Vraag

lastig gevallen tijdens gym

  • 4 April 2022
  • 6 reacties
  • 285 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hey in me vorige topic had ik er over dat ik niet goed in me vel zit ik praat ondertussen meer met de dokter ,

maar er is laatst wat naars gebeurd , tijdens gym moesten we met 4e klassers gymmen ik zit zelf ik de 3e er was een jongen die prikte heel de tijd in buik en ook een keer in me kont .. tijdens dat die het bij me buik deed of me vast pakte bij me buik zei ik van “ stop gw “ hij deed t toch verder en online zei die dat t mijn schuld was en hij vroeg of ik hem zou doen.. ik vind dit zo ongemakkelijk en weet echt niet wat ik moet doen dit is niet de eerste keer ik ben ook al een keer lastige gevallen door een docent die vw is van school maar vind dit erg moeilijk omdat die zegt dat t mijn eigen schuld is .. hij liep ook de hele tijd achter me aan enz en t was gw heel erg naar 

weet iemand wat ik kan doen nu ? 
en ben ik nu betast of misbruikt ofzo?


6 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi dit is dus niet je eigen schuld en hij heeft je ongewenst aangeraakt dat is strafbaar.  Je hebt dsu het volste recht om dit te melden aan bijv je mentor  en er in elk geval over te praten . Want hij doet dus dingen die niet mogen en die docent al helemaal, ik snap dat je het best moeilijk vind. Maar neem iemand in vertrouwen , je mentor of een lerares waar je heel goed mee kunt praten en overleg met haar wat je kan doen.  Als je dit echt zou aangeven kunnen die jongen en die docent echt straf krijgen . Die jongen is ook  echt te ver gegaan door je vast te houden toen je zei stop. Dus ik geef je de tip om met iemand te praten die je vertrouwd en dit te vertellen en te kijken wat je het beste kan doen. Heel veel sterkte ermee hoor :)

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 1
Badge

Dit valt volgensmij onder grensoverschrijdend gedrag, hieronder staat het uitgelegd:
Bij grensoverschrijdend gedrag gaat iemand over de grenzen van een ander. Bijvoorbeeld intimidatie, overmatige controle uitoefenen, pesten, seksuele intimidatie of seksueel misbruik. De ander, de omgeving, maar ook die persoon zelf kan daar grote fysieke, mentale en emotionele schade door oplopen.

Wat ik zou doen is het melden bij school, en misschien zelfs thuis als je je daar comfortabel bij voelt.
Maar niks doen zou ik ook weer niet doen, dus het melden en in de buurt blijven van anderen zodat het niet nog eens kan gebeuren.

Ik hoop dat dit wat heeft geholpen.

Reputatie 7
Badge +17

Mijn  reactie wordt gecheckt, komt eraan.

Hoii,

Zoals @Aasqev al zegt, dit is volgensmij grensoverschrijdend gedrag. Het is echt heel naar dat dit jou is overkomen:( Ik snap dat dit heel erg naar is voor je. Als ik jou was zou ik het eerst tegen die jongen zeggen dat je dat echt niet leuk vond dat die dat deed. En als die dan je negeert ofzo. Ga dan naar zijn of jou juf of meester. Vertrouw je die niet genoeg? Vertel het aan een vertrouwenspersoon of geef je leraar of lerares een briefje met daarop war er gebeurde zonder je naam met een nep handschrift. Ik hoop dat dit helpt:) 

Heel veel succes<3

Gr. Annoniem_meisje 

Reputatie 5
Badge +3

 ik zou het zeker melden, bij je ouders en op school als je dat aandurft. Neem eventueel een goede vriendin mee als je het op school gaat melden.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi mijn reactie van gisteravond komt niet dus ff opnieuw. Wat die jongen deed mag niet. En die docent ook. Jij moet je veilig voelen op school en hun gedrag is zelfs strafbaar. Dus je hebt alle recht om het te bespreken en te melden.  En dan bij een docent die je vertrouwt bijv je mentor of een lerares waar je een goede band mee hebt. Die jongen geeft jou de schuld dat is onzin. Hij deed iets dat ècht niet mag dus jij voelt je er naar door en dat is niet goed. Dus ik hoop dat je het kunt bespreken en dat jou dat helpt. Veel sterkte !

Groetjes liefs Julian X

Reageer