Skip to main content

Mensen die alleen zijn

• December 25, 2025
  • 2 reacties
  • 56 Bekeken

Eter
Forum|alt.badge.img+2

Hai! Ik ben dus best wel populair in mijn klas (heb nog steeds kloten vrienden, maar dat zijn er maar twee). Maar er zitten dus kinderen in mijn klas, waarvoor ik me echt slecht voel. Ik merk dan vaak dat ze alleen zijn en dat ze niet vaak met andere mensen praten. Dan gaan ze met mij praten, en dan gaan ze helemaal traumadumpen (help😨). 

Dingen zoals ik ben zo alleen, je bent echt mijn enige vrienden of soms wel 'Ik wil gewoon stoppen' zeggen ze vaak tegen mij D : 

Ik wil graag helpen, mr weet niet hoe.

Ze zijn namelijk in het geheel een beetje raar😬

Ps: het zijn er eigenlijk maar twee.

2 reacties

• December 26, 2025

Heyy ​@Eter ook al vind jij ze misschien raar, probeer ze echt te helpen of ga naar je mentor? en je hoeft geen beste vrienden te worden maar af en toe even praten helpt al heel erg als je alleen bent. Xx

Nevadatjee
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • April 24, 2026

hey 

ik snap dat het moeilijk is en net zoals de comment  hier voor je hoeft geen BESTE vrienden zijn maar soms helpt het om te luisteren of als ze er over beginnen probeer het onderwerp te veranderen en voor de duidelijkheid je moet geen fake friend zijn fz of doen dat je ze leuk vind want als ze er achter komen dan gaat dit veel pijn doen  ik ken iemand op mn school en die is ook wat depressief en elke keer dat ik hem zie zwaai ik eens of lach ik eens gewoon zo dat ze zien dat iemand weet dat ze bestaan en dat ze er niet alleen voor zijn bv een goeiemorgen kan iemand helpen  een compliment geven helpt  je hoeft er wel nooit over te liegen dit is niet leuk maar gewoon oprechte complimenten probeer je in zijn of haar schoenen te zetten miss kiezen ze er niet voor om raar te zijn mss is het gewoon iets mentaal dat ze niet kunnen veranderen het is wel lief dat je luistert naar hun terwijl dat niemand  anders dat zou doen  of als je echt wilt helpen kan je hem of haar er bij betrekken als je met een groepje bent kan je bv haar meenemen in het gesprek zo dat ze niet alleen is of als ze alleen eet er bij gaan zitten maar dit zijn al grote dingen BTW dit is zeker niet verplicht je kan ook vragen als ze het al eens over hebben gebabbeld met iemand anders over hun problemen mss kan je hun naar iemand verwijzen zo dat ze daar misschien kunne mee babbelen of miss kan je zorgen dat die 2 bevriend zijn  zorgen dat ze elkaar nog tenminste hebben maar wat je doet is heel lief van je maar gewoon een tip nooit liegen over iets 

xxx NEVADA