Vraag

mag ik een pester slaan?

  • 4 September 2023
  • 25 reacties
  • 343 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

hoi, ik ga morgen weer naar school omdat dan de vakantie is afgelopen. ik ga dan naar de derde klas. ik zit nu al 2 jaar met de zelfde stomme jongen in de klas en hij vind het nog al leuk om mij te pesten. ik kom de laatste tijd meer voor mezelf op en ik heb hem al eens een trap gegeven. maar wat als hij nog een jaar bij mij in de klas zou zitten en mij weer gaat pesten.

vinden jullie dat ik als hij mij weer gaat pesten mag slaan of schoppen?

en als jullie zeggen dat geweld niks oplost en dat ik dus beter kan praten. dat werkt niet. ik heb geprobeerd om gewoon netjes te vragen of hij zou willen stoppen, ik heb in een soort koor van drie meiden naar heb geschreeuwd en ik heb zelf tegen hem geschreeuwd toen mijn koor er niet was.

door apart tegen hem te schreeuwen had ik wel de aandacht van mijn docent maar dat boeit niks.

en voor wie de reden wil weten waarom ik hem het aller liefste pijn wil doen is dat er in de eerste klas een soort liedje over mij is gemaakt. dan zeggen ze in dat liedje: my name is (en dan mijn naam) en dan doen ze van die seks geluiden. die jongen die ik wil trappen zingt dat het hardste van allemaal.

dus daarom is mijn vraag (zoals eerder benoemd) mag ik als hij mij weer gaat pesten mag ik hem dan slaan of schoppen?


25 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Toen ik erg gepest werd zei mijn moeder tegen me "Je bent veel sterker dan ze. Geef ze eens toch een goede trap en dan zijn ze wel bang voor je" 

Ik durfde zelf nooit terug te schoppen of pesten zelfs al hadden mijn pesters mijn arm gekneusd. Had ik wel moeten doen. Ik vind dat als ze jou als rotzooi behandelen jij dat ook mag doen. 

Hoi @ikweethetnietmeer2009 ,

Vervelend!Ik gun het je dat het stopt!

Maar je weet dus nog niet of hij bij jou in de klas komt?Als hij er wel in zit kan je misschien nog van klas ruilen?

Als je hem slaat vind hij dat waarschijnlijk alleen maar "grappig" en ik ben bang dat dat niet helpt 😔En zoals je al zegt, geweld is niet de oplossing.

 

Misschien kan je mentor wat doen? Misschien kan hij een gesprek met hem houden, of de ouders van hem spreken.

 

Ik hoop dat dit helpt en dat het stopt!

 

Groetjes,

Jesse

Reputatie 7
Badge +9

bedankt.

als ik op mijn kop krijg van de docenten mag ik dan zeggen dat ik toestemming had van een forumgebruiker?

niet dat dat echt nodig gaat zijn want toen ik die pester eerder al een trap gaf en ik het vertelde aan mijn moeder zei ze ook van goed zo. m'n vader en broer waren iets minder blij maar toch.

en ik denk eigenlijk ook dat als een docent het ziet dat hij/zij de pester op zijn kop geeft en een soort van trots zou zijn op mij.

 

en ik wil mijn complementen geven aan de moderesators (ik weet echt nog steeds niet hoe je het schrijft) dat zij zo snel dit topic en de reactie van @Lamp.ie erop hebben gezet.

ik ben trouwens we nieuwsgierig naar wat @Jesse_6567 te zeggen heeft want hij staat ook tussen die lijst als mensen een reactie hebben geplaatst bij een topic

Mijn reactie is inmiddels online @ikweethetnietmeer2009 !

Als je de pagina ff herlaad moet ie zichtbaar zijn.

Reputatie 7
Badge +9

ik had net een andere reactie geplaatst voordat ik jouw reactie zag 

Misschien kan je mentor wat doen? Misschien kan hij een gesprek met hem houden, of misschien de ouders van hem spreken.

maar ik heb dat met mijn mentor al lang opgegeven. en er zijn genoeg gesprekken gekomen.

in het eerste jaar zou hij een pest-protocol opstarten. ik ga dus nu naar de derde en ik heb nog niks van een pest-protocol gemerkt. want het duurde lang tot dat protocol kon komen. ik hoop dat hij binnenkort binnen is en dan voor een andere leerling kan worden gebruikt die ook wordt gepest en dat die niet 2 jaar lang wacht op een protocol die waarschijnlijk nooit gaat komen 

maar die pester is 1 keer aardig geweest. toen was ik onderweg naar huis geslagen door 2 jongens die zo'n jonge tak hadden. mijn moeder had dat op facebook geplaatst en bijna mijn hele klas had het gelezen. ik kon de hele dag aan niks anders denken. ik zat in de dagstart en die pester zei tegen de docent dat ik hem wat wou vertellen. (helaas lukte het me niet dus heeft iemand anders het gezegd maar toch dat was wel het enigste ding waarbij hij aardig was

Reputatie 4
Badge

hoi @ikweethetnietmeer2009 

 

Ik ben vroeger ook gepest en dit was soms ook fysiek (vaak emotioneel en door woorden).

