Vraag

mijn zus wordt gepest

  • 17 August 2022
  • 7 reacties
  • 130 Bekeken

Badge

Mijn zus is 16 jaar oud en volgens mij wordt ze gepest en houd ze niet van haar zelf.(van hoe ze er uit ziet)

 

mijn ouders hebben ook een grote mes gevonden in haar kamer die verstopt was verschijnlijk  wilde ze hiermee zelfmoord plegen ze  heeft ook depressie
 

Ze is naar een psycholoog geweest voor een tijdje maar er is niet veel veranderd .

 

 

Hoe kan ik haar helpen??


7 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Je moet op haar kamer gaan zitten en heel rustig een gesprek starten over een heel ander onderwerp en daarna werk je rustig toe naar het pest onderwerp je bedenkt dus een onderwerp en ineens vraag je hoe was het op school vandaag praat met haar alsof je haar beste vriend bent en als ze op dat moment niet wilt praten kom je gewoon een andere keer terug 

Reputatie 6
Badge +3

Hey Anoniem10333,

Je kan laten zien dat je er voor je zus bent, en dat je altijd opstaat om haar te helpen/met haar te praten.

Zoals Anoniemqwrrfx zei, kan je met haar erover proberen te praten, en haar een beetje op haar gemak te stellen. Misschien begint ze er zelf over, of misschien kan je het gesprek een beetje sturen.

Succes!

Groetjes iemand.

Reputatie 6
Badge +5

Laat haar weten dat je echt te vertrouwen bent. Praat veel met haar. Praten met een psycholoog kan ook heel spannend zijn, juist omdat het een vreemde persoon is. Ze kent jou, dus dat zal het gesprek een stuk makkelijker maken. Laat haar ook vaak weten dat je van haar houdt en om haar geeft, dat kan echt helemaal je dag maken als je gewoonlijk wat depressiever bent. 

 

Succes en veel kusjes xxx

Je kan ook iets liefs voor haar doen. Thee maken met koekjes. of samen iets leuks doen. Of een klein cadeautje. Als ze van Tekenen houd nieuwe potloden oid. Dan kun je eerst met iets anders bezig zijn voordat je over iets moeilijks praat. Daarna kun je zeggen dat je om haar geeft en er voor haar bent.

Veel sterkte.

Reputatie 4
Badge +3

probeer te bedenken wat ze normaal altijd leuk vond om te doen en ga activiteiten bedenken, als ze zegt dat ze niet wil kun je haar vragen wat ze wel wil doen en dat je graag weer iets met haar wilt gaan doen, met of zonder je ouders, wat je zus het fijnst vind. je kunt vooral haar proberen gemotiveerd te houden en laten zien dat je voor haar klaarstaat door lieve dingen te doen/zeggen.

heel veel liefs en sterkte <3

Oh damn een mes kijk of ze sneden op haar ligaam heeft zo ja ze doet aan sh dan moet je goed opletten en ondersteunen. Zo nee hou haar in de gaten ik wil niet dat ze dood gaat.

 

Reputatie 3
Badge +1

Geef haar veel liefde, ga dingen met haar doen waar ze blijf van word. bijvoorbeeld naar de bios of ergens taart eten! veel succes

 

Reageer