Skip to main content
Vraag

Jongens uit mijn klas vinden mij raar

• April 29, 2025
  • 5 reacties
  • 85 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hee, 

Ik heb een paar jongens in mijn klas die nogal denken dat ze alles zijn enz en een zo’n jongen heeft gezegd dat ik raar ben en gaat dan super raar doen. Ik ga er dan er over na denken en dan ga ik mij er super naar over voelen. Ik was een keer met een vriendin en ze zei ja nu

ben ik gezellig met haar en hij zei gezellig? Hij mag mij ge niet.

Heeft iemand tipss??

xx

5 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+18
  • Ster
  • April 29, 2025

Hey, volgens mij ben jij niet raar, eerder die jongen. Zulke groepjes heb je denk ik op elke school wel. Vinden zichzelf geweldig zolang ze samen zijn en van binnen zijn ze zo onzeker als maar kan.  Ik heb/had daar ook mee te dealen met zulke figuren.  Had er in het begin wel last van maar ik trek me er helemaal niets meer van aan, ze betekenen niks voor mij. Ik heb wat mensen die ik echt belangrijk vind en daar trek ik me wel wat van aan. Zie het zo, de mensen waar jij vrienden mee bent en die jij vertrouwt zijn belangrijk. En groepjes lui zonder eigen mening zijn niet belangrijk. Zo er naar kijken helpt..Het is even wennen maar het lukt je echt wel. Dan wordt hun rare gedoe en hun zogenaamde mening helemaal onbelangrijk en betekenisloos. En heb jij je kracht en je rust.  Liefs, Tover xxx

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • May 15, 2025

heyy anoniem 1305 hierzo

ik heb het gevoel dat die jongen een crush op je heeft (ik kan helemaal fout zitten aleen dit is waneer jongens zoals mij kortsluiting hebben ze willen niet dat hun vrienden weten dat hij je leuk vind want je bent waarschijnlijk een buitenbeentje en hij waarschijnlijk een populaire jongen)(ik ben niet populair zelf ik ben zelf juist een buitenbeentje) dit kan het mischien zijn 

groetjes anoniem 1305

• May 15, 2025

Hoiii ​@Ilseee 

wat stom van die jongens dat ze opmerkingen over je maken, echt niet leuk! Zoals ​@Tover01 al zegt, heb je deze groepjes op elke school. Er is dus helaas niet veel aan te doen..

Misschien kun je naar je mentor of een andere docent stappen? Hij/zij kan helpen een oplossing te bedenken:)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, groetjes eendje!

• May 16, 2025

Ik snap je verhaal niet helemaal maar blijf bij je eigen mening en gevoel!

Forum|alt.badge.img+2
  • Weet de weg
  • September 2, 2025

Hallo Ilse,

Helaas zijn er altijd mensen die jou niet mogen voor geen reden misschien. Dat kan echt door van alles zijn. De manier waarop je kijkt, je loopje, je geur, je kledingstijl, je stem.  Het beste kun je er niet wakker van liggen, blijf gewoon jezelf. Je moet je niet aanpassen op het comfort van anderen.

Wat misschien ook een reden kan zijn is dat je misschien te erg probeert om leuk gevonden te worden. Dan pak ik even een voorbeeld uit mijn leven; op mijn school is er een meisje, eigenlijk mogen mijn vrienden haar niet. Wat ik bij haar merk is dat ze heel aanwezig is en te erg probeert grappig te zijn. Sommige mensen hebben daar op dat moment geen behoefte aan en daar geeft ze (onbewust misschien) geen gehoor aan. Doordat ze het heel graag wil voelen anderen dat aan en nemen ze uit een soort instinct afstand van haar.

Ik zou er niet teveel over denken want in mijn vorige klas zat ook zo een groep jongens, blijf lekker jezelf en ga vooral geen aandacht zoeken (ookal is het positief bedoeld).

Groetjes!