Vraag

Lastig Gevallen Met Corona Virus

  • 1 February 2020
  • 6 reacties
  • 191 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik werd al nageroepen op straat omdat ik Aziatisch bloed heb, maar nu zijn er ook mensen die niet bij mij in de buurt "durven” te komen omdat ik het Corona virus zou hebben.

‘Ik wil niet doodgaan!’ riep iemand uit mijn klas gisteren voor de grap. Ik lachte wel mee, maar ik vond het eigenlijk heel vervelend. Wat kan ik hieraan doen? Ik woon mijn hele leven bijna in Nederland en ik ken niemand die het zou kunnen hebben. En toch word ik ervoor aangekeken. Ik vind dit echt naar en me verdedigen helpt ook niet. Dan lijk ik volgens de mensen om me heen juist schuldig.


6 reacties

Heyy

aangezien je klasgenoten het voor de grap zeggen kun je misschien best zeggen dat je het niet tof vindt. Anders kun je er ook ff over praten met je mentor.

Groetjes en succes!

-onnodige quote verwijderd-

😂

Hallo MissyAnoniem :)

Vervelend dat ze zulke opmerkingen tegen jou maken en jou vermijden.  Ik heb zelf een klasgenoot die Chinees is en daar maken mensen ook vaak opmerkingen tegen zoals '’Hey, eventjes weg hier want anders krijgen we straks nog corona'’. Je kunt het ook gewoon negeren of tegen hun zeggen dat je het niet fijn vindt en dat je niet het Corona virus hebt aangezien je niet in China bent geweest.

-Dr8gon99

wist je dat er een boete is op discriminatie ? als je zoiets kunt opnemen dan kunnen ze 1 jaar celstraf krijgen of 20000 euro boete betalen ik weet niet helemaal zeker hoe het werkt maar zoiets is er volgens mij

Badge

Gewoon skippen,

Het grappige is dat het echt niks uitmaakt van welke cultuur je komt iedereen kan corona krijgen. Dat het nou in china is begonnen met uitspreiden will niet zeggen dat alsof je chinees bent dat je dan corona hebt, het zal zo in turkije, nederland , frankrijk enzo begonnen zijn dusja.

Als je echt veel last heb maak het bespreekbaar bij je mentor en ouders en kom voor je zelf op!

 

 

Reputatie 2
Badge +1

hey 

dat is vervelend ik heb het ook 

maar probeer het te negeren en als het erger wordt ga dan naar een vertrouwenspersoon of mentor wat op een gegeven moment is het niet meer leuk  

Reageer