Skip to main content

Is dit pesten? of hebben wij dit uitgelokt? vind dit niet leuk:(

• June 15, 2026
  • 4 reacties
  • 44 Bekeken

Yusa
Forum|alt.badge.img+3

Ik vroeg me iets af.. In een ander topic deed ik er nog lollig over maar dat is het eigenlijk helemaal niet 😐

Heb dus m'n leeftijd gezegd ergens anders in vragenlijsten dus kan kan hier ook wel. Ik ben 13 en mijn bestie is bijna 10. Laatste tijd worden we lastiggevallen door een stel heel irritante kinderen, ik ben slecht in leeftijden inschatten maar ik gok iets van 9- 11. Het zijn 4 meisjes en soms ook nog een jongen.

Het begon een keer met dat zij op een mooie plek zaten waar L en ik altijd hangen. Ze hadden een "hut" gebouwd die het pad versperde, ik werd daar niet zo blij van dus ging dingen zeggen als : "Daar zit een pad, kunnen jullie het ook ergens anders bouwen?" En zij kwamen met een heel verhaal "ja daar woont iemand, een dakloze, wij hebben dit niet gebouwd" etc. L en ik komen daar dagelijks en weten wel beter. Daar woont niemand. Wij wisten dus meteen dat het onzin was.

De volgende dag toen ze weg waren hebben wij hun "hut" (een bergje takken) even wat aan de kant geschoven zodat wij er weer langs konden, we hebben niks gesloopt.

Dag later ofzo was 1 van die meisjes daar weer met een jongen. Gingen dus waar wij gelukkig weer een beetje een pad hadden expres ervoor staan en zitten. Ik vroeg nog netjes: "Mag ik er alsjeblieft even langs? " en toen zei zij : "eh, NEE, dat mag je NIET ." En toen werd zij helemaal boos dat wij zogenaamd hun hut hebben gesloopt : : "Jullie wouden er laatst langs dus dit is gewoon logica " maar zij heeft niets om het mee te bewijzen, en nogmaals wij hebben NIKS noppes nada gesloopt, we hebben het enkel aan de kant gezet en het was nog heel. Ik ben toen maar boos omgelopen omdat zij me er met geen mogelijkheid langs lieten. Even verderop gingen L en ik praten over hoe erg we die Kids haten . L zei : "dit wil ik het liefst doen met ze : schopbeweging " en zij zag dat en ging ons nadoen en uitlachen. Toen dat meisje weg ging moest de jongen nog speciaal haar plek innemen zodat we er niet langs konden. Vind ik triest. Uiteindelijk gingen wij weg en zij gingen ook weg en schreeuwden nog : "als ik jullie nog 1 keer zie !!" Helaas (of gelukkig) hoorden we de rest niet.

Maar de keer daarna was echt de druppel. Ik kan ze echt niet uitstaan.
L en ik zagen ze een eindje verderop en we hadden een plan bedacht om ze terug te pakken. Dus we gingen rennen zodat we er eerder dan hun zouden zijn en gingen ook op die plek zitten om de weg te versperren. Kwam dat ene meisje weer (de leider geloof ik)
"Oh nee ik moet er langs wat nu.." heel nep deed ze en ook gemeen.
Ik: "jij liet ons er ook niet langs, dus. "
Zij: "wat een slurrige stem heb je" ( idk wat zij zegt überhaupt 🤣)
Ik dacht, nou zij probeert mij te kwetsen dan verdien jij dat ook. " Heb je jezelf gehoord dan" niet zo slim van mij eig. Maar ik dacht niet na.
Later hoorde ik hen smoezen en giechelen om ons en zij klommen daar in een boom alsof ze stoer waren en heel bijzonder. Ik dacht hou toch op, kan ik ook. Dus ik klom in een andere boom en wilde hoger, speciaal om hun te treiteren. Ik viel dus achterover uit de boom en zij  kwamen even later "tja, nu is de boom stuk" terwijl ze ook hulp konden aanbieden aangezien ik er hartstikke pijnlijk bij lag.

Ook weten ze waar ik woon. Ze keken heel lelijk en gemeen naar me door het raam. Ik wil niet dat m'n moeder dit weet omdat ik haar niet nog meer wil lastig vallen.
Mijn vraag was eigenlijk: Is dit pesten? Ik weet niet precies wat pesten inhoudt. En wat kan ik hier tegen doen? Of hebben we dit zelf uitgelokt?

Dankjewel voor het lezen van deze eindeloze tekst🙂

4 reacties

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi lieve ​@Yusa ,

Wat naar en vervelend allemaal zeg☹️ Eerlijk gezegd denk ik niet dat je je moeder hier mee lastig valt of dat het uberhaupt zo overkomt, ik denk namelijk dat ze het liever wel weet dan niet. Het is heel flauw wat die kinderen doen en slaat nergens op. Ik weet dat dit makkelijk gezegd is, maar hoe lastig ook is het beter om ze te negeren en net doen alsof je ze niet hoort, zo hebben zij er weinig ' lol'/ 'plezier' meer aan. 🙄 Je hoeft trouwens niet voor die kinderen om te lopen, je hebt al netjes gevraagd en dat is voldoende. 

Als ze weten waar je woont is het helemaal een reden om dit wel tegen je moeder te zeggen, dit is treiteren en niet oke. Dit alles heb je zeker niet zelf uitgelokt! De toon is ook echt kinderachtig 😑

Wat rot van de val, heb je er nog last van? 😢♥️

Ik hoop dat je hier iets aan hebt en dat onnodige getreiter snel stopt😉💪

Veel liefs 

Yusa
Forum|alt.badge.img+3
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • June 15, 2026

Hi lieve ​@Boterbloempjee,

Dankjewel 🤗 Ja ik weet dat negeren het best is maar dat is serieus heel moeilijk😮‍💨 En ja ik was nog vergeten te zeggen dat ze ook nog fysiek gingen (be)dreigen namelijk dat als ik ze er niet langs liet, ze mij maar gewoon aan de kant moest duwen(!) :( heel brutaal. 

Van de val is het opzich wel weer ok te noemen. Ik had eerste dagen best wel pijn in mijn onderrug maar dat is over. Wel permanent littekens, niet heel groot of opvallend gelukkig.  Was echt volledig in een berg hout /stronken/ troep geland. Dus op m'n armen, schouders en benen krassen en op m'n bil xd. 

Ik zal kijken of ze nog weer gaan treiteren, als het doorgaat vertel ik het wel aan m'n moeder🙂

Liefs❤️

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • June 15, 2026

Hey lieve ​@Yusa ,

Wat gemeen! Sluit me aan bij wat ​@Boterbloempjee al zei. Goed dat je het tegen je moeder gaat zeggen als het weer gebeurt, maar hoop natuurlijk dat het nu klaar is ❤

Liefs 🫂

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • June 15, 2026

Of nou ja,de volgende keer dat jullie erlangs lopen,film vast wat zij doen en miss kan je dan naar de wijkagent om het te melden