Last van gevolgen pesten

  • 18 October 2022
  • 5 reacties
  • 78 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Hoi, 

Ik ben heel lang gepest, ik heb daar eerder ook al een topic over geplaatst op dit forum alleen met een ander account. Daar kan ik nu niet meer op dus heb ik een nieuw account aangemaakt. 

Ik ben dus gepest en heb veel last van de gevolgen. Het pesten is nu over maar ik was benieuwd of anderen van jullie ook hetzelfde meemaken ofzo…

Toen ik werd gepest was ik vaak alleen, nu ben ik dus ook nog steeds het liefst alleen. maar ik heb een vriendin die ik nog maar pas ken dus die heeft mij niet gekend toen ik werd gepest. en die wil dus altijd de drukte opzoeken. en dan ga ik dus op een rustig plekje zitten en dan word ze boos op mij, want ik was niet terug naar haar gekomen. Maar als ik niet even een rustig moment voor mezelf heb tussendoor op een lange schooldag dan ben ik echt helemaal kapot aan het eind en kan ik ook niet meer mn huiswerk doen enzo. 

Ook is het nu ongeveer een jaar geleden dat ik mezelf voor het eerst echt depressief voelde enzo en stukjes daarvan komen steeds terug in mn hoofd. Ik heb er nu eigenlijk geen last meer van maar af en toe ineens dan komt er weer heel veel naar boven.  Herkennen mensen dat?  

Ik ben benieuwd naar de antwoorden…. 
Als anderen nog vragen aan me hebben over of ik iets herken of advies willen wees dan niet bang ofzo om ze te stellen! ik zal altijd mn best doen om je te helpen, het kan een paar dagen duren voor ik reageer maar ik doe mn best voor iedereen! als ik het niet weet zeg ik het wel…

Groetjes mij


5 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, ja ik herken iig je gevoel van depressie doordat iets steeds voor je gedachten in beeld komt. Het sluimert en knaagt aan je en doet je pijn.  Ik heb heel veel van me af geschreven en ben me ook beter gaan voelen na emdr therapie en gesprekken met een psycholoog. Bij mij was het een iets andere oorzaak maar je verschijnselen begrijp ik goed.  Mijn zelfbeeld groeide daarna weer en nu voel ik me wel stukken sterker en beter.  Hoe het voor jou het beste zou zijn kan ik natuurlijk niet zomaar zeggen. Maar ik gaf me over aan de hulpverlener en gaf ook toe wat er was. En daarna kon ik er aan werken. Als je dat kunt en wilt gaat het vast weer de goede kant op.  Soms heb ik nog beelden voor me en nederigheids gevoel en dat soort dingen maar ik kan ze aan door de oefeningen en vooral doordat ik beter weet hoe het écht zit dan het gevoel mij zegt.  Ik hoop dat je hier wat moed uit haalt. In mn topics leg ik nog wat dingen uit maar dit is kort hoe ik er mee om kan gaan.

Veel sterkte en je kunt dit !

Groetjes liefs Julian X

Hoiii,

Wat vervelend dat je je zo voelt op school. Aan het advies van Julian heb je denk ik heel veel en dat is echt erg fijn. Als ik jou was zou ik eens met die beste vriendin gaan praten en uitleggen waarom je zo veel afstand houdt van grote groepen. De kans is groot dat ze je dan ook beter gaat begrijpen. Jouw vriendin wil graag veel vriendinnen maken en gezellig doen en ik denk door met haar om te gaan heb je al een iemand die je kan vertrouwen en als ze ook jouw verhaal kent kan ze je ook beschermen als het eventjes te veel wordt.

Hopelijk kun je iets met het advies.

Groetjes mij :)

Reputatie 3
Badge +1

Dankjullie wel voor de tips! @Julian12  jij zegt ik gaf me over, dat is iets wat ik heel lastig vind. Ik houdt zulke dingen altijd voor mezelf en als ik iets deel is dat voor mij al heel wat zegma. Dus overgeven aan iemand is voor mij best moeilijk. 

En zoals net al gezegd @Onbekende Nederlander ik vind het heel lastig om over zulke dingen te praten dus ik weet niet of me dat gaat lukken. Maar ik ga het een keer proberen... 

 

Bedankt voor jullie tips en dat jullie de tijd namen om te reageren enzo op me! 

Groetjes mij

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @ik ben tegen pesten   graag gedaan hoor!  Dat overgeven, je kunt het misschien eens oefenen of proberen voor te stellen als jij de hulpverlener was en iemand jou alles wou vertellen. Of eerst eens kennis maken en dan komt je vertrouwen wel.  Zo goed als je het hier beschrijft lukt je dat vast wel.  Maar ik snap je goed dat het niet makkelijk is.  Veel succes ! 

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 2
Badge

hoii, ik denk dat je je vriendin moet uitleggen wat er is gebeurt, als ze het begrijpt komt ze misschien bij je ziten en kunnen jullie kletsen, ik zou ook met andere mensen erover praten en soms ademhalings oefeningen doen, veel succes en geluk!

Reageer