Skip to main content
Vraag

Niet naar buiten durven

• December 28, 2025
  • 5 reacties
  • 66 Bekeken

RoosjeRood
Forum|alt.badge.img+1

Hoi allemaal! Misschien zijn jullie me onderhand al zat (ik heb veel problemen in mijn leven), maar er zit me toch zo iets dwars. Dus weet ik zeker dat jullie mij kunnen helpen!

Ik durf niet meer goed naar buiten! Ik kan de namen niet noemen, maar ik noem hun even “ze”. Als ik naar buiten ga, is er best een grote kans dat ik ze tegenkom! Ze gooien pepernoten naar ons (ik en mijn broertje) , schelden me uit, zitten me achterna, ze schoppen en ze schreeuwen in mijn oor. Dat is echt heel iritant en ik vind het buiten heel eng nu! Het komt misschien door dat ze allebei in een boos, arm gezin leven. En ze geen goede opvoeding hebben (gehad). Het klink allemaal niet zo erg ,maar het is echt niet leuk😨.

Hoe moet het verder? Ik weet het allemaal niet meer!

Groetjes RoosjeRood🐮

5 reacties

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • December 28, 2025

Hoi, lees ik dan dus dat je wordt lastig gevallen en getreiterd door een stel vervelende onopgevoede pestkindjes? Dit vind ik echt iets dat je met de wijkagent mag bespelen.  Vaak is er dan meer aan de hand in zo'n gezin en het belangrijkste is dat jij rustig en veilig kunt leven in je eigen omgeving. 

https://www.politie.nl/mijn-buurt/wijkagenten

Je kunt altijd vrijblijvend bellen om je verhaal te vertellen daar. Succes! Je hebt er recht op 😘

Groetjes liefs Tartan X

ChotehBeMachshava
Forum|alt.badge.img

hoi, wat je beschrijft klinkt inderdaad eng. En het doet pijn. En het is niet jouw schuld. Ik herken dat gevoel van niet meer durven. Dat je al bang bent vóórdat je de deur open doet. Alsof de straat geen veilige plek meer is. Maar ik weet wel dat niemand het recht heeft om jou zo te behandelen.

Misschien zijn zij boos, arm, of slecht opgevoed, maar dat maakt wat ze doen niet minder verkeerd. Rachamim hebben voor hen betekent niet dat jij het maar moet dragen.

Praat hier met een volwassene over die je vertrouwt. Ouders, een leraar, iemand anders. Niet om te klikken, maar om beschermd te worden.

Ik bid dat Hashem je bewaart als je naar buiten gaat en dat Hij mensen stuurt die jou serieus nemen en beschermen.

• December 29, 2025

Ohh dit is niet fijn! ​@RoosjeRood je kan met een volwassene praten (mentor, ouder(s), familie, andere docent) en dan kunnen jullie samen naar een oplossing kijken, ik heb hier ook een tijd last van gehad, het is zeker eng maar als je binnen blijft word het alleen maar erger! Xx

RoosjeRood
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • December 29, 2025

Jullie hebben allemaal zulke lieve reactie’s geplaast!😘Ik heb het al met mijn moeder en de juf (ik zit nog op de basisschool) besproken, mijn moeder zegt dat het wel weer stopt en van de juf moest 1 van hun sorry zeggen, maar dat heeft niks geholpen. (de andere zit op een andere school) maar ik heb nog wel een paar vragen.

1.  Ik heb het besproken met een volwassenen, maar wat kunnen die eraan veranderen?
  2. Gaat dit nog stoppen?
  3. Ze wonen allebij verspreid over het dorp, bij 1 iemand, moet ik er elke dag langs. Want daar is de weg voor naar schoool, de kerk, verzamelgebouw. Ieder keer krijg ik angst, wat kan ik daar aan doen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes, RoosjeRood🐮

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • December 29, 2025

Hoi,

Wanneer ze het opnieuw doen kunnen volwassenen wel degelijk iets doen zoals aanspreken of misschien wel een oudergesprek hebben met hun ouders. Kleine kinderen worden bang van volwassenen dus waarschijnlijk zullen ze het niet meer doen maar je kan bijv. een vriendin of iemand vragen om mee te lopen (bijv. wnr deze in de buurt woont).

Succes.

Groetjes,

ghast