Skip to main content
Vraag

Mijn crush wordt gepest en ik voel me nutteloos

• October 6, 2025
  • 6 reacties
  • 100 Bekeken

DnDlover
Forum|alt.badge.img+1

Tja, de titel zegt het al. Mijn crush wordt gepest, en ik wil graag helpen maar weet niet helemaal hoe. Ik zit niet op dezelfde school, dus ik kan er zelf niet echt bij zijn. De dingen die ik heb gedaan zijn aan vrienden op die school vragen of ze erop kunnen letten en haar appen hoe school was elke keer. Maar het vrienden vragen had geen nut, want ze krijgt alsnog doodswensingen, uitscheldingen en takken naar haar hoofd. Ik weet ook niet of ze het irritant vind of ik het elke keer vraag hoe het op school was. En ik voel me een beetje nutteloos in dit verhaal. Ik heb een gevoel dat ik meer zou kunnen doen, maar ik weet niet wat. En van de andere kant heb ik ook het gevoel dat ik minder zou moeten doen. Maar ik zit hier dus echt in een 2 strijd. Wat kan ik nog doen? Wat zal ik doen?

6 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+18
  • Ster
  • October 6, 2025

Hey!  Jouw steun is echt super, dus blijf dat doen. Je bent zeker niet nutteloos! Het helpt haar meer dan je denkt. Maar dit is wel serieus, dus het is slim om haar school erbij te halen. Vraag haar wat zij wil , wil ze gewoon blijven appen, of wil ze dat jullie samen iets fixen om naar de mentor of vertrouwenspersoon te gaan? Probeer haar te motiveren om het te vertellen op school. Jij kunt haar helpen met een mail tikken of samen oefenen wat ze kan zeggen. Dat zou je kunnen aanbieden. Ze moet echt hulp krijgen en jij doet zo wat je kunt. Ik vind het trouwens super top en lief dat je je zo bezorgd voelt en wil helpen! Top man 💪👍👍

Liefs, Tover xxx

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • October 7, 2025

Ik vindt het prachtig hoe je voor haar opkomt, ik snap ook dat het moeilijk voor je is maar doe zo voort.

Je steun doet haar waarschijnlijk goed. Probeer haar misschien ook duidelijk dat ze geweldig is zoals ze is en dat het aan de pesters ligt en niet aan haar. Toen ik gepest werd had ik vooral hier last van.

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 7, 2025

Dat is echt super naar 😔 maar jij kan wel wat doen hoor! je hoeft niet altijd te vragen “hoe was school?” want misschien voelt dat voor haar zwaar. je kan ook gewoon grappige dingetjes sturen of iets leuks vragen, dan weet ze dat jij er bent maar hoeft ze niet altijd over het pesten te praten. als ze het wel kwijt wil, dan luistert ze dat jij haar niet laat vallen 💖.

en ook kan je een keer vragen of zij het fijn vindt dat je het elke dag vraagt, dan weet je zeker dat je haar helpt. en als het echt heel erg is (doodswensen enzo 😢) dan moet er een volwassene bij komen, een leraar of ouder, want dat is gewoon gevaarlijk. jij bent niet nutteloos, jij bent juist iemand die haar laat voelen dat ze niet alleen is 🌟.

xx liefs Wolf 🐺

DnDlover
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • October 7, 2025

Thx voor jullie support allemaal. Het is erg fijn om dit te horen. Gelukkig weet haar moeder er ook van en zijn er ook al mailtjes gestuurd naar haar school. En ik had ook al gevraagd of ze het erg vond of ik het vroeg @wolf en zij zei dat ze het niet erg vond dat ik het vroeg. Maar bedankt voor jullie support allemaal.

• Net nieuw
  • October 31, 2025

Ahw dat is echt rot om te horen… 😞 Het is superlief van je dat je zo om haar geeft en probeert te helpen. Ik snap dat het lastig is als je niet op dezelfde school zit, dan voel je je snel machteloos.

Wat je nu doet (vragen hoe school was en laten merken dat je er bent) is al heel belangrijk, ook al voelt het misschien klein. Dat soort dingen laat haar weten dat ze niet alleen is ❤️

Misschien kun je haar gewoon af en toe laten weten dat ze bij je terechtkan als ze wil praten, zonder het elke keer te vragen. Zo voelt het niet te veel druk, maar weet ze wel dat jij er bent.

Je doet echt al goed je best, dat is meer waard dan je denkt 💕

Liefs F
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • November 3, 2025

Hey wat vervelend maar wat goed dat je zo voor der op komt je bent zeker niet nutteloos en ik weet zeker dat het ook wel iets heeft gedaan wat je had gedaan!! In dit geval om dat het niet ophoud en zij zelf en jij er niks aan kunnen doen zou ik de school er bij halen mis kan je samen met haar naar haar mentor (k weet niet of de school dat toelaat maar je kan het altijd proberen) of ze gaat zelf en dat je dan buiten bijv op haar wacht.

hoop dat het beter wordt!!

XXX F💗