(neppe) Vrienden?

  • 19 December 2020
  • 1 reactie
  • 73 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo allemaal,

De laatste tijd voel ik me erg slecht, ik zit met een groot probleem dat steeds door mijn hoofd spookt:

ik ben sinds vorig jaar goed bevriend met een jongen en een meisje, we hadden veel plezier en het was erg gezellig.. we doen alles samen op school, projecten naast eljaar zitten etc.

Maar sinds dit jaar zijn de jongen en het meisje closer met elkaar dan met mij.. Ze doen gemeen, maken me belachelijk, noemen én vinden me saai, vinden dat ik geen humor heb EN ze zeggen dat ik luzien heb, terwijl dit helemaal niet waar is! Ze hadden zelfs een lijstje gemaakt hoe ik 'knapper en leuker' kon worden

Ik vind het zo vervelend dat ze zo gemeen doen en heb erg lang getwijfeld of ik misschien echt het probleem ben.. door al deze dingen voel ik me vaak erg ongelukkig, ik ben bang dat als ik 1 ding verkeerd zeg of niet leuk reageer dat ze dan gelijk boos worden (wat vaak zo is)

ik wil ze loslaten maar ben dan helemaal alleen op school en al onze projecten hoe moet dat dan gemaakt gaan worden?

Ik heb 1 andere goede vriendin maar zij zit helaas niet meer bij mij in de klas 

Ik weet nooit hoe ik moet reageren op zulke dingen, vaak lach ik maar wat of nergeer ze..


1 reactie

Reputatie 5
Badge +6

Hallo, 

Echte vrienden doen dat niet, die boeien je niet of je (knapper moet worden) er slecht uitziet, wss zijn ze gewoon jaloers, ( hoe pesten gaat, ze proberen zichzelf beter te laten voelen), laat ze gewoon even hangen, ga met die andere vriendin om BUITEN school, en voor projecten hoef je toch niet vrienden met iedereen te zijn….. c’mon het is je klas, mag heus wel. Verder gewoon van leven genieten zonder je zorgen te maken over die (nep) vrienden. En als je ze echt niet kwijt wilt ga dan es met ze praten: ‘waarom doen jullie zo afstandelijk?’ Als ze dan geen vrienden willen zijn, waren ze geen vrienden, het kan ook zo dat ze allebei meer close voelen bij elkaar dan als jij erbij bent. Probeer erachter te komen, geef een update als het verder is gegaan. 
 

flopflop13

Reageer