. Als je dan geen last meer van die pesters hebt, verzeker ik jou dat jij vanzelf minder gaat geven om je kuiltje in je kin. Je bent er nu ontevreden over omdat je erdoor zo lang al gepest wordt. Dat begrijp ik heel goed hoor, begrijp mij niet verkeerd. Echter denk ik dat je niet moet luisteren naar pesters. Pesters doen er alles aan jou te raken en dat is ze goed gelukt. Nu kan jij er alles aan doen zodat dit stopt en zodat jij je minder druk gaat maken om je kuiltje. Mocht je dan over een aantal jaar er nog steeds last van hebben kun je altijd een operatie ondergaan. Niet alleen ben je dan 18, maar dan weet je zeker dat die beslissing door niemand beïnvloedt is.

Alles wat hierboven staat staat voor wat ik denk. Het betekent niet dat ik gelijk heb. Ik hoop dat je iets uit dit hele stuk kunt halen.
Hoii,

Echt heel vervelend en naar dat je al zo lang gepest wordt! En zeker om een kuiltje in je kin, echt heel kinderachtig dat mensen dan gaan pesten, je kunt er zelf toch ook niks aan doen! Ik weet niet of je hier wat aan gaat hebben, maar als ik gepest zou worden zou ik ze proberen te negeren, hoe moeilijk dat ook is. Ik weet zeker dat het mij niet zou lukken, maar ja, ik zeg het liever wel even 🙂. En heb je misschien nog vriendinnen/vrienden bij wie je steun kunt zoeken? Ik zou nog zeker even wachten met een operatie, want eigenlijk net zoals @daan. al zei, over een paar jaar weet je zeker dat je keuze goed doordacht is, en inderdaad door niets of niemand beïnvloedt wordt. Plastische chirurgie is niet niks, maar waarschijnlijk wist je dat al.

Maar weet, niemand is perfect! Ik ben ook niet perfect, want waarschijnlijk heb je helemaal niks aan deze tips 😞. Maar hee, ik wordt zelf niet gepest, dus ik weet niet precies hoe dat voelt, maar J.I.J B.E.N.T GEWELDIG! Je bent zoveel meer dan alleen dat irritante kuiltje in je kin! Dat die pesters dat nou niet inzien 😕 Maat alsjeblieft, weet altijd dat jij genoeg bent! Het gaat toch om het innerlijk? 🙂 En zoals ik je hier op het forum zie, lijk jij mij een hartstikke aardig persoon! En nog een dingetje, weten je ouders ook van het pesten af? Zo nee, vertel het ze! En zo ja, dan is het heel onaardig van ze dat ze je nog steeds aanstellerig vinden!

Ik hoop dat je hier echt iets aan gaat hebben, en ik hoop dat het snel beter gaat! Groetjess, River
Hoi!

Wat belachelijk van die pesters. Zij zitten volgens mij met frustraties die ze willen uiten. Daarvoor zoeken ze een persoon, en als ze niets kunnen vinden om commentaar op te geven, gaan ze negatief doen over iets heel klein, bv. dat kuiltje. Het ligt niet aan jou, maar aan hen.

Hoewel het probleem bij hen ligt, is het niet fijn voor jou. Ik vind het persoonlijk best mooi als iemand iets uniek heeft, bv. hoe jij dat kuiltje hebt, maar het is jammer als je er ongelukkig van wordt. Of je tijd en geld wilt uitgeven aan plastische chirurgie is jouw keuze, maar ik zou zeggen: dat kuiltje is iets eigen aan jou, en het zou zonde zijn die eigenheid weg te nemen.

Groetjes
x
Reputatie 2
Badge +3
Iedereen heeft in dit forum gelijk dus er valt niet veel meer te zeggen maar je bent geen hopeloos meisje

Groetjes en sterkte anoniem2006
Ik weet zeker dat ze jaloers op je zijn. Ik wil ook wel zo'n kuiltje in mn kin! ik heb pre ies hetzelfde maar dan omdat mijn neus te groot is. Ik denk dat je beter inderdaad iets aan het pesten kunt doen. (:

Good luck!
Hey, Meisje,

Als er één ding wat ik je zou adviseren, is het dat je je kuiltje HOUDT! En dat je er van HOUDT. Want dat kuiltje hoort bij jou. Je bent zoals je bent, sommigen hebben een kuiltje in hun kin, anderen hebben een moedervlek op hun kin... Die mensen die je vroeger pestten, zaten fout, want zij wisten heel goed dat dat kuiltje bij jou past en dat jij bent zoals je bent. Zij wilden gewoon mensen lager maken om zelf hoger te lijken.

Als jij dat kuiltje houdt en er trots op bent, ben jij hoger. Als je het kuiltje weghaalt, heb je in mijn ogen eigenlijk verloren. De meesten zullen het hier niet mee eens zijn en zeggen wat beter voor je is, maar ik denk dat het beter voor je is dat je dat kuiltje houdt.

Als je dan later in de spiegel kijkt en dat kuiltje ziet, denk je bij jezelf dat je een heldin bent, omdat je dat kuiltje al die jaren heb gehouden, wat anderen er dan ook van vonden. Als je later in de spiegel kijkt en je ziet geen kuiltje, mis je je kuiltje misschien.

Plastische chirurgie ben ik tegen,
Geen_Naam
je bent goed zoals je bent
de mensen moeten jou gwn accepteren doen ze dat niet dan zien ze niet in hoe goed je bent.
Trouwens een kuiltje in de kin schijnt best aantrekkelijk te zijn hoor
heeyy.

als je wil dat ze stoppen met het pesten, dan moet je er vooral geen aandacht aan geven, anders vinden ze het alleen maar leuk om te doen en blijven ze doorgaan.

en je moet leren houden van wat je hebt, want als je al plastische chirurgie ondergaat zal er nog steeds voor de rest van je leven dat beetje onzekerheid in je zitten. Het is beter om er gewoon geen aandacht aan te geven en gewoon Blij te zijn met wat je hebt. Je moet maar denken dat het altijd nog wel erger kan.

en als je echt dat kuiltje niet meer wil zien, wat ik echt niet snap maargoed, dan kan je altijd nog make-up gebruiken. Maar ik heb toch liever dat je er blij mee bent!
Je moet inderdaad geen plastische chirurgie ondergaan, want dan brengt risico's met zich mee. Het kan bijvoorbeeld mislukken. Maar, dat is je eigen keuze.

Als je nog wordt gepest, kun je het beste naar een docent gaan, of een keer proberen ze te 'omarmen': vriendelijk doen en kansen pakken om het goed te maken.

Reageer