Mijn verhaal over pesten

  • 20 September 2023
  • 7 reacties
  • 116 Bekeken

Reputatie 7
Badge +11

Hey allemaal! Ik ben een paar weken (maar) lichtelijk gepest. Ik hoop dat het nu stopt. Het was gelukkig nog niet fysiek, en ik hoop dat er op tijd iets aan gedaan is.

 

Ik had in de 1e nog geen last van pesten, ik had een fijne klas, goede vriendinnen en alles. Maar toen ik naar de 2e ging, werden de 2 gymnasiumklassen gehusseld. Dus de helft van de klas was nieuw. Opzich geen probleem, maar de jongens uit de andere klas zaten iedereen te treiteren, mij extra veel. 

Tijdens een Engels les, een week geleden, hadden ze mijn account ontdekt op een site om te programmeren. Ze begonnen mijn projecten af te kraken en me een emo en animefreak te noemen. Ik ben huilend naar de docent gestapt en verteld wat er aan de hand was. Ik mocht me even opfrissen bij de toiletten, en toen ik terug kwam, moesten ze 1 voor 1 naar voren komen om hun excuses aan te bieden. 

Het stopte daar niet. 

3 andere jongens begonnen tijdens lessen tegen mijn stoel te schoppen, noemde me bij de accountsnaam op die site en andere dingen. Ik heb er tijdens de muziekles (van mijn mentor), er wat van gezegd, en die heeft er wat aangedaan.  

Mijn vriendin zat bij hen tijdens sporten, en ze had gehoord dat ze me een snitch noemden enzo. 

Gisteren hadden we een ouder-school-leerling gesprek (driehoeksgesprek), en mijn ouders hebben hierover verteld, en vanochtend moest ik bij een meneer van het Leerlingcentrum komen om mijn verhaal te doen. Die meneer is een oud-politie agent, dus die heeft goede technieken hiervoor. De jongens moesten na mij daarheen, en hebben hun excuses omstebeurt aangeboden. 

 

Buiten de klas heb ik een genderfluïd als een goede vriend, het maakt hem niet uit hoe je hem noemt, dus daarom is het voor mij hem en hij. Hij zit in de 1e gymnasium, ik heb ook gymnasium, we houden allebei van anime en ik ben misschien bi, dus we horen allebei bij de LHBTIQ+. Vorige week kwam er een random jongen bij ons staan, en toen die jongen erachter kwam dat hij genderfluïd en gay is (ik vind gay aardiger klinken dan homo, omdat er met homo veel gescholden wordt), zei hij dat God maar 2 genders heeft gemaakt, en dat het niet kan. 

Mijn vriend was hieraan gewend, dus hij zei dat dat zijn mening was, dus dat was oké. Maar die jongen, laten we hem Luca noemen, werd echt helemaal lijp en zei dat LHBTIQ+ bullshit is. Daarop zei mijn vriend, laten we hem Rolf noemen, dat God bullshit is. Luca werd boos en liep weg, om terug te komen met zijn vriendenclub. Ik denk dat hij bang was, want laten we zeggen, Rolf en ik zijn 1,5 koppen groter dan hem. Hij is echt een kabouter.

De dagen erna kwam hij steeds terug, zeggend dat het niet kon, doen alsof het gevaarlijk is om Rolf aan te raken, enz…

Vrijdag was Rolf er niet, dus hij ging naar mij en zei dat het dom was om met Rolf om te gaan, omdat ik anders ook aangetast zou worden. Waarop ik zei dat ik al denk dat ik bi ben, dus dat dat niet uitmaakte. Waarop hij een bidon pakte en water over mij heengooide. Ik was kletsnat, stond op en hij rende naar zijn vriendengroep, waarna hij terugkwam met een vriend met ook een bidon, en Luca zei tegen die vriend "Ja dat meisje heeft me natgegooid” alsof híj degene was die kletsnat was.

1 van zijn vrienden zit in mijn klas, en na die pauze vroeg hij mij of ik de volgende keer warm of koud water wilde. Intimidatie dus.

De maandag erna, eergisteren dus, had ik dus dat driehoeksgesprek, en heb ik ook verteld over Luca, die blijkbaar in havo zit. 

Ik heb ook bij de meneer van het Leerlingcentrum over Luca en die jongen uit mijn klas verteld, en die jongen uit mijn klas werd na die andere 3 jongens naar het Leerlingcentrum gestuurd, ook hij heeft zijn excuses aangeboden. 

Nu alleen Luca nog afwachten.

Nog even dat jullie je geen zorgen maken, Rolf zegt dat hij er geen last van heeft, en als ze weer zo gaan doen, gaan we naar het Leerlingcentrum of naar mijn mentor.

 

Dat was mijn ervaring! Ik weet dat het niet heel erg was, maar ik voelde me er wel rot door, en het lucht op om het te delen. 

Ik hoop dat pesten ophoudt, want het is echt vreselijk, en ik weet dat er ook veel kinderen zijn die er erger last van hebben dan ik. Ik hoop dat je dan eruit kan komen.

Mijn tips: Ga naar een docent, juf/meester, coach, mentor of wat dan ook, die kan helpen. Mijn mentor heeft een inspirerende leus: Zit je in de knel, trek aan de bel. Dus doe dat!

 

  1.  

7 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Natureflower  wat goed! Echt goed aangepakt! Ik hoop ook dat het nu stopt! Wat mensen toch altijd bezielt om hun bekrompen mening aan een ander op te willen leggen, ik snap dat echt niet. Negeren is misschien het beste tegen dit soort fanaten. Je hebt dit echt heel verstandig aangepakt en ik hoop dat die jongens er ook wat van hebben geleerd.  Wat zou ik ze anders een ervaring als die van mij of @Tover01  gunnen. Zulke lui kunnen dat nog beter gebruiken dan wij 😉 

Succes hiermee en wees sterk, je doet het goed!! 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +12

Hey lieve @Natureflower  mooi gedaan! Ik hoop ook dat het nu beter zal gaan! Goed dat je het deelt hier! 

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +12

Ohja en @Natureflower  bedankt ook voor de wijze woorden,  want hier heeft iedereen zeker iets aan!  En dankjewel voor je lieve reactie bij de 90 vragen! 😘  ik zal de nieuwsgierigheid zeker behouden haha!

Tover xxx

Reputatie 7
Badge +11

Hey @Natureflower, mooi hoe je het verteld! Ik vind pesten ook gewoon zo kinderachtig, doe het  gewoon niet, als je pest ben je niet stoer.

Ik word soms een beetje gepest maar ik negeer het gewoon, is ook gewoon het beste, maar zeggen tegen mensen die je vertrouwt is ook zeker goed. Goed dat je het hebt gedeeld op het forum!

Groetjes, @Monkeyboy69

Reputatie 7
Badge +11

Bedankt voor de reacties allemaal! Ik krijg er een fijn gevoel door, heel erg bedankt!

 

  1.  
Reputatie 1
Badge

Hee @Natureflower,

 

Dat stukje met God, spreekt mij aan! Ik vind het bijzonder dat deze jongen, zo over God kan praten! Kijk ik ben van mening dat God man en vrouw heeft geschapen, maar Hij zegt ook dat wij niet mogen oordelen over anderen! Ik vind het knap dat jouw vriend zich er weinig van aantrekt, maar vind het wel jammer dat hij God bullshit noemt! Dat is niet zo, God houd namelijk van iedereen, ook van jou en je vriend! Hij wacht op je met open armen! In de bijbel staat ook, in Titus 2 vers 11: '’Want God heeft laten zien hoeveel Hij van de mensen houdt: Hij wil alle mensen redden.'’ 

Ook jullie wil Hij redden van de slechte dingen hier op aarde! Misschien vind je het gek, of ben je het niet gewend, maar probeer eens te bidden. Praat met God op een manier die jij fijn vind, doe alsof Hij naast je zit! Hij luistert! Ik weet zeker dat Hij Zijn geweldige liefde aan je geeft en dat je dat heel erg helpt in het leven dat voor je ligt!

 

Ik hoop dat je er iets mee gaat doen, sterkte op school verder!

Groetjes,

Ruben!

Reputatie 7
Badge +11

Bedankt voor de reactie @RubenH_06, maar sorry, helaas geloof ik niet in God. Ik heb niks tegen mensen die gelovig zijn, maar die jongen deed een beetje heftig, en hij pronkte ermee dat hij homofobies en transfobies was. Ook heeft hij mijn vriend eerst pijn gedaan voordat Rolf zei dat God bullshit is. Hij meende het niet. Hij was gewoon een beetje in paniek, al liet hij dat niet zien. Ik kwam hier pas vandaag achter, vandaar.

Ik ga niet snel bidden, maar ik praat vaak tegen mijn dode opa, ik vertel wat er die dag gebeurt is, misschien hetzelfde, maar dan zonder God. 

Ik wil je niet tegenspreken of kwetsen, ik geloof gewoon niet, maar ik wil niet dat je ermee stopt, pls haat me niet.

 

Liefs,

  1.  

Reageer