online pesten.

  • 26 April 2020
  • 4 reacties
  • 124 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hi iedereen. ik heb ongeveer 3 maanden met een jongen gepraat met de gedachtes dat we vrienden waren. hij dacht daar blijkbaar anders over en dacht dat ik hem ook leuk vond. wij hebben een rozenactie op school voor valentijnsdag en hij had dus een roos gekocht. Echter kwam hij er een dag of 2 van te voren achter dat ik hem helemaal niet leuk vond en hem gewoon als een vriend zag. Paar dagen na valentijnsdag was het vakantie en werd ik in een groepsapp gezet… Hierin stonden allemaal vervelende en zelfs seksueelgetinte berichten in die over mij gingen. Ik heb hem hierover geconfronteerd want de dingen die hij en zijn vriendengroepje mij noemde waren niet oke. Toen kreeg ik allemaal priveberichten binnen dat ik een mentale achterstand heb en dit en dat. Dit confronteren heeft echter niet geholpen want een weekje later werd ik getagd op instagram in een post van een heel onschuldig meisjes die vroeg of krullen of stijl haar mooier vonden. Ik heb krullen haar. Hierin werd ik getagd met de mededeling dat ,degene die mij dus leuk vond maar nu obviously niet meer, mij leuk vond en dus krullen. hier heb ik op gereageerd door een DM te sturen naar de jongens die hierbij betrokken waren. het leek te helpen, maar een paar weken later wordt ik alweer benaderd via Instagram. Nu een nieuwe jongen uit dezelfde groep wel stuurt yo. week later stuurt hij yo wat is jouw probleem, waarop ik reageerde ik heb helemaal geen probleem. ben er klaar mee dat jij/jullie mij nog steeds benaderen want ik wil niets te maken hebben met jullie en jullie ook niet met mij, so back off. Hier reageerde hij weer op met duizenden berichten elk uur over wat mijn probleem was enzovoort. ik heb dit allemaal vermeld aan mijn mentor en ouders. zij stellen beiden voor dat ik een gesprek met hun aanga. Dit ga ik absoluut niet doen. Iemand andere tips voor wat ik hiermee kan doen want het houdt blijkbaar niet op en het moet ophouden ben er helemaal klaar mee. Bedankt voor het lezen!!


4 reacties

gewoon terug schelden boeie

Heyo,

Je zou aan je mentor kunnen vragen of hij/zij erbij wilt zitten in het gesprek. Zodat je er niet alleen voorstaat tegen over die jongens.

Je wordt veel getagd op insta, en in groepen gegooid. Je zou deze jongens ook gewoon kunnen blokkeren. Dan kunnen ze je niet meer taggen, of in groepen gooien. Een andere optie is dat je je huidige insta account verwijderd en een nieuwe aanmaakt met een andere naam. Dit is wel een drastisch besluit,  maar het zou wel werken.

Voor de rest kun je beter geen aandacht meer geven aan deze jongens. Dus wordt je geappt, of ergens in gegooid. Reageer dan niet, maar blokkeer diegene, of hun allemaal en ga zo nodig uit de groep.

Ze zullen het na een tijdje niet meer leuk vinden, omdat je niet reageert, en met de hoop dat ze dan stoppen.

See ya!

Spookyzx. 

Zoals @Spookyzx al zegt is een van de beste manieren. Je kan deze jongens ook melden bij whatsapp en insta. 

 

En als je wilt kan je in die groep steeds screenshot maken en dat als bewijs tegen hen gebruiken . Voor bijvoorbeeld je mentor of iets hoger gegrepen . Directeur/trise maar ik zou eerst wat spookyzx al zei eerst doen. Help vaak wel.

Hopelijk heb je hier iets aan .

PS. Mijn oude pesters hebben mij niet meer lastiggevallen en toen zei het bij iemand andesdeed die klein er en jonger was dan hun . Heb ik ook iets van gezegd. En ga niet doen wat ik deed. Toen ze dringend naar mij toe liepen , ze tegen de grond gelegd en met hun armen op hun rug  en tegen die kleine jongen gezegd dat hij dit tegen zijn juf of meester moest zeggen. Want dit was niet normaal, en helemaal ook laf , het is dat ik met mijn gewicht en lichaam wel meer weerstand kon bieden met dan die pesters dachten. Die gasten waren al meerdere keren  al een waarschuwing gehad toen en zijn toen van school gegaan naar een andere school. . GEWELD IS NOOIT DE GOEDE MANIER.BEN ER OOK FLINK OP TEGEN. MAAR ANDERS WAS HET VOOR BEIDE PARTIJEN VERKEERD AFGELOPEN.

dus doe het niet. 

NEGEER HET

allemaal blokken op insta/apo etc en als ze je dan nog benaderen niet reageren je staat hierboven dus je moet er niet op ingaan zij als groepje vinden dat leuk, als je niks zegt of droog reageert met oke of wat doe je is de lol er snel vanaf

Reageer