Mijn verhaal over pesten

  • 20 September 2023
  • 7 reacties
  • 116 Bekeken

Reputatie 7
Badge +11

Hey allemaal! Ik ben een paar weken (maar) lichtelijk gepest. Ik hoop dat het nu stopt. Het was gelukkig nog niet fysiek, en ik hoop dat er op tijd iets aan gedaan is.

 

Ik had in de 1e nog geen last van pesten, ik had een fijne klas, goede vriendinnen en alles. Maar toen ik naar de 2e ging, werden de 2 gymnasiumklassen gehusseld. Dus de helft van de klas was nieuw. Opzich geen probleem, maar de jongens uit de andere klas zaten iedereen te treiteren, mij extra veel. 

Tijdens een Engels les, een week geleden, hadden ze mijn account ontdekt op een site om te programmeren. Ze begonnen mijn projecten af te kraken en me een emo en animefreak te noemen. Ik ben huilend naar de docent gestapt en verteld wat er aan de hand was. Ik mocht me even opfrissen bij de toiletten, en toen ik terug kwam, moesten ze 1 voor 1 naar voren komen om hun excuses aan te bieden. 

Het stopte daar niet. 

3 andere jongens begonnen tijdens lessen tegen mijn stoel te schoppen, noemde me bij de accountsnaam op die site en andere dingen. Ik heb er tijdens de muziekles (van mijn mentor), er wat van gezegd, en die heeft er wat aangedaan.  

Mijn vriendin zat bij hen tijdens sporten, en ze had gehoord dat ze me een snitch noemden enzo. 

Gisteren hadden we een ouder-school-leerling gesprek (driehoeksgesprek), en mijn ouders hebben hierover verteld, en vanochtend moest ik bij een meneer van het Leerlingcentrum komen om mijn verhaal te doen. Die meneer is een oud-politie agent, dus die heeft goede technieken hiervoor. De jongens moesten na mij daarheen, en hebben hun excuses omstebeurt aangeboden.