Vraag

met roddels omgaan

  • 6 March 2022
  • 3 reacties
  • 62 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Hoi. Dit is een erg ongemakkelijk ding om te vertellen, en daarom weten alleen mijn vrienden het. Maar aangezien dit toch anoniem is en ik echt mijn hart moet luchten ga ik het toch posten, ook zodat ik advies kan krijgen hoe ik hiermee om moet gaan.

Ik word gepest bij mij op school sinds klas 1 (ik zit nu in klas 3) en begin klas 3 kreeg ik van een vriendin te horen dat er een roddel over mij was rond gegaan, ze had het gehoord. 

De roddel was dat ik lesbisch zou zijn, en dat ik bij gym in de kleedkamer mezelf vingerde waar meiden bij waren. Dit is natuurlijk niet waar en nooit gebeurt. Ik schaamde me zo erg toen ik de roddel te horen kreeg, ik voelde me bang, vies en enorm ongemakkelijk. Dat mensen denken dat ik lesbisch ben had ik al een lange tijd door. En daar heb ik ook veel last van. Ik ben namelijk niet lesbisch, ik ben een transjongen en ik ben homo, ik val dus niet eens op meisjes en ik wil dus de label “lesbie” absoluut niet krijgen. Om ook nog eens te bevestigen dat de roddel werkelijk bestond: Ik liep ooit uit school, ik zou opgehaald worden door mijn moeder maar ze was laat. Ik stond dus een tijdje buiten en toen fietste een groep met pesters langs. Één van de jongens die daar fietste en mij redelijk veel pest zij tegen mij toen hij langs fietste: “jij vingert jezelf toch tijdens gym?” ik zei nee maar toen zei hij “echt wel” en ze fietste lachend door. Ik hoorde toen ze in de verte waren nog een paar keer “vinger” en ik begon meteen te hyperventileren en te huilen. Ik voel me nog steeds erg ongemakkelijk als ik mezelf af vraag of er mensen zijn die deze roddels over mij geloven, daar maak ik me zorgen over.

Daarnaast zijn er ook nog gewoon gemene dingen die achter mijn rug om worden gezegd, bijvoorbeeld dat er gezegd werd dat ik niet voor me lichaam zorg en dat ik stink. Ook is er een groepje met 3 meiden die niet aardig zijn. 1je van hun is oke, de ander doet altijd hatelijk tegen mij, en 3e roddelt heel veel over mij en zet me vaak in scene om me belachelijk te maken, en zij heeft ook vaak achter mijn rug om aan mijn vrienden gevraagd of ze het wel echt leuk vinden om met mij om te gaan.


3 reacties

Negeer hun

Zeg het tegen je mentor 

Roddels zijn enorm naar

Als volgende keer ze weer aan jou vragen jij vinger toch met jezelf tijdens de gym ?? dan zeg jij :helaas hebben jullie een bril nodig en dringend want ik heb de gevoel dat jullie blind zijn of is het niet normaal voor jou je vinger toch met je knuffelbeertje die je nodig hebt om te slapen

 

Negeren is de beste optie

Zelle

Reputatie 7
Badge +19

Zeg gewoon in de kleedkamer: kijk kijk ik vinger niet!

@wilhelmavemela 

Heeft helemaal gelijk 

Reageer