Mijn vader zei altijd dat als je echt ALLES hebt geprobeerd en ze niet stoppen dat hij me niet zou straffen als ik ze een keer een klap zou geven. Uiteindelijk heb ik dit nooit gedaan. Hij zei altijd: Ik kom met plezier naar de docent als ze mij wilt spreken omdat je naar ze hebt uitgehaald. Praten is altijd beter, maar soms werkt het niet (zoals je aangeeft) dan kan fysiek weerstand bieden misschien wel helpen. 

als je meer vragen hebt stuur maar een bericht <3

Xx draak

Hey! Nou van mij uit zeg ik " hell yeah!" Tuurlijk mag dat! Go girl! 

Maar ja je hebt natuurlijk wel grote kans dat jij dan straf krijgt! Dat is wel weer kl*** dus dat is de keuze, vind je het dat waard? Echt slaan dat je hem hard raakt, ik zou je zeker supporten, maar kan zelfs dat je dan opgepakt wordt voor geweldpleging en dat soort dingen. Dus ik weet niet, mijn gevoel zegt ja doen, verstand zegt probeer anders. Moeilijk hoor, ik gun je het maar is het de troubles daarna waard? Het zou zo onrecht zijn als hij de pester vrij bleef en jij in de boeien van school opgehaald wordt. Maar i got you on this! Ik hoop dat iemand nog een super tip heeft voor jou! 

Asky XxX 

Reputatie 7
Badge +8

@ikweethetnietmeer2009 

Ga alsjeblieft niet het excuus gebruiken dat een forumgebruiker je toestemming gaf. Dan nemen ze je echt niet serieus. En dan kunnen je pesters zo een nieuw account hierop maken en dan hebben ze je account gevonden. Dat moet je niet willen. 

Ik zou het gewoon hebben over hoe je het zat bent dat hij je 2 jaar lang heeft gepest en dat het niet eerlijk was hoe de school ermee om was gegaan waardoor je besloot dat de enige optie die over was schoppen en slaan was. En dat als ze niet iets veranderen aan zijn gedrag dat je zo door gaat. 

Dat is wat ik zou doen. 

@ikweethetnietmeer2009 ,

Heftig dat ze jou slaan!

Misschien kan je een andere school proberen?

Hoe ging het vandaag?

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Wat mij betreft is het heel simpel. Begin zelf niet met geweld maar als de pester dat bij jou doet mag je jezelf best verdedigen.

Reputatie 7
Badge +9

Misschien kan je een andere school proberen?

Hoe ging het vandaag?

 

ik ga niet naar een andere school ondanks dat mijn school als slechtste school wordt beoordeeld in de provincie waar ik woon.

ik heb gister mijn nieuwe klas ontmoet. een paar nieuwe kinderen, een paar aardige kinderen, een paar drukke kinderen en de pester is er niet

ikweethetnietmeer2009 schreef:

Ik heb gister mijn nieuwe klas ontmoet. een paar nieuwe kinderen, een paar aardige kinderen, een paar drukke kinderen en de pester is er niet

Dat is fijn, hopelijk is hij helemaal van school af en kom je hem ook niet meer tegen!

 

Reputatie 7
Badge +9

hopelijk is hij helemaal van school af en kom je hem ook niet meer tegen!

 

was dat maar zo. hij zit bij een vriendin van mij. en waarschijnlijk stapt hij over naar mijn klas

Reputatie 4
Badge +2

Geweld los wel op het lig er aan hoe hard je iemand klap. Ik werd ook gepest toen raak ik me geduld op. Ik ging hun klap uitdelen twee was knock gegaan en moest naar ziekenhuis en ik werd 1 dag geschorst maar daarna durft ze niet. Maar ja je moet wel kunnen vechten om dat doen. Ik zit 1 jaar op kickboksen en doet toernooi enz. En ik train elke dag. Dus drm ben ik niet bang dat hun iets gaan doen 

Reputatie 2
Badge +1

@Jesse_6567 Ik snap niet hoezo je dat zegt, geweld is vaak wel de oplossing.

Als jij achterna word gezeten door een wild vreemde, en hij valt je aan zou jij ook jezelf verdedigen, of niet soms?

 

@Captain_Ijsbeer ,

Maar dan zal @ikweethetnietmeer2009 wel moeten kunnen opboksen tegen meerdere pesters.Als dat niet lukt gaan ze misschien nog veel verder met pesten of ze gaan het filmen, omdat ze het "grappig" vinden. En dat kan het allemaal veel erger maken.

 

Ik ben het daarom eens met @Gokus :

"Maar ja je moet wel kunnen vechten om dat doen. Ik zit 1 jaar op kickboksen en doet toernooi enz. En ik train elke dag. Dus drm ben ik niet bang dat hun iets gaan doen"

 

@Jesse_6567  blijf maar gewoon bij je standpunt hoor. Uiteindelijk kan kort geweld even iets doen maar wat hier bedoeld wordt door iemand die om een heel erge nickname vraagt is niet de verstandige keus!  Ik denk dat er weer iemand  hier is die ons allemaal wil irriteren en provoceren. Niet in trappen! Dat is namelijk ook een vorm van pesten en heel kinderlijk. 

Hey,

Je moet het echt zelf weten, maar ik vind dat het mag. Ik werd ook gepest (soms nog online), en heb er uiteindelijk, na jaren, voor gekozen om ze effe terug te slaan. Ik had 1 probleem het was 1 tegen 8, maar ze waren blijkbaar bang voor me en lieten me echt een poosje met rust. Dus slaan kan wel helpen. Ik heb ze trouwens wel hard geslagen, want zacht slaan gaat niet helpen, denk ik.

Maar ja, ze lieten me een tijdje met rust….. En het begon gewoon weer opnieuw. Dus als je zin heb om 1 keer in de zoveel tijd ze te slaan, dan kan het een oplossing zijn. En ik kreeg straf van de meester.

Maar je kan het altijd proberen.

Ajuus!

(het liefst zou ik je adviseren om ze helemaal verrot te slaan, maar da’s niet echt netjes ): )

Reputatie 7
Badge +12

Zo is het @Jesse_6567  en geweld is dus nooit een goed ding want degene die pest of je achterna zit doet iets zinloos kortom geweld is zinloos. Alleen heel goed als je je moet verdedigen tegen aggressors. Dan mag het en dat gebeurt gelukkig ook wel. 

@Captain_Ijsbeer  mooie redenering. Inderdaad dat klopt. Dus daar in oost Europa is een land,  Oekraïne , zich dan ook terecht aan het verdedigen tegen een groter land dat daar als een soort wildvreemde niets te zoeken heeft.  Je uitleg klopt dus. Mooie metafoor, dank! 

Reputatie 7
Badge +12

@OnbekendeAnnoniem  absoluut! Dan heb je ook gelijk gehad en dan komt dat ook omdat ze niet willen luisteren en veranderen. En misschien ook omdat je meester niet optrad. En jij kreeg straf? Wat moest je doen? En kregen die *##+&:-  geen straf voor wat ze deden? 

Groetjes Tover x

@Tover01 Ik moest in de pauze binnen blijven, strafregels, in gesprek en sorry zeggen. Die laatste 2 heb ik geweigerd. Ik was al in gesprek geweest met me meester en die wilde niks doen. Oja, ik moest ook me brood op de gang eten i.p.v in de klas.

En natuurlijk kregen de pesters geen straf. Ik heb ook nooit gesnapt waarom alleen ik straf kreeg. 

Reputatie 7
Badge +12

@OnbekendeAnnoniem  wat stom van die meester! Dat had andersom gemoeten! Zo leren de pesters er niks van en jij was aan het binnen zitten en schrijven 😠 ik vind dat dom. 

Maar wat is een oplossing tegen pesten? Ik weet het niet, een combinatie van gesprekken, elkaar leren kennen en helpen en toch ook straffen (voor de pesters). En oefeningen. Laat ze zelf maar eens voelen hoe het is.  

Tover X 

@OnbekendeAnnoniem  wat stom van die meester! Dat had andersom gemoeten! Zo leren de pesters er niks van en jij was aan het binnen zitten en schrijven 😠 ik vind dat dom. 

Ik vond het ook raar, maar mijn meester was echt lui en vond het niet de moeite waard om zich daar druk om te maken.

Maar wat is een oplossing tegen pesten? Ik weet het niet, een combinatie van gesprekken, elkaar leren kennen en helpen en toch ook straffen (voor de pesters). En oefeningen. Laat ze zelf maar eens voelen hoe het is.  

Wij hadden op school veel kanjertraining en gast sprekers over pesten. En uiteindelijk heeft het niks geholpen. 1 van de pesters, die ook gepest werd, die stapte later ook over naar de pesters, om mij te gaan pesten, terwijl ik altijd voor diegene was opgekomen…. Dus als ze het zelf voelen is het ook niet de oplossing. 

Tover X 

Hopelijk is er ooit een kant-en-klare oplossing tegen pesten. Maar goed, dat zijn valse dromen. Zolang er gemene mensen in de wereld zijn, zal er gepest worden.

1 ding weet ik wel, opkomen voor kinderen die gepest worden, helpt meestal wel.

Ajuus!

Reputatie 7
Badge +9

-onnodige quote verwijderd-

een soort 112 voor mensen maken die worden gepest. wordt je gepest dan bel je dat nummer en dan kan de pester op het politie bureau uitleggen waarom hij/zij pest. al denk ik niet dat we de regering zover krijgen

Reputatie 7
Badge +7

Hoi

van mij mag dit zeker, maar let wel op; als hij niet fysiek je grens overschrijd, telt dit niet als verdediging en kan je mogelijk worden aangeklaagd. 

Reageer