Vraag

Moet ik dit melden

  • 26 October 2023
  • 7 reacties
  • 65 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik heb ruzie met een vriend van me en hij zegt nu allemaal dingen over mij wat niet waar is. De reden dat we ruzie hebben is omdat hij over mn familie praat en mij bodyshamed en aan mij zit en oncomfortable opmerkingen maakt. Ik durf nu niet meer naar school omdat die aan me zit wat moet ik doen nu? Het roddelt nu ookal over mij. Melden bij school of laten gaan? 


7 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, ik zou dit zeker melden! Daar doe je goed aan hoor.  Moet die persoon maar niet zo raar doen.  Kom voor jezelf op! 

Groetjes liefs Tartan X

Reputatie 7
Badge +9

Gewoon melden.

Maar even een vraag. Jij bent een meisje en je vriend is een jongen als ik dat goed begrijp? Raakt je vriend je aan op plekken waar jij echt niet wil?

Als dat zo is dan mag je het volgensmij ook bij de politie melden.

Ik snap dat je het misschien liever niet bij de politie wil melden maar als docenten er niks aan doen is de politie een goede oplossing

Reputatie 7
Badge +11

Hey @kalfjegoud,

Dit moet je zeker melden aan je mentor of een ander vertrouwenspersoon op je school,  want dit mag echt niet! Ik zou het ook niet echt dan een vriend noemen,  dat hij zo doet.

Groetjes, @Monkeyboy08

Reputatie 1

ik ben het ook met monkeyboy08 eens: je moet het echt melden want het echt niet oke.

Reputatie 1
Badge

@ikweethetnietmeer2009  ja klopt maar t zijn niet mn borsten ofs meer mn schouders en armen maar diegene heeft wel fotos van mn kont gemaakt

Reputatie 1
Badge

-onnodige quote verwijderd-

Heyyy, 

Ik zou het eerlijk gezegd eerst tegen je ouders zeggen als je dat nog niet hebt gedaan. En anders kan je altijd naar een vertrouwenspersoon gaan op je school! Die kan dan met jou bespreken wat je wilt doen, zo kan je altijd nog beslissen of je er wat mee wilt doen of niet. 

In mijn ervaring helpt dat al heel erg. Sommige scholen doen er namelijk niet zoveel mee, of ze maken het erger. Maar op de school van m'n zusje pakken ze het juist weer heel goed en netjes aan, en lossen ze het probleem vaak wel echt op, zonder erge gevolgen. Ik zou dus de eerste stappen doen!! 

 

hey @kalfjegoud 

heel erg spijtig dat je dit moet meemaken ik zou zelf ook zeggen om dit te melden, en zeker voldoende te praten met een volwassenen.

Sterkte.

Simon

Reageer