(nepvrienden) praten achter me rug en lachen me uit als ik bij iemand anders zit tijdens de pauze

  • 16 June 2023
  • 3 reacties
  • 54 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hallo ik ben een buitenlandse jongen en zit in de 2de van de middelbare school en heb 2 soorten vrienden: de niet zo populaire vrienden (bij wie ik me veilig voel) en de populaire vrienden (nepvrienden) ik zat in de 1ste jaar bij mijn vrienden die ik mag en veilig voel maar toen in begin 2de klas leerde ik de populaire vrienden kennen en begon meer met ze rond te hangen omdat zij de zelfde afkomst zijn als mij (somalië)  ik wilde er “bij” wilde horen wat dus een grote fout was. ik zag ze als echte vrienden totdat…

ik kwam achter dat de nepvrienden over  me ging roddelen wegens mijn Nederlandse accent, omdat ik geen straattaal gebruik en omdat ik respect had voor andere mensen wat zij dus niet hebben en daarom zit ik steeds vaker bij mijn echte vrienden maar de nepvrienden vinden dat ik bij hun moet zitten en dat ik niet hoor bij mijn echte vrienden wegens mijn afkomst, sindsdien wordt ik altijd uitgelachen en wordt er over me geroddeld in de klas en in de pauzes. en dat heeft mij mentaal geraakt. Daarom zit ik nu tegen mijn zin  met de angst uitgelachen te worden als een hond die alles doet bij de neppe vrienden die me ook nog eens negeren. Nog iets dat er gebeurd is: toen ik maandag op school kwam was de helft van de klas INEENS tegen mij, ik ben erachter gekomen dat de nepvrienden smoesjes en  LEUGENS over mij gingen verspreiden door de hele klas en hogere klassen inclusief een meisje die altijd aan me zijde stond die me nu haat en niet meer mag  en dat alles heeft mij nog meer mentaal heeft geraakt! 

Ik ben naar de mentor gegaan en heb alles verteld in privé omdat ik nog geen bewijs heb (de pestkoppen gaan heel stiekem achter mijn rug te werk) en de mentor zei dat ik ze moest negeren en bij mijn echte vrienden moest gaan zitten en dat ik naar hem toe moest komen als er iets gebeurd. Maar ik durf het niet te zeggen en ben bang dat ik nog meer gepest wordt. zoals een jongen uit een andere klas: Waarom zit je bij die rare mensen? ben je raar ofzo?? en dat raakte me ook.

Heeft iemand misschien wat tips en iets anders dan “gewoon negeren” of “Praat met een oudere persoon” ik heb alles geprobeerd maar zonder resultaat. een gesprek voeren met mij kan ook en STEL VRAGEN als je iets niet snapt. 


3 reacties

Badge

Hey, ik adviseer je te luisteren naar je mentor. Als jij liever met je niet zo populaire vrienden wilt omgaan is dat oke. Probeer je nep vrienden gewoon te negeren, zodat ze je ook niet meer lastigvallen (roddelen). Onthoud, mensen geven altijd kritiek, al doe jij je best om indruk te maken. 
 

Ik hoop je voldoende te hebben geholpen!

 

Reputatie 4
Badge +1

Oei, dat is heel naar! Je tegen je klas vertellen dat het niet waar is wat die "nep-vrienden" zeggen en als je dat niet durft kun je vragen of je echte vrienden het willen en durven te doen. En als je klasgenoten het niet geloven of als je echte vrienden het ook niet durven kun je naar je mentor gaan.

 

Ik hoop dat dit je goed zal helpen!

Reputatie 2
Badge +1

hey ik heb echt de zelfde probleem. alleen ben ik een turks jongen. ik heb ook echt vrienden die aardig zijn voor mij en vrienden die mij voorschut zetten bij iedere kans die ze krijgene. alleen is het volgens mij niet zo erg als bij jou. Ik zou gewoon zoveel mogelijk bewijs proberen te krijgen en dan naar je mentor gaan. het beste is ook om het tegen je ouders te vertellen. en hun laten praten met jou mentor en als je mentor niks doet ga je naar iemand die hoger is dan je mentor. het best is gewoon dat hun gestraft worden

Reageer