Vraag

Negatief Zelfbeeld

  • 8 January 2022
  • 6 reacties
  • 99 Bekeken

Badge

Ik ben 13 jaar, zit in de 2e klas en heb een erg negatief zelfbeeld... Heeft iemand tips waardoor het zelfbeeld positiever wordt? Ik word helemaal gek van mijzelf. Het negatieve zelfbeeld is gekomen door het velen pesten vanaf groep 3 tot en met groep 8 (en nu soms nog) Ik durf niks tegen mn ouders te zeggen....


6 reacties

Hallo @Onbekend persoon,

Jammer dat je nog steeds gepest wordt! Als ik jou was zal ik het aan je ouders zeggen, want ze worden daar echt niet boos om. En als je niet durft te zeggen dat je al sinds groep 3 werd gepest, dan zal ik gewoon zeggen dat mensen jij net beginnen te pesten. En als je het niet durft te vertellen aan je ouders, kan je het ook aan bijvoorbeeld je mentor zeggen en dan worden de pesters aangepakt.

En probeer thuis niet zoveel aan school te denken, zoek eens wat afleiding. Bijvoorbeeld door een strip/boek te lezen of iets op TV te kijken.

Als er nog iets is, zeg het dan in deze reacties. Ik sta vaak klaar om mensen te helpen, en als je dan nog een vraag hebt, reageer ik daarop.

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje mee heb geholpen.

Groetjes,

@Wereld

Jammer dat je niks tegen je ouders durft te zeggen, je hoeft je niet voor het pesten te schamen, het is niet jouw schuld. Kan je er met iemand anders over praten (misschien iemand van school?)

Je kan aan je negatief zelfbeeld werken door elke dag iets positiefs tegen jezelf (je spiegelbeeld) te zeggen. Of je maakt een lijstje met positieve eigenschappen, dingen die je leuk vind aan jezelf. Je kan ook een quote/lijfspreuk/mantra/gedicht of iets zoeken of zelf maken en dat gebruiken om wat positieve kracht te halen.

Misschien moet je wel wennen aan het ombuigen van je zelfbeeld, maar dat is het wel waard. Belangrijk is in ieder geval dat het pesten stopt, dus praat erover!

Reputatie 6
Badge +5

Hoi! Wat vervelend om te horen dat je gepest werd/wordt! Jij kan er niks aan doen, het is de schuld van de pesters. Je moet er denk ik toch met iemand over praten, anders zit je jezelf heel erg in de weg. 

Het kan heel lastig zijn om je zelfbeeld op te krikken, maar alles wat ik wil zeggen is: ‘Je bent mooi zoals je bent en daar kan jij, of wie dan ook, iets aan veranderen.’ Je moet gewoon jouw positieve kanten zoeken, ook al voelt dat soms lastig. Ieder mens is uniek en mooi, laat niemand dat veranderen.

Heel veel succes <3

Reputatie 6
Badge +5

‘iets’ moet ‘niets’ zijn, sorry :(

Hoi wat naar voor jou !  Ik geef je een hug ! En heb je geen bff waar je goed mee kunt praten ? Of een vertrouwenspersoon op school bijvoorbeeld, of ergens anders. Ik ken een jongen van op school die had ook erg veel last en die is helemaal zichzelf geworden ( voelt zich vaak vrouwelijk en draagt rokjes zoals hij wil ) en dat kan hij nu doen omdat hij met de vertrouwenspersoon heeft gepraat. En na een tijd andere kinderen langzaam ging vertellen hoe hij zich voelt. En nu kan hij gewoon open zijn. Omdat anderen het accepteren omdat ze hem nu begrijpen.  Of misschien kun je een “over de streep “ doen met je klas, dat aanvragen via je mentor of organiseren met anderen die zich ook zo voelen. Ik hoop dat je er wat aan hebt,   Zet ‘m op ! Groetjes Ellen -xxx-

Hoi! Wat vervelend om te horen dat je gepest werd/wordt! Jij kan er niks aan doen, het is de schuld van de pesters. Je moet er denk ik toch met iemand over praten, anders zit je jezelf heel erg in de weg. 

Het kan heel lastig zijn om je zelfbeeld op te krikken, maar alles wat ik wil zeggen is: ‘Je bent mooi zoals je bent en daar kan jij, of wie dan ook, iets aan veranderen.’ Je moet gewoon jouw positieve kanten zoeken, ook al voelt dat soms lastig. Ieder mens is uniek en mooi, laat niemand dat veranderen.

Heel veel succes <3

Dit is zo mooi gezegd ! Ik ben het er mee eens ! ik hoop dat je het kunt ! Loves Ellen -xxx-

Reageer