Vraag

mijn opa en oma noemen me dik

  • 28 September 2023
  • 5 reacties
  • 166 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Heyyy, @Susanne_KT  , en de rest van de kindertelefoon community,

 

Ik heb iets waar ik al best een hele lange tijd mee struggle. Mijn opa en oma, die noemen me namelijk dik, en lelijk. En ze zeggen ook, dat ik niks kan, lui ben, en nooit wat ga bereiken in mijn leven. Ik heb hier nooit heel veel last van gehad. Ik bedoel, misschien, zonder dat ik het door had. Wel weet ik, dat dit altijd al wat heeft gedaan,  met mijn zelfbeeld.  Maar, het fijt dat ze al 7 jaar(bijna 8) bezig zijn. En, ik weet wel, dat dit ook vanuit hun eigen onzekerheid, maar t doet mij wel pijn. Ik hoef namelijk niet Billie Turf, of Dik Trom genoemd te worden, als ik een bakje vla, of een keer een snoepje, of een koekje eet. Want, ik vind mezelf daar te waardevol voor. Maar, ik wil hun ook niet kwijt.

 

(het komt misschien ook, omdat ze denken dat ze mijn ouders zijn, omdat ik een jaar bij hun in huis heb gewoond. Want, het ging thuis niet goed, en ik was depressief.)

 

Groetjes,

@Snoepbanaantje

(meisje, 14 jaar)

 

P.S. Hebben jullie tips?

 

 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Hey @Snoepbanaantje,

Ik vind het eigenlijk niet kunnen van je oma en opa dat ze je zo noemen!

Ik weet nu even geen tips maar ik hoop dat andere dat wel hebben.

Groetjes, @Monkeyboy08

Reputatie 3
Badge

Hi, @Monkeyboy08 ,

 

Nee, dat vind ik ook niet, eigenlijk.

 

Bedankt, voor je reactie,

@Snoepbanaantje

Reputatie 7
Badge +12

Hey! Ik denk dat je ze best mag laten merken dat het je pijn doet. En dat het onterecht is. Misschien door een tijd stil tegen ze te zijn nadat ze zoiets zeggen. Of verdriet te laten zien. En laat ze bijv ook zien dat je helemaal niet te zwaar bent door een bmi schema te laten lezen ofzo. Ik vind het wel heel bijzonder dat ze dit doen hoor. Laat het ze merken en bedenk ook, zij willen jou ook niet kwijt dus ze zullen vast luisteren als jij actie onderneemt. Succes ! 

Tover xxx

Reputatie 4
Badge +2

je moet jezelf verbeteren, je moet laten zien dat hun ongelijk heb. dus gaan naar de gym gaan sixpack krijg. gespierd worden. geld verdienen 

Reputatie 7
Badge +9

ik heb eerst een vraag. wie is billie turf? ben ik teveel niet social media om die te kennen?

je moet ze gewoon negeren en lekker doen wat je wilt. ik kan zelf dat advies wel geven maar ik hou mezelf er ook niet aan. als je maar niet zover gaat als ik en misschien meerdere van ons. elke dag boos zijn omdat je eet, elke dag wazig zien, willen huilen door de buikpijn, eetbuien krijgen omdat je honger hebt, amper recht kunnen staan, jezelf vergelijken en elke keer twijfelen over of je mooi bent.

zij moeten je respecteren. ik denk dat zij het beste voor je willen. misschien zijn ze bang dat je word gepest omdat je dik/voller bent. praat erover met hun.

Reageer