Mogelijk te ver gegaan

  • 31 October 2020
  • 4 reacties
  • 236 Bekeken

Badge

Ik moet even iets kwijt.

 

Ik heet Stef en ben 14 jaar. Ik heb nou niet de meest stoere uitstraling (ik ben een beetje nerdy), en wordt vaak gezien als makkelijk doelwit voor spottende opmerkingen. Dit gebeurt sinds ongeveer groep 7, door leeftijdsgenoten (die ik soms wel, soms niet ken). Ik trek me hier nooit iets van aan, en heb er ook niet zo heel veel last van, ik heb wel andere dingen (zoals school) die mijn aandacht vragen. Ik zit op de Japanse zelfverdedigingssport Judo, en daar focus je vooral op hoe je een mogelijk gevecht vermijd/uitstelt. 

 

Nu fietste ik laatst door een afsnijdroute naar huis (het was na school en ik had nog veel huiswerk te maken dus racete ik zo snel als ik kon naar huis.) 

Een stel hangjongeren van een jaar of 13/14/15 riep wat dingen naar mij (geen idee wat, ik kon ze niet verstaan). Ze waren duidelijk niet blij dat ik niet reageerde. Ik fietste gewoon door, maar ze besloten me in te halen. Een van de 3? 4? sneed me af, dus moest ik remmen want anders zou ik over de kop slaan. De jongeren begonnen me uit te schelden. Ik reageerde nog steeds niet, maar stelde wel mijn zintuigen op scherp. De sfeer was me net wat te agressief. 

Een van de vier probeerde me een kaakstoot te geven, dus ik stapte uit en hij viel voorover. De 3 anderen probeerden mijn benen onder me uit te schoppen. Ik had er genoeg van en schopte onder 2 van de anderen de benen uit. De laatste probeerde me nog een leverstoot te geven, maar ik blokte de stoot en klemde zijn arm vast. Ze besloten dat het genoeg was geweest en gingen er vandoor. Het nare vind ik nu dat het naar genoeg bevredigend was. Maakt me dat een slecht persoon?


4 reacties

Reputatie 1
Badge

Ik denk niet dat dat je een slecht persoon maakt jij werd aangevallen toch! Jij hebt jezelf verdedigd en jij zegt dat het vaker gebeurd dat jij opmerking naar je toe gesmeten krijgt en denk dat je je daardoor goed voelt je hebt er wat tegen gedaan

Hey AnoniemV,

Vervelend dat er opmerkingen over je gemaakt worden. Ik vind het knap dat je je er niet zoveel van aantrekt.

Het lijkt mij dat je reageerde uit zelfverdediging en dat lijkt mij in deze situatie ook normaal. Jij werd aangevallen en het is meer dan logisch dat je jezelf dan beschermd.

Ik denk niet dat dit je een slecht persoon maakt. Wel zou ik opletten dat dit niet te vaak gebeurd, anders zou je er misschien wel wat meer problemen mee kunnen krijgen. Wie weet staan ze volgende keer wel met een grotere groep daar. Ik zou zeggen rij voortaan een klein stukje om voor de zekerheid of fiets met iemand mee. Eventueel zou je ook aangifte kunnen doen bij de politie, zodat jij je verhaal daar kwijt kan. En hun kunnen misschien er nog iets aan kunnen doen of niet. Maar dan heb je het in ieder geval gemeld.

Ik begrijp dat je wordt geleerd om het gevecht te vermijden/uitstellen, maar ik denk niet dat het de bedoeling is dat je je in elkaar laat slaan. Heb je dit met je judo leraar besproken? Ik denk dat hij/zij je hier het beste advies over kan geven.

Waar ik aan dacht, maar ik weet helemaal niet of dat waar is hoor. Het is maar een gedachte, maar dat je misschien onbewust je toch wat aantrekt van die opmerkingen en dat je nu door die sfeer en dreiging daar toch wat sneller op reageerde. Daar bedoel ik niks mee tegen jou, misschien klopt het wel helemaal niet wat ik zeg..

Het lijkt mij verstandig als je dit in ieder geval ook bespreekt met een volwassen iemand en er eventueel een melding over maakt.

Hopelijk gebeurd dit niet nog een keer!

Groetjes,

Simply Me

 

Heyy

Het is juist sterk van jezelf dat je je hebt kunnen verdedigen. En dat je het misschien een beetje leuk vond, je hebt ze tenslotte een lesje geleerd. Bekijk het zo, zij hebben jou aangevallen. Alles wat je deed was om jezelf te beschermen. 

Je zegt dat je het ''bevredigend vond''. Zolang je geen onschuldige mensen aanvalt is het wel prima hoor. En als ik hoor wat je nu verteld lijk je me ook geen persoon om mensen aan te vallen.

Groetjs

Misschien komt het wel omdat ik hetzelfde had gedaan in die situatie, maar ik vind dat je helemaal niet te ver bent gegaan. Zij vielen jou aan. Zij wilden jou onderuit halen. Een christelijke vriendin van mij had je misschien aangeraden om het gewoon te laten gebeuren en om later maar aan God te vragen waarom dit is gebeurt, maar zo zit ik niet in elkaar. Ik vind dat als mensen jou aanvallen, zij het verbaal of fysiek, dat jij terug mag slaan en dat je mag laten weten dat er niet met jou te sollen valt.

Reageer