Skip to main content
Vraag

Me broertje word gepest op school en ik weet niet wat ik moet doen.

• February 26, 2026
  • 3 reacties
  • 70 Bekeken

Me broertje zit op groep 7 en ik in groep 8, laten we me broertje H noemen. Mensen zaten te pesten omdat hij een turkse naam hebt een rot meisje laten we haar V noemen zei tegen de pestkop van de hele klas laten we hem K noemen dus hij heeft een irritante nickname bedacht voor me broertje H, en de helft van de klas begint te lachen waardoor hij bijna ging huilen, en de kinderen die hem gingen pesten zijn letterlijk aan het vasten, de regels zijn natuurlijk voor de ramadan dat je aardig moet zijn voor elkaar. Maar dat snappen ze natuurlijk niet want ik vond de klas van hem al een lange tijd slecht, ik zei tegen hem dat groep 7 heel slecht wordt volgens mij ervaringen van groep 7, ik probeerde hem niet bang te maken ofzo maar ik had hem gewaarschuwd en nu zijn we hier beland, het is hem schuld niet natuurlijk maar me eigen vriendin laten we haar K noemen zit te meelopen en ze vast ook, hoe moeilijk is het nou om aardig te zijn voor elkaar??? Dat is wel een hele moeilijke taak voor hun hoor. Maar ik weet echt niet wat ik moet doen want een tijdje geleden was zoiets ook gebeurd maar alleen omdat hem broek een beetje naar beneden stond. Echt omdat ik in het SBO zit (ik voel me niet thuis op deze school ik kan regulier aan) Dan vinden kinderen bepaalde dingen moeilijk, en dat heb ik niet dat is niet herkenbaar bij mij maar nog 5 maanden ga ik naar leerjaar 1 bij de middelbare ik wist niet dat aardig zijn zo moelijk kan zijn.

3 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • February 26, 2026

Hey! Wat vervelend is dat. Kun je dit bespreken met een docent of een vertrouwenspersoon op de school? En met je ouders? Want er moet wel iets veranderen daar. Of je belt voor een goed advies met de Kindertelefoon! 

https://www.kindertelefoon.nl/bellen

Ik hoop dat je nog meer tips krijgt. Veel sterkte! 

Liefs, Tover xxxx 

35 Bomen
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • March 11, 2026

Ik had zelf ook zulke ervaringen in groep 7 en uiteindelijk zijn wij (ik en mijn ouders) naar het huis van de pestkop gegaan daarna was hij helemaal stil ik hoop dat dit werkt

• March 14, 2026

Oh ja dat is ook een goed idee ahahah