Vraag

Kinderen zetten ongevraagd foto's en video's van mij op sociale media

  • 20 June 2023
  • 4 reacties
  • 100 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Jongens uit mijn klas wachten me op uit school, omdat ze weten welke route ik fiets. Dan staan ze klaar met camera in de hand en dan filmen, fotograferen en stalken ze mij! Die filmpjes en foto's sturen ze dan door naar hun vrienden en ze zetten ze op Snapchat. Wat moet ik doen? En ben ik de enige die dit meemaakt? Of hebben/maken jullie dit ook mee(gemaakt)?


4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb wel gehad dat een vrienden groep van mij die dan een youtube kannaal hebben bijv een video waar ik in sta online zetten. Geen probleem nattuurlijk want als ik aan ze zou vragen of ze dat weg zouden kunnen halen zouden ze dat er gelijk uitknippen. Maar bij jou is dat dus anders. Ik zou teneerste een andere route gaan fietsen of langer op school wachten tot dat die gasten verveeld zijn en weggaan. Dan vermijd je het en dat is de beste mannier.

Daarna zou ik naar een leerkracht of mentor gaan en uitleggen wat er gebeurd. Veel succes!

Reputatie 7
Badge +9

Dat is heftig! Je mag ze aangeven al is dat als eerste stap wat overdreven. Geprobeerd te praten met docenten?

Succes 

Reputatie 4
Badge +1

@MyJu11 Dat mag ook helemaal niet volgens de wet. Portretrecht.

Badge

@MyJu11 

Dat is echt niet normaal! ik snap dat het moeilijk is maar praat erover met hun ouders jouw eigen ouders en docenten. Ik heb wel tips(Ik gebruik ze zelf ook en het werkt echt) wacht gewoon op school totdat je denkt dat de kust veilig is ik bleef vorige week woensdag ook 2 uur langer op school. En misschien is er een andere weg die je kunt fietsen. Ik fiets ook echt 8 minuten om niet dat dat heel veel is maar 2 uur wachten en 8 minuutjes om fietsen en met mensen erover praten moet wel werken toch

 

Onnodige quotes verwijderd door De Kindertelefoon.

Reageer