Skip to main content
Vraag

nieuwe jongen in de klas op zijn gemak stellen

• August 21, 2025
  • 5 reacties
  • 137 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi, ik heb dit jaar een nieuwe jongen in mijn klas gekregen.  Ik zelf heb nog dezelfde klas als vorig jaar. Hij is nieuw bij ons omdat hij in vorig jaar was blijven zitten. Ik vind hem heel zielig, en wil graag vrienden met hem worden. Hij is namelijk heel stil, wat ik snap, want je komt in een nieuwe klas terecht waarin iedereen elkaar al kent. Helaas praat niemand met hem, en als ze dan naast hem moeten zitten doen ze alsof ze dat niet echt willen. Ik wil wel graag een keer met hem gaan praten, want dat voelt hij zich wat minder alleen, en dan kunnen we misschien vrienden worden. Alleen ik weet dan niet echt wat ik wil gaan zeggen. Willen jullie mij daarbij helpen?

XXX

5 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 21, 2025

Wellicht kan je beginnen met jezelf voorstellen en iets zeggen zoals: “Kom je er bij zitten?” Of zo

xx liefs Wolf 🐺

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • August 22, 2025

Ja wat ​@Wolf al zegt betrek hem bij jullie groepje als hij dat wilt 

Dan zal voor hem ook makkelijk zijn als iemand die al bekend is in die klas hem er bij te betrekken.

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • August 25, 2025

Ik heb het zelfde probleem maar dan met een erg stil meisje ze zit al een jaar lang in mijn klas maar komt maar erg  weinig want het lukt haar niet vaak om om school  te komen (meestal is ze er ook 1 keer in de week soms 2 of 3 maar dan maar voor 1 blok uur (we hebben dagen van 7 uur)) Maar ik wil wel vrienden met haar worden maar ik weet niet zo goed hoe ik dat moet doen als ze er zo weinig is en hoe als ze er wel is ik Daan een goede band kan op bouwen. Wat ik tot nu toe heb gedaan is vragen wat zij deed in haar vrije tijd en en wat ze dit weekend had gedaan enzo. 

ik zou als ik jou was gewoon zo een gesprek starten gewoon aardig zijner hopen dat als iemand met dienjongen praat hij gezellig terug praat en mee praat. Word vast gezellig met hem. En als je het spannend vind dan is het beste dat werkt het gewoon doen.. succes 😁

Diana
Forum|alt.badge.img+11
  • Vaste gast
  • August 26, 2025

@anoniempjexx123 wat is dat aardig van je.  Hij zal het zeker waarderen, dat iemand met hem wil praten.  Begin gewoon een gesprekje en dan zie je wel waar dat heen leidt.  

Forum|alt.badge.img+2
  • Weet de weg
  • September 2, 2025

Hallo, 
Wat lief van je dat je hem op sleeptouw mee wilt nemen! Ik denk dat hij dat heel fijn vindt. Uit eigen ervaring weet ik hoe het is om geen warm welkom te krijgen als je van school wisselt dus hier wat advies;

Veel mensen hebben behoefte aan info, maar aangezien deze jongen er vgm al op school zat is dat niet perse nodig. Misschien kun je wel wat vertellen over de klas. Ga naast hem zitten, dat geeft diegene het gevoel dat er toch iemand is die naast hem wilt zitten. Je kunt een vraag stellen over je schoolwerk en zo in gesprek raken. Dat vind ik het makkelijkst.

Groetjes